כ-150,000 מפגינים בהפגנת הימין בירושלים: "לא יגנבו לנו את הבחירות"

מעל 150,000 מתומכי הרפורמה המשפטית מפגינים הערב בהפגנת החירום של מחנה הימין בירושלים, וקוראים לממשלה שלא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית, ההמונים קוראים "לא יגנבו לנו את הבחירות" ו- "לא להתקפל" ו'"העם דורש רפורמה משפטית" בין הנואמים היו השרים בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר, יו"ר וועדת החוקה שמחה רוטמן, ח"כים ושרים נוספים.

צילום: איציק שאג

המונים מהמחנה הלאומי ו.ומכי הרפורמה המשפטית הגיעו הערב (ב') להפגנת החירום בירושלים. ע"פ הערכות שנמסרו למארגנים משתתפים בהפגנה כ-150,000 מפגינים. ההפגנה מתקיימת אל מול משכן הכנסת תחת הכותרת "לא יגנבו לנו את הבחירות". ההמונים צועקים "לא להתקפל" ו- '"העם דורש רפורמה משפטית".

ההפגנה מתקיימת ביוזמת ברלה קרומבי יו"ר מטה תקומה 23, ואביחי בוארון יו"ר המטה המשותף של הימין לתמיכה ברפורמה. אליהם הצטרפו ארגונים נוספים, ויחדיו הובילו את ההפגנה הערב. בין הארגונים – תנועת ישראל שלי, רגבים, ריבונות, אם תרצו, עד כאן, קול ישראל, תנועת הסטודנטים, כל ישראל, תורת לחימה, התנועה למשילות ודמוקרטיה, בוחרים בחיים, בצלמו, פורום קפה שפירא, לוחמים למען צה"ל וארגונים נוספים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשא דברים בהפגנה ואמר: "אני אומר לכם, התקשורת תנסה להקטין, לגמד. אותה תקשורת שמנפחת כל עשרה מפגיני שמאל. אבל לשקר אין רגליים. אתם מייצגים את רוב העם, היהודי הציוני, הלאומי, הנחוש. זה שרוצה לתקן את מערכת המשפט ולעשות שינוי שיחזק את הדמוקרטיה הישראלית ואת היהודית של המדינה. אני קורא לנתניהו, בוא לכאן עכשיו. תראה כמה גיבוי, כמה אהבה, כמה נחישות. אדוני ראש הממשלה תודיע שאנחנו מחוקקים השבוע את הרפורמה. עברנו ימים קשים, עברנו הפגנות, עברנו סרבנות, עברנו אלימות. בוא לפה תראה כמה גיבוי ואהבה יש לרפומה. בוא לכאן תקבל כוח. תקבל תמיכה של רוב העם. תגיד לא לכניעה לאלימות, לא כניעה לעריצות הרוב, כן לתיקון מערכת המשפט עכשיו".

צילום: שימוש חופשי

השר שלמה קרעי אמר במהלך הערב: "הרגשתי הערב חיזוק גדול, אתם נותנים לנו רוח גבית להמשיך ולפעול לממש את מה שבשבילו שמתם אותנו כאן. שתדעו לכם, ישבתי עם נתניהו והוא מקבל חיזוק מאוד גדול ממה שהוא רואה כאן. כמה ימים לפני חג הפסח ואני רואה כאן נשים, ילדים ותינוקות – בנערנו וזקננו נלך בבנינו ובבנותינו. אנחנו מגיעים לפה כי הארץ הזאת חשובה יותר מהכל. הם ניסו לגנוב לנו את הבחירות בקלפי, הם ניסו לטרוף לנו את הקלפים על יד יועמ"ש שבמשך ארבע מערכות בחירות ניסה לבלבל אותנו, ועכשיו שנצחנו הם מנסים להמשיך לגנוב לנו את הבחירות. אנחנו לא עוצרים בשום פנים ואופן. נוע תנוע הרפומה".

- פרסומת -

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר : "הייתי היום בישיבת ראשי הקואליציה והאמת היא שגמלה בליבי החלטה לצאת מהממשלה כי חשבתי ואני עדיין חשוב שצריך להצביע על הרפורמה היום. חשבתי ואני עדיין חושב שלא צריך להיכנע לאנרכיסיטים. אבל שיצאתי החוצה וראיתי את ההפגנה של האנרכיסיטים והבנתי שאם אני פורש אני נותן להם ניצחון. הם לא ינצחו. לכן אני אומר בצורה פשוטה אנחנו נשאר בממשלה אבל נדרוש רפורמה עכשיו. אני רואה את כל עשרות האלפים, הרוב הדומם, ואומר לכם, תמשיכו, תפגינו תשמעו את קולכם כי עם ישראל חי".

השרה מאי גולן הוסיפה: "השרה מאי גולן: באתי לחזק, אבל יצאתי מה זה מחוזקת. אשרינו עם ישראל. תראו את ההבדל במחאות. הם שורפים כבישים ואתם מניפים דגלים. הם מקללים שוטרים ואתם שרים שירים למען ארץ ישראל. זה עם ישראל היפה, המכבד, האוהב. היום היה לנו כמה שעות קשות, כמה שבועות לא פשוטים, אבל אתם הייתם מאופקים, מכילים, שמתם את מעווכם בדמוקרטיה האמיתית, בריבון. לא יצאתם ושרפתם איילון, לא קראת לחיילים לא להתגייס, לא הוצאתם את הכסף שלכם. אתם עם ישראל הנאמן לארץ ישראל הקדושה. אני מבטיחה לכם שאנחנו נעמוד בהבטחות שלנו אליכם. הרפורמה הזאת עוד תעבור. אל תתבלבלו. שניים וחצי מנדטים לא ינהלו את הדמוקרטיה. אתם לא סוג ב'".

צילום: איציק שאג

יו"ר וועדת החוקה שמחה רוטמן עלה לבמה לקולות הציבור שקראו לו 'לא להתקפל'. ח"כ רוטמן הצטרף לקריאת הציבור ואמר: "היום בבוקר שאמרו לי לראשונה שמתארגנת הפגנה, שאלתי איך אפשר בלי כסף מחוץ לארץ, בלי ארגונים, בלי הקרן החדשה, בלי ערוץ 12 ו-13 ו-11. איך אפשר. אבל גיליתי שעם ישראל חי וקיים אפשר בלעדיהם. מה שקרה היום זה קם עם בבוקר והחל לצעוק גם אנחנו חלק מהעם, גם לנו יש קול, גם לנו צריך להקשיב. הקול הזה צריך להישמע והציבור הגדול והאדיר שבחר לתקן את מערכת המשפט, זכאי שיקשיבו לו גם אם הוא לא עובד בהייטק וגם אם הוא לא טייס".

אביחי בוארון, אחד מיוזמי ההפגנה אמר: בוארון: "חברים יקרים אני רוצה לומר לכם שני דברים. אנחנו באנו לפה היום לירושלים עיר הקודש מול בית המשפט העליון, מול כנסת ישראל, כדי לומר לעם ישראל, אנחנו לא אזרחים סוג ב'. אתם, השמאל, לא תגנבו לנו את הבחירות. אנחנו לא אנריכסטים, אנחנו לא אלימים, אנחנו הרוב ואנחנו ננצח".

חברו לארגון, יו"ר תקומה 2023, ברלה קרומבי הוסיף: "ערב טוב ישראל הראשונה, ערב טוב ל-64 מנדטים שאתם מייצגים אותם. חברים, אנחנו כאן פה למאות ומליוני מצביעי ימין, מצביעי המחנה הלאומי. מי שרוצה שעתיד המדינה יהיה כמו שחזו אותה ראשיה ויועציה. בקונגרס הציוני הראשון בבאזל אמר הרצל שהציונות זאת שיבה ליהדות לפני שהיא שיבה לארץ היהודים. אנחנו כאן היום כי החלטנו להפסיק לשתוק, החלטנו להספיק להיות אזרחים סוג ב'. הקול שלנו בקלפי לא שווה פחות מהקול של טייס או של הייטקיסט מרעננה או מגבעתיים. אנחנו יוצאים מכאן למאבק ארוך, הוא לא יגמר מחר או מחרותיים, גם אם הערב יודיעים על עצירת החקיקה, את השינוי בבית המשפט העליון אנחנו נביא. הדור שלנו יזכה לראות מדינה יהודית ודמוקרטית".

צילום: איציק שאג

מתן פלג, יו"ר ארגון אם תרצו דיבר אף הוא ואמר: "עם ישראל נמצא כאן בירושלים. תדעו לכם שאני קראתי אצל ראש המתנגדים, יאיר לפיד, שאמר אני לא אחיה עם ישראל לא תהיה דמוקרטיה. אנחנו עם ישראל, אוהבים את ארץ ישראל ללא תנאי. אנחנו אוהבים את ארץ ישראל לנצח נצחים. אנחנו לא לבד, אנחנו הרוב. העם בחר ברפורמה משפטית. אנחנו רוצים שעם ישראל שגורלו יהיה בידיו ולא בידי 15 שופטים שיחליטו עלינו. אנחנו לא נוותר. תרימו ראש".

טייס חיל האוויר, שי קלח, שיצא נגד הסרבנות השתתף אף הוא בהפגנה ואמר: "משרד המשפטים לא יכל לתפקד בלי מי שבנה לו את המשרד היפה הזה. לא היה יכול לתפקד בלי אנשי האינטלציה. האנשים האלה הם לא פחות אליטה, הם היסוד שעליו מושתת עם ישראל. הרגשות הלאומיים שלהם והמוסר שלהם לא פחות מזה של בג"צ, והבחירה שלהם איננה פחותה ואיננה פחות נחשבת מאשר קולו של הטייס. הם אנשים חכמים שהבינו בדיוק למה הם מצביעים ולא ייתכן שהשיח של אליטות יוביל את השיח למקום הזה. אנחנו עם אחד, עם לב אחד. יש לנו ארץ אחת וירושלים בירתנו הנצחית לעדי עד והשם אחד".