לאן אתם הולכים לטייל בחנוכה הקרוב?

(צילום: Pexels)

חנוכה כבר מעבר לפינה ועכשיו הורים לילדים צריכים לחשוב היטב איפה הכי כדאי להם לטייל, איפה לעצור ואיפה לישון. מתלבטים בין כל האפשרויות? הנה המדריך שיבטיח לכם חג שמח.

אביחי טבק 12/12/2019

ביום ראשון ה-22 לדצמבר יתחיל רשמית חג החנוכה והוא ימשיך עד יום שני, ה-30 לדצמבר. כמדי שנה, הורים לילדים בכל הגילאים מנצלים את חנוכה כדי לטייל עם המשפחה ועל מנת ליהנות מהימים האחרונים של הסתיו.

רגע לפני שהחורף מגיע, חג חנוכה נותן לנו הזדמנות מעולה לצאת מהבית ולצבור חוויות משותפות שמרעננות את השגרה השוחקת. אבל איך עושים את זה בצורה נכונה ולאן הכי שווה להגיע? הנה כמה הצעות:

1. טיול בשביל ישראל

- פרסומת -

היתרון של שביל ישראל הוא מסלול ארוך שאליו אפשר להצטרף במקטעים. סביר להניח שאין לכם את היכולת או הרצון לעבור את כל המסלול מדן ועד אילת, לכן הפתרון יהיה להגיע עם הרכב כמה שיותר קרוב למקטעים שנמצאים ליד הבית שלכם. מרגע זה והלאה, כל שנותר הוא לשמור על ספונטניות ועל כללי הזהירות ולטייל עם הילדים כדי להראות להם את נפלאות ארץ ישראל.

2. פיקניק בחיק הטבע

אפשרות אחרת לצאת מהבית וליהנות מתנאי האקלים הנוחים של חנוכה היא פיקניק בחיק הטבע. כאן אין צורך בשום סוג של מאמץ, אלא רק בהכנה מוקדמת מבחינת נשנושים, אוכל ושתייה. בנוסף, פיקניק בחיק הטבע יכול להתאים לכמה משפחות שרוצות לבלות ביחד או להורים מהגן שמעוניינים לתרום לתחושת הגיבוש של הילדים.

3. בילוי בחוף הים

אף אחד לא מצפה מכם להיכנס לשחות בדצמבר, אפילו במדינה עם אקלים חם וים תיכוני כמו ישראל, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לוותר על בילוי בחוף הים. קודם כל, ביקור בחוף הים לא עולה לכם כסף ומתאים גם למבוגרים וגם לצעירים. שנית, הבילוי בחוף הים משלב בין היתרונות של יציאה מהבית לבין מנוחה פאסיבית. חוץ מזה, תוכלו לעצור בכל חנות נוחות בדרך לים ולהצטייד במחצלת, שתייה קרה וחטיפים – אז גם ההכנה לבילוי מינימאלית וחסכונית.

4. שמורות הטבע והגנים

ביקור בשמורות הטבע והגנים כן ידרוש מכם הוצאה כספית מסוימת. מנגד, היתרון הוא שתקבלו מקום מסודר לנפוש בו לפחות במשך כמה שעות. אם תנאי מזג האוויר מאפשרים זאת וגם הילדים בגיל המתאים, אולי שווה לחשוב על אפשרות לישון באוהל באחת השמורות המפוזרות ברחבי הארץ

5. נסיעה למכתש רמון

תושבי המרכז והצפון מוזמנים לנצל את חג חנוכה הקרוב כדי לנסוע למכתש רמון. עצם הנסיעה מהווה אטרקציה עבור הילדים, מה גם שאחרי שמגיעים כבר קשה להישאר אדישים לנוף עוצר נשימה. בין לבין, תוכלו לבחור האם לישון בבתי המלון בדרום או להפתיע את הילדים עם לינה בחאן אוהלים.