לבחור שירות לאומי – מרחוק

כנס שירות לאומי וירטואלי

לראשונה בשירות הלאומי-אזרחי: תלמידות ותלמידי י"א ו-י"ב ומשרתי שנה ראשונה בשירות הלאומי אזרחי ייחשפו לשלל תפקידי השירות הלאומי-אזרחי דרך יריד וירטואלי חדשני תלת מימדי שפותח במיוחד על מנת להתגבר על הקושי בביקורים וב"סיירות" הנהוגות מדי שנה ושלא ניתן לערוך השנה בשך הקורונה.

בתקופה זו של השנה אלפי תלמידות י"א ו-י"ב היו מגיעות ליריד היכרות עם השירות הלאומי-האזרחי, אך השנה לאור המגפה והגבלות הסגר, הוחלט ללכת על קונספט אחר. לא מדובר בעוד כנס זום ארוך ומשמים, אלא על יריד וירטואלי, חווייתי, אשר מרגיש כמו משחק מחשב של ממש עם קצב ועשרות פעילויות וירטואליות לאורכו.

היריד, שהוא פרי שיתוף פעולה בין הרשות לשירות לאומי-אזרחי, חמ"ד ומשרד החינוך- האגף לשירות הלאומי, נבנה ככפר וירטואלי עם כ-120 דוכנים, אולמות ומסכים. התלמידות והתלמידים יתחברו לתוך הכפר ויוכלו לסייר בין הדוכנים השונים, כאשר בכל דוכן ישנו סרטון המסביר על הפעילות של בנות השירות באותו ארגון המפעיל שירות לאומי החל בבתי חולים, חינוך, רווחה ועד ארגונים מסווגים ביותר שהבנות משרתות בהם בתפקידים משמעותיים, בנוסף יתקיים מתחם של VOD ובוהרצאות מעוררות השראה, הקרנת סרטונים מהשירות הלאומי-אזרחי, פאנלים של מידע וראיונות עם מובילי דעה מהתחום. . במופע הסיום של היריד יתקיים באולם המרכזי ובו מיצגים מרהיבים, הופעות של להקת שלווה, יובל דיין ועקיבא…. ועוד הפתעות מגוונות ורבות.

בשונה מהירידים הפיזיים בשנים הקודמות, ליריד הוירטואלי אשר מתקיים השנה ישנם מספר יתרונות, בין היתר: היצע רחב יותר של ארגונים מפעילים (120 דוכנים שונים), היצע זה מתאפשר הודות לקלות הלוגיסטית עבור המפעילים. בנוסף לכך קיימת אופציה לתלמידים לסמן ולשמור במועדפים את המקומות שעניינו אותם במיוחד, ועל ידי כך לייצר לעצמם רשימה מסודרת בסופו של היריד. חשוב לא פחות, לצד הוירטואליות של היריד נשמר גם הקשר הישיר והאישי, תלמיד או תלמידה שמעוניינים ליצור קשר ולקבל מידע נוסף ולהפגש עם הגוף המפעיל יוכלו ליצור קשר ביריד ולהמשיך את התהליך לאחר מכן. בנוסף לכך, כבר עכשיו מועמדות ומועמדים יכולים למלא שאלון אישי, אשר מסייע לכוון למקומות שירות רלוונטיים על סמך התשובות הניתנות בו.

- פרסומת -

היריד הוירטואלי יתקיים בין התאריכים 12-13.1.2021 בין השעות 9:00-15:00, בהשתתפות: שר החינוך יואב גלנט ושר ההתיישבות צחי הנגבי, בנוסף ישתתפו ראובן פינסקי מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, עמית אדרי מנכ"ל משרד החינוך, והאחראי על אגף שירות לאומי במשרד החינוך- דוד פלבר.

כנס שירות לאומי וירטואלי

בזכות הדיגיטליות של היריד התאפשר השנה לקיים מספר רב יותר של פאנלים בנושאים מגוונים, הרלוונטיים לבני ובנות השירות, בין הפאנלים וההרצאות שיתקיימו ניתן למצוא אץ הצלצול בשבילי – מהפכת החינוך בשירות הלאומי, סטורי של שירות – טיפים חשובים, סטייל והרבה הומור עם מיטב אושיות הרשת והסטנדאפיסטיות וגם פנאל מיוחד בשם להיות גיבורות על, להנהיג בכל משימה.

בנוסף ייערכו נפגשים וירטואליים בנושא הכוחות המיוחדים – שירות לאומי בחינוך המיוחד וברווחה וקרבי זה הכי, אחותי! כך תאתגרי את עצמך בשירות בביטחון ובבריאות.

לדברי ראובן פנסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי:"שלל אתגרים עמדו במהלך השנה האחרונה בפני הרשות לשירות לאומי-אזרחי ומתנדביה. אתגר נוסף שהתווסף השנה הוא קיומו של יריד השירות הלאומי-אזרחי השנתי שלנו, שהפך מזמן למסורת. החלטנו לקיים אותו בצורה מקוונת, אך בשונה מכנסים ואירועים רבים שנערכים בזום, החלטנו להשקיע ולהפוך את היריד הדיגיטלי לחווייתי לא פחות ואולי אף יותר מזה המתרחש במציאות. השנה התלמידות והתלמידים אשר ניצבים לקראת השירות הלאומי יתרשמו, ישמעו, ירגישו ויחוו את השירות הלאומי כמו שלא חוו מעולם. אנו מזמינים את המועמדים להשתלב בשירות לאומי-אזרחי עם משמעות, לצמוח ולהתפתח יחד איתנו. זו גם הזדמנות שלנו להוקיר את 18,000 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי בכל מקום ואתר, להצדיע לפועלם ולתת חשיפה לפעילות המדהימה אותה הם עושים לחיזוק החוסן החברתי של אזרחי ישראל."