ליסינג פרטי – מימוני או תפעולי?

ליסינג
צילום: shutterstock

חברות הליסינג הפכו לגורם משמעותי ודומיננטי בשוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות, וכיום גם חלק בלתי מבוטל משוק הרכבים המשומשים עובר דרך חברות אלו. מה שהחל בעיקר כאלטרנטיבה עבור חברות ובתי עסק המעניקים רכבי חברה לעובדיהם התפשט כבר מזמן גם לשוק הפרטי, וכיום אינספור ישראלים נוהגים על רכב אותו "חכרו" מחברת הליסינג במסגרת מה שנקרא "ליסינג פרטי" (בניגוד לביטוי "ליסינג מסחרי" המתייחס לעסקאות ליסינג של חברות וארגונים). בהקשר זה מעניין לבחון את שני סוגי הליסינג הפרטי העיקריים השונים, ולנסות להבין את ההבדלים ביניהם, כמו גם את היתרונות של כל אחת מהאפשרויות –

ליסינג פרטי מימוני – עסקאות של ליסינג פרטי מימוני הן בעצם עסקאות הליסינג הבסיסיות ביותר, במסגרתן מקבל לידיו הלקוח רכב חדש בתמורה לסכום ראשוני נמוך וסביר ביותר (במיוחד בהשוואה למחירים הגבוהים של רכבים חדשים בארץ), ותשלום חודשי קבוע, לרוב בגובה של כמה מאות שקלים. כך, משלם הלקוח את מרבית שווי הרכב לאורך זמן ובאופן הדרגתי, מה שמאפשר לרבות ורבים את האפשרות לנהוג על רכב חדש בלי לשבור את כל תכניות החיסכון שלהם ולהוציא סכומים שקשה להם לעמוד בהם. לאחר סיום תקופת הליסינג המוסכמת (לרוב מדובר בשלוש שנים אך ישנן גם עסקאות ליסינג בהן התקופה ארוכה יותר), עומד לרוב הלקוח בפני האפשרות לשלם את יתרת שווי הרכב ולרכוש אותו באופן "רגיל", או לשדרג לרכב חדש לחלוטין ולהמשיך בעצם בהתקשרות מול חברת הליסינג.

עכשיו ניתן גם להבין את השם שניתן למסלול זה – ליסינג פרטי מימוני" – מדובר בפתרון מימון אטרקטיבי המאפשר כאמור לרבים לנהוג על רכב חדש, איכותי ובטיחותי, בלי להוציא את הסכומים הגבוהים הנדרשים לצורך רכישה "רגילה" של רכב חדש בארץ.

ליסינג פרטי תפעולי – אפשרות זו כוללת בעצם גם כן את אותו אפיק מימון אטרקטיבי עליו פורט בסעיף הקודם, אך הפעם העסקה בין הלקוח לחברת הליסינג אינה מסתיימת כאן. במקרה של עסקת ליסינג פרטי תפעולי מקבל הלקוח מחברת הליסינג גם מימון שירותי תפעול מלאים עבור הרכב, כלומר – טיפולים תקופתיים, תיקונים במוסך במידת הצורך, טסט שנתי וכו'. כך, חוסכת חברת הליסינג לנהג את ההוצאות הכרוכות בתחזוקה השוטפת של הרכב. לקוח של עסקת ליסינג פרטי תפעולי יכול ליהנות הן מערוץ מימון אטרקטיבי ביותר והן מראש שקט מדאגות בכל הנוגע לטיפול והתחזוקה השוטפים של הרכב.

- פרסומת -

בסיום תקופת העסקה (לרוב מדובר בעסקאות של שלוש שנים) יכול הלקוח לבחור אם להשתדרג לרכב חדש ולהמשיך בהתקשרות דומה מול חברת הליסינג, או להאריך את העסקה בשנה נוספת.

 

לסיכום, ליסינג פרטי מהווה כיום את אחת האפשרויות האטרקטיביות והמשתלמות ביותר עבור בעלי רכבים פרטיים (אשר אינם מקבלים רכב ממקום עבודתם). מלבד להיותו פתרון מימוני משתלם ביותר, מדובר גם באפשרות לחסוך זמן, כסף ועגמת נפש בטיפול השוטף של הרכב.

 

למגוון עסקאות משתלמות של ליסינג פרטי הכנסו לאתר גלי ליסינג המציעה פתרונות בתחום הרכב