למה עושים ברית מילה?

ברית מילה היא ברית עתיקה שיש לעם היהודי עם אלוהיו. מעבר לכך שמדובר במצווה, מדובר גם בהליך בריאותי ואסתטי. לכן, בואו נגלה מהי ברית מילה ולמה אנחנו עושים אותה.

ברית מילה
צילום: unsplash

מבחינת המסורת, ילד זכר נימול שמונה ימים לאחר לידתו, במידה ורופא מצא אותו בריא וכשיר להליך. המילה הזו היא כריתת הברית בינו ולבין אלוהי עם ישראל, כפי שעשה אברהם לבניו. מעבר לכך, כאמור נמצא כי מדובר בדבר בריא ואסתטי.

מי עושה ברית מילה?

חשוב לציין כי ברית מילה צריכה להיעשות אך ורק על ידי מוהל מורשה. אמנם מדובר במצווה שהיא חובה, אבל אין לקחת סיכון על בריאות הילד שלנו. קורס מוהלים מועבר בארץ אצל מרכז דעת, ואם נשאל את המוהל בו בחרנו והוא בוגר קורס, נוכל לדעת שהילד שלנו בידיים טובות.

ברית מילה ובריאות

אמנם ברית מילה עבור אלו שאינם יהודים היא אינה חובה, אך נמצא שמדובר בהליך מאד אסתטי ובריא. הליך מילה בעצם מקטין את הסיכויים למחלות וזיהומים ומדובר בנראות נעימה יותר בכל הקשור ליחסי אישות.

גם במסגרת קורס מוהלים לומדים כיצד לזהות זיהומים ומחלות שנראים לעין ובכך מגבים את חוות דעתו של הרופא. משמע, מדובר בהליך בטוח ומבוקר.

מילה למבוגרים
- פרסומת -

חשוב לדעת כי גם לגברים בוגרים, המבקשים להתגייר ולהפוך חלק מן העם היהודי, ישנה חובת מילה בסוף התהליך לאחר אישור הרבנים המגיירים. במקרה זה עדיין צריך להיות מוהל, אך מדובר בהליך המבוקר באופן רפואי הרבה יותר גדול.

לסיכום

ברית מילה היא מצווה מן התורה, במסגרתה אנו חותכים את ערלת התינוק ובכך מקבלים אותו לדת. כמו כן, מדובר במעשה בריא כפי שהוכח על פי מחקרים רבים.