לעבור דירה: מדריך הובלות בימי סגר

הובלות בנווה מונוסון
צילום: יחצ

רציתם לבצע הובלות דירה בימים הקרובים? ריכזנו עבורכם את הנחיות השונות ואיך תוכלו לעבור זאת בשלום.

שנת 2021 היא השנה בה הגיעה הקורונה לישראל אומנם חודשי הקיץ  מאחורינו, אך לא נפטרנו מהתחלואה המשתנה. עונת הובלות הדירה עדיין בעיצומה וברגעים אלו נמשכת ישנם לדירה שכורה ויש מי שרכש נכס מקבלן, וכולם ללא יוצא מהכלל זקוקים להובלות לדירה ,התגלו המון שאלות עם הכניסה לסגר לדוגמא:

מהם התקנות והנהלים המאושרים ,ומה אומר החוק במצב של איחור של חברת הובלות בגלל מחלת עובדים ואו הימצאותם של הסבלים בבידוד.

סודות המובילים: כך תמצאו הובלות דירה מתחת למחיר השוק גם בימי קורונה.

- פרסומת -

ניסינו להשיב על כמה מהשאלות הבוערות בעזרתם של המומחים של חברת הובלות סטארט מובינג.

האם מותר לעבור דירה בסגר?

תחום ההובלות נחשב לתחום חיוני ואינו נכלל בעסקים שנסגרו בסגר ,והוא מורשה לכל פעילות במגזר הפרטי.

כמובן שהמובילים חייבים לשמור על ההנחיות וכל זאת בכפוף לתו הסגול. לפי הנחיות משרד הבריאות מ-27 במרץ 2020 מותר לעבור דירה רק במקרים דחופים אך לאחרונה כנראה עניין זה בוטל וישנה עצימת עין.

ההנחיה לא ממש מסבירה מהם אותם מקרים דחופים או מחייבים מהמציאות ולא נותנת מספיק אם בכלל דוגמאות לכך.

אז מה מומלץ לעשות?

הובלות בתקופת נגיף הקורונה, הוא באמת כשלעצמו מוזר הרי צריך עובדים לתאם יום הובלה וכו', כך שאם יעלה הצורך למעבר דירה כדאי שהוא יהיה מקרה דחוף, ההמלצה היא לוודא טלפונית עם חברת ההובלה ,לשאול מה יכול לקרות אם יהיה סגר נוסף, האם היא מורשית והיא בעלת אישור מטעם משרד הבריאות ומוגדרים חברה לשירותים חיוניים.

נסו לקבל שירות של אריזת דירה מלא כדי לא להיות נוכחים כלל בדירה בעת המעבר.

רק אל תתנו לחברת ההובלות לעבור על ההנחיות בביתכם ,לכן יש לוודא שאנשי ההובלה שיגיעו לדירתכם אכן יהיו מצוידים בכל המגונים הנדרשים בכדי לא להדביק אתכם ,ולהשתמש בהם גם שחם להם באמצעי המיגון הנדרשים למניעת ההדבקה (אלכוג'ל, מסכה, כפפות).

איך תדעו בוודאות שניתן לעבור דירה בתקופת הסגר?

תמיד כדאי להקשיב להנחיות החדשות שמתפרסמות מעת לעת באתר חדשות ואו באתר משרד הבריאות .

כל ההגבלות יהיו מצוינות שם והנושא של הובלות הדירה אכן נכלל במסגרת נושא הגבלת התנועה .

הנושא הנ"ל יפורט בתקנות החדשות שנקראות צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש),

האם קיימות מגבלות עקב הסגר של נגיף הקורונה?

ביצוע הובלות עם אריזת דירה בסגר ואו בשגרת קורונה הוא כמעט לא קיים למעט המיגון לסבלים ,יש הקפדה לעבוד רק עם מסיכה עד כמה שניתן.

נין לקבל שירות של אריזת דירה עם סידור דירה מלא וכך אתם לא נמצאים כלל בבית. אריזת דירה היא המענה היותר מעניין בתקופת הסגר לקוחות רבים מעוניינים בשירות הנ"ל כי הוא מוכיח אי הדבקות ומעבר קצר מאד.

הבקשה הכי משמעותית היא שממש לפני ההובלה לבדוק מי שנכנס לבידוד מהצדדים ידחה את ההובלה ,אם זה הלקוח ואו עם זה המובילים. לכן אנו לא מומלץ ליותר מאדם אחד ,להיות בבית בזמן ההובלה.

ההמלצה הגורפת היא לתת לצדדים להסכים ולקבוע כי איחור בהובלת הדירה בשל אירועים שאינם בשליטתם יפטרו אותם פוטר מתשלום פיצוי.

הואיל וענף ההובלות מוגדר כענף חיוני וכל עוד אין החלטה אחרת מצד המחוקק, הרי שמוביל או חברת ההובלות יידרשו להוכיח כי הנגיף גרם לעיכוב בביצוע העבודות ושבנסיבות העניין אין להשית עליו כל פיצוי", וזה נכון גם לגבי הלקוח .

עצות וטיפים בתקופת הקורונה?

מומלץ לחברות הובלה וללקוחות לנסות להגיע להבנות ולהימנע מהליכים משפטים. לקוחות מבינים ששוק הובלות הדירות והשכירות נמצא בטלטלה ושכולם חייבים להתגמש עד יחלוף זעם ,ועכשיו זהו זמן לסולידריות חברתית.