לראשונה ח"כ חרדי פנה לבג"ץ

חילופי האשמות בסיעת יהדות התורה לאחר שלראשונה פנה ח"כ חרדי ח"כ הלפרט לבג"ץ במטרה לעצור את הדחתו של ליצמן מראשות וועדת הכספים.

עמיעד טאוב 20/03/2007

מתי טוכפלד הפרשן הפוליטי של האתר nfc חושף היום כי לראשונה בתולדות הפליטיקה החרדית פנה ח"כ חרדי לבג"ץ.

זאת על-רקע הדחתו הצפויה של יושב-ראש יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן, מראשות ועדת הכספים.

- פרסומת -

ביום רביעי הקרוב, יביא יו"ר ועדת הכספים את עניין הדחתו לסדר-יומה של הוועדה, בעקבות כך פנה ח"כ הלפרט לבג"ץ במטרה לעצור את ההדחה.

ח"כ גפני חברו לסיעה רתח על עצם פניית ח"כ חרדי לערכאה שלא מקובלת על הציבור החרדי

"מה פתאום חרדים פונים לבג"צ?!", אמר גפני, "איזו מין דוגמה זאת? הרי אנחנו במשך שנים אומרים שאנחנו לא מקבלים את הגוף הזה כאשר הוא מתערב בנושאים שאינם קשורים אליו". גפני הזכיר את הפגנת חצי המיליון של הציבור החרדי נגד בג"צ, ואמר כי "הפנייה אליו הינה דוגמה רעה ומהווה סתירה לכל מה שיצאנו נגדו במשך השנים".

ליצמן עצמו הבין את הדברים אחרת מכפי שהציג אותם גפני. "ממתי מפריע לגפני שפונים לבג"צ?", אמר. ליצמן הוסיף כי "אני לא זוכר שכשחבירו של גפני, פינדרוס, פנה לבג"צ, גפני העיר לו על זה".

ח"כ גפני ניסה היום למזער את מימדי הסכסוך ואמר "אני האחרון שרוצה שליצמן יעזוב את ועדת הכספים. כל התקופה האחרונה נלחמתי בשבילו. אז להגיד עליי שאני רוצה שידיחו אותו? אני החבר היחידי של גפני בדגל התורה".

טוכפלד כותב היום כי בבסיס העתירה לבג"צ, אותה הגיש ח"כ הלפרט יחד עם התנועה להגינות שלטונית, עומדת הטענה כי הממשלה לא יכולה להשפיע על מהלכים בכנסת, כאשר מדובר על הדחת אדם מתפקידו בלי סיבה אותה הגדיר החוק. אתמול החליט בית המשפט העליון כי הוא לא דן בעתירה עד אחרי ההדחה בפועל, אז יחליטו השופטים האם הם מתערבים בעבודת הכנסת ומטרפדים את ההדחה, או שהם משאירים לכנסת לנהל את העניינים בעצמה.