מאבק רבני הימין נגד הרב וייס נמשך

רבני המטה מנסים לטרפד את מינויו

במכתב ששלחו הרבנים לראש עיריית נתניה וחברי המועצה, הם מזהירים כי מינוי הרבצ"ר לשעבר לרב העיר יכול להמיט אסון על העיר.

עמיעד טאוב 28/02/2007

הרב יעקב יוסף בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב גדליה אקסלרוד אב"ד בחיפה והרב שלום דב וולפא יו"ר המטה העולמי להצלת העם והארץ, פנו לראש עיריית נתניה מרים פיירברג בבקשה לא לתמוך במינוי הרבצ"ר לשעבר הרב ישראל וייס לרב העיר נתניה.

בפתח המכתב, כותבים הרבנים "בשבועות האחרונים התפרסמו ידיעות על כוונתו של הרבצ"ר ישראל וייס להתמודד על כס רבנות העיר נתניה. אנו רואים בהתמנותו לכס רבנות העיר נתניה, צעד הנוגד את רגשות הציבור היהודי בארץ ישראל".

- פרסומת -

לדבריהם, הרבצ"ר לשעבר ישראל וייס "שיתף פעולה עם פורום החווה ובני משפחת שרון בתוכנית הגירוש הנורא מגוש קטיף וצפון השומרון, הביא לחילול עשרות קברי הקדושים הי"ד בגוש קטיף (וזכורות לכולם התמונות המזעזעות בו נראים חברי הרבנות הצבאית מחללים את כבוד המתים בראשות הרבצ"ר וייס בצורה מעוררת שאט נפש וסלידה). הוא היה שותף בחילול הקודש, ביזוי והריסת בתי מקדש מעט ספרי קודש ומזוזות. הוא גם המרה את פיו של מורו ורבו פאר הדור והדרו מרן הרב אברהם שפירא שליט"א, שציוה עליו במכתב שלא לקחת חלק בתוכנית הגירוש".

הרבנים מתייחסים למצבם של מפוני גוש קטיף ומאשימים בכך את הרב ישראל "רצועת עזה נהפכה לחבית חומר נפץ, מגורשי גוש קטיף מופקרים למשיסה וצרות רעות ורבות פוקדות אותם, בני הנוער של המגורשים מתדרדרים לסמים ואלכוהול, רוב ראשי המשפחות מחוסרי עבודה, ולצערנו חלק מהם נחלו במחלות סופניות ומהם שכבר נקפד פתיל חייהם".

לאור כך, כותבים הרבנים במכתבם לראש העיר נתניה, "סבורים אנו שאין למנותו לשום משרה ציבורית וכ"ש וק"ו לרב בעיר ואם בישראל. עלינו לזכור את אזהרת משה לבני ישראל בפרשת קורח ועדתו: "סורו נא מעל אהלי האנשים הרשעים האלה ואל תספו בכל חטאתם".

הרבנים מאיימים במכתבם ש"התמנותו של ישראל וייס לרב העיר נתניה עלולה להמיט ח"ו אסון על העיר כולה".