מדוע לא מומלץ לדחות איתור נזילות גם בתקופת הקורונה?

מגפת הקורונה הפוקדת את העולם, וגם אותנו פה בארץ, גורמות לכולנו להסתגר בבתים ולמעט מאוד לצאת, כמו גם להכניס אנשים אחרים לביתנו. אצל רבים מאיתנו, המצב הוא כזה שאף אם ישימו לב לקלקול או בעיה כלשהי בצנרת הבית, כדוגמת סימנים לנזילה, הם יעדיפו להתעלם מהם, או שיחליטו להמתין עד שהמצב המיוחד הזה יסתיים, כדי להזמין בעל מקצוע שיטפל בכך.

עמי שרון 21/04/2020

בעוד שחלק מהתקלות אכן סובלות דיחוי, הרי שבבעיות צנרת, כגון נזילה סמויה, התנהלות כזו יכולה להיות טעות חמורה, כי כך הבעיה עלולה להחמיר, והנזקים – בהתאם.

בנוסף, מספר מחקרים, במדינות שונות, מעיד על שרידות וירוס הקורונה לאורך מספר שבועות בתנאי לחות גבוהים ובצנרת ביוב , דלוחין וניקוז. מקור הוירוס בצנרת יכול להגיע בין היתר משטיפת ידיים נגועות בנגיף.

- פרסומת -

אלו נזקים עלולים להיגרם אם לא תאתרו ותתקנו את הנזילה בזמן? ואיך תוכלו בכל זאת, גם בימי קורונה, להזמין איש מקצוע שיטפל בבעיה? על אלו ועוד נסביר כעת.

על הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מהשתהות באיתור ותיקון נזילות בצנרת

אם אתם אכן חושדים שבצנרת ביתכם ישנה נזילה, אבל מתמהמהים בבדיקה, בטיפול ובתיקון הבעיה – בין אם בגלל חשש מהקורונה ובין אם בגלל רצון להימנע מהוצאה כספית גדולה – אתם עלולים למצוא את עצמכם מול נזק גדול פי כמה בשלבים מתקדמים, שגם יפריע להמשך השהות שלכם בבית וגם עלול לעלות לכם הרבה יותר.

זילה פשוטה בצנרת הביתית, שאפשר לאתר ולתקן בקלות יחסית, עלולה להוביל לשורה של בעיות קשות אם לא עושים זאת בזמן, ביניהן:

  • התפשטות כתמי עובש.
  • התקלפות טיח בקירות.
  • פגיעה בריהוט ובמשקופים בעקבות הצטברות לחות.
  • כתמים קבועים בריצוף ועיוות של הפרקט.
  • התפתחות מפגעי ריח ואף מפגעים תברואתיים בסביבת הבית.
  • במקרים חמורים – פגיעה היקפית בתשתיות הדירה, העלולה אף להתפשט לתשתיות המבנה כולו.
  • איתור נזילות בימי קורונה – על מה חשוב להקפיד?

איתור נזילות בימי קורונה – על מה חשוב להקפיד?

מכיוון שאיתור ותיקון בעיות מים ותשתיות הוא חיוני להבטחת שגרת חיים תקינה, משרד הבריאות אישר לעוסקים בכך להמשיך ולפעול גם בימי סגר.

בהזמנת מאתר נזילות מקצועי, חשוב לשים לב כי הוא מצויד במיגון מלא: כפפות, מסיכת פנים וביגוד מתאים, בעת שהוא נכנס לביתכם ומתחיל בביצוע העבודה. כמו כן יש לבדוק כי המסכה והכפפות מוחלפים בין לקוח ללקוח ולוודא כי הציוד שעובר מבית לבית מחוטא בטרם הבדיקה.

במהלך העבודה חשוב שהן אתם, והן איש המקצוע, תקפידו כמידת האפשר על שמירת מרחק של 2 מטרים. כמו כן חשוב ליידע את מאתר הנזילות מראש במידה ויש בביתכם אדם החולה בקורונה או שלוקה בתסמיני המחלה.

לסיכום

אין ספק שמגיפת הקורונה מביאה עמה תקופה מאתגרת לכולנו, וכי זהו עיתוי מאוד לא נוח, בלשון המעטה, לבעיית צנרת. לרוע המזל תקלות הצנרת ממשיכות כהרגלן גם בתקופה זו, ובמקרים מסויימים, כגון נזילה בצנרת, לא מומלץ להשתהות עם התיקון. כדי לשמור על בריאותכם ובריאות איש המקצוע חשוב לוודא כי הוא מגיע עם ציוד מיגון מלא, וליידע אותו מראש במידה ונמצאים במבנה אנשים חולים.