מהו גרניט פורצלן למטבח והאם הוא מומלץ

אם יצא לכם לשמוע על גרניט פורצלן, יש לזה סיבה מכיוון שמדובר בשיש הנפוץ ביותר כיום במטבחים. מה זה גרניט פורצלן, איך מייצרים אותו, האם הוא מתאים למטבח שלכם ואילו סוגים קיימים? לפניכם כל המידע שכל מי שעומד לרכוש גרניט פורצלן למטבח חייב להכיר.

צילום: פיקסביי
מה זה גרניט פורצלן?

גרניט פורצלן הוא לא שיש אמיתי כלל, אלא שיש סינטטי שהכינו אותו במפעל. מדובר למעשה באבן לא טבעית שמכינים אותה על פי הייעוד שלה ובין השאר היא משמשת גם כשיש למטבח. במהלך הייצור של השיש מבצעים מגוון רחב של פעולות שיעניקו לו את המראה העיצובי שלו, את העמידות שלו, את כושר הספיגה ועוד מדוון רחב של תכונות שניתן לשלוט עליהן ולהגדיר אותן מראש.

איך מייצרים פורצלן?

את הפורצלן מייצרים על ידי גריסה של חרס בלחץ גבוה, כאשר לאחר מכן שורפים אותו בתנור. לפני הגריסה מערבבים את החרס עם חול קוורץ ודבקים שונים על מנת לקבל חומר חזק, דחוס ואחיד. כתוצאה מהפעולה הזו ניתן לקבל אריחי שיש קשיחים מאד שגם עמידים מאד בפני מים. התכונות הללו הופכות אותו לשיש מאד מבוקש במטבחים בישראל.

אילו סוגים של גרניט פורצלן קיימים?

ישנם הרבה סוגים של שיש גרניט פורצלן למטבח כשאחת האפשרויות הטובות ביותר הוא שיש דקטון שנחשב לאחד היוקרתיים שבחבורה.

שיש דקטון – משטח גרניט פורצלן שמיוצר בספרד וברוב המקרים תוכלו למצוא אותו במטבחי יוקרה. מדובר בשיש עמיד מאד בפני טמפרטורות גבוהות במיוחד עד כדי כך שתוכלו להניח עליו סירי בישול לוהטים. בנוסף, הוא קל מאד לתחזוקה ולניקוי בזכות התכונות האנטי בקטריאליות שלו והאטימות הגבוהה של המשטח. במידה שאתם רוכשים שיש דקטון, עליכם לדעת לפני כן שמדובר בשיש יקר ביחס לסוגים אחרים עד כדי כך שמחירו עשוי להיות פי 2 ביחס למשטחים אחרים, כך שמדובר בעניין בעל משמעות בעיקר במטבחים גדולים או כאשר מעוניינים לחפות את קירות המטבח בדקטון עצמו.

מטבח חדש
מטבח חדש. צילום: יחצ
- פרסומת -

אבן קיסר פורצלן – רובכם מכירים את אבן קיסר הודות למשטחי הקוורץ המפורסמים של החברה אך בשנים האחרונות החלה לשווק גם משטחי גרניט פורצלן לאור הביקוש הגבוה.

בדומה לדקטון, גם שיש אבן קיסר פורצלן מיוצר באופן דומה, גם אם ניתן למצוא מעט הבדלים בתהליך. בשורה התחתונה, אתם מקבלים אבן קיסר פורצלן שעמידה מאד בפני חום, עמידה בפני שריטות ושחיקה וחזקה מאד. כמו כן, גם שיש אבן קיסר פורצלן מגיע במגוון רחב של עיצובים וטקסטורות, מה שהופך אותו לשיש נפוץ בישראל.

אינפיניטי – גם שיש אינפיניטי הוא שיש פורצלן שידוע בעמידות הגבוהה שלו. הוא מיוצר באיטליה, מה שכבר אומר עליו שמדובר בשיש מרהיב, יוקרתי ומדויק. הוא עמיד בפני חום ושריטות, קל מאד לנקות אותו בשל כושר הספיגה הנמוך שלו, אך שימו לב שהוא יכול להיות קצת יקר ביחס לחלופות שלו.

למינם – גם שיש למינם הוא שיש פורצלן המיוצר באיטליה והוא נחשב לאחד מהמשטחים המוצלחים והנפוצים כיום. היתרון המשמעותי שלו בא לידי ביטוי בשילוב שבין העיצוב המרהיב והפרקטיות שלו. עיצוב יוקרתי כמו שיודעים לעשות רק באיטליה, עמידות לחום ולשריטות ותחזוקה קלה מאד, כל אלה מסבירים מדוע הוא כל כך מבוקש.

כמובן שיש עוד סוגים של משטחי גרניט פורצלן למטבח, אך קצרה היריעה מלהציג את כולם. יחד עם זאת כמובן שהצגנו את הנפוצים ביותר.

מה היתרונות של גרניט פורצלן?

מגוון רחב של עיצובים – מכיוון שמדובר בשיש סינטטי למעשה, המפעל שמייצר אותו יכול לבצע מגוון רחב של מניפולציות שיעניקו לו את העיצוב שלו. בניגוד לשיש טבעי למשל, לגרניט פורצלן יש המון טקסטורות וצבעים ואין שום סיבה שלא תוכלו למצוא את העיצוב שיתאים לכם למטבח, בין אם מדובר במטבח בדירה חדשה לחלוטין או רק בהחלפת שיש קיים.

מטבח. צילום: Pixabay

מחיר נמוך – המחיר של הגרניט פורצלן ביחס לשיש טבעי הוא נמוך באופן יחסי. זו אחת הסיבות המרכזיות שבגינה השיש הזה הפך בשנים האחרונות לנפוץ מאד במטבחים בישראל.

עמידות גבוהה – בניגוד לסוגים רבים אחרים, גרניט פורצלן נחשב לשיש עמיד וחזק מאד. רמת השחיקה הגבוהה שלו, בשילוב עם כושר הספיגה הנמוך, כל אלה הופכים אותו לעמיד במיוחד וקל מאד לתחזוקה.

לסיכום, אם אתם מחפשים את השיש המושלם עבור המטבח שלכם, אין ספק שאנחנו ממליצים לכם לבחור בגרניט פורצלן, שיש שישרת אתכם שנים ארוכות וישלב באופן מושלם שימושיות ועיצוב.