מהו קידום אורגני וכיצד הוא רלבנטי להצלחת העסק שלנו?

כיום כל בעל עסק או מנהל ארגון מכל תחום ומכל ענף פעילות שהוא יודע טוב מאוד שאתר אינטרנט המייצג את העסק הוא דבר בסיסי והכרחי, כמעט טריוויאלי. גם עסקים הנסמכים באופן מלא על פעילות ב"עולם האמיתי" מחזיקים אתר או לפחות פרופיל ברשת, דרכם ניתן ליצור עימם קשר. קידום אורגני הוא התחום המסייע למנף את האתר לכדי תרומה ממשית ומשמעותית לפעילות העסק.

צילום: Depositphotos

על מנת להבין מהו קידום אורגני ומהי חשיבותו לעסק שמייצג אותו אתר ננסה להבין קודם מהו קידום אתרים בכלל, מה מייחד קידום אורגני, מדוע הוא חשוב כל כך ומהי התרומה הפוטנציאלית של כל התחום הזה למצב העסק וצמיחתו בפועל?

שירותי קידום אתרים – מה זה אומר?

בתור התחלה ננסה להבין כאמור מהו בכלל התחום של קידום אתרים, ומהן האפשרויות העיקריות בו. ובכן, כפי שצוין לעיל, זה לא חדש שאתר אינטרנט המייצג את בית העסק או את הארגון (וזה נכון לעסקים וארגונים מכל הסוגים והמינים) הוא כיום דבר בסיסי וטריוויאלי, כרטיס ביקור וירטואלי של העסק המנגיש אותו פוטנציאלית לכל אדם בעולם.

אך מכיוון שבאינטרנט קיימים כיום כל כך הרבה אתרים, וגם בכל ענף ותחום פעילות צרים וספציפיים ביותר נמצא אינספור אתרים מתחרים, נודעת חשיבות עצומה לתוצאות החיפוש שמקבלים גולשים המחפשים ביטויים ומילים מסוימות הקשורות לתחום פעילות העסק. אם, למשל, אנחנו מפעילים עסק של קייטרינג לאירועים, כאשר גולש אקראי מחפש בגוגל ביטויים כמו "קייטרינג" או "קייטרינג לאירועים", נרצה שגוגל יראה לו את האתר שלנו כאחד מתוצאות החיפוש הראשונות.

על מנת להשיג מטרה חשובה זו (מדובר באחד מאמצעי השיווק וההגעה ללקוחות חדשים היעילים ביותר בעולם כיום!), ניתן לפעול בשתי דרכים עיקריות, המייצגות את שני החלקים במרכזיים בעולם קידום האתרים – קידום ממומן וקידום אורגני. קידום ממומן הוא פשוט קנייה של שטח פרסום – תשלום ישיר לגוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה רלבנטית אחרת, על מנת שיציגו את האתר שלכם במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש (שימו לב שבראש כל עמוד חיפוש מופיעים מספר קישורים ממומנים, ולידם המילה "Ad", מפני שבעצם מדובר בסוג של פרסומת לכל דבר ועניין). המרכיב השני בעולם קידום האתרים, האפקטיבי והרלבנטי יותר לעניינינו הוא קידום אתרים אורגני.

- פרסומת -

מחפשים מקדם אתרים? כנסו לאתר שלי, תמי לב והתרשמו.
קידום אתרים ללא התחייבות, כדאי לכם לנסות.

למידע נוסף אודות קידום אורגני, היכנסו לקישור >>

קידום אתרים אורגני

בעוד קידום ממומן הוא למעשה סוג של פרסומת אינטרנטית, קידום אורגני הוא בעצם לב ליבו של עולם השיווק הדיגיטלי הכולל את הפוטנציאל העצום והאינסופי כמעט עבור בתי עסק שטמון ביצירת נוכחות ברשת. במסגרת קידום אורגני מבצעים אנשי המקצוע (מומחה קידום אתרים מטעם חברה המתמחה ספציפית בשירותי קידום אתרים) פעולות שונות באתר של הלקוח שלהם ובאתרים אחרים ברשת, על מנת לגרום לאתר להתקדם בצורה טבעית ו"אורגנית" במעלה תוצאות החיפוש של גוגל, ולהישאר למעלה לאורך זמן. זהו אחד הדברים החשובים המבדילים בין קידום אורגני לבין קידום ממומן – במקרה של קידום אורגני בעצם משנים ומשפרים את האתר על מנת שיהיה איכותי וטוב יותר עבור הגולשים, וכך "יקנה" את זכותו להופיע במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. לכן הוא גם יישאר שם לאורך זמן, בעוד אתר המקודם באופן ממומן בלבד ייעלם מהדפים הראשונים והרלבנטיים של תוצאות החיפוש ברגע שיפסיק לשלם עבור הקישור הממומן.

בכל הנוגע לאופן בו נעשה קידום אורגני בפועל מי שמתעניין ניתן לקבל מידע מפורט הרבה יותר בנושא, אך בכמה מילים בלבד נציין כי קידום אורגני כולל, בין היתר, העלאה של תכנים רלבנטיים ואינפורמטיביים הן לאתר המקודם והן לאתרים אחרים המקושרים אליו, ביצוע של מה שנקרא "אופטימיזציה" (טיוב, שיפור ושינוי של האתר מבחינות טכניות שונות הרלבנטיות לאלגוריתם החיפוש של גוגל), בניית פרופיל קישורים חיצוניים המופיעים באתרים אחרים ומפנים אל האתר שלנו ומספר פעולות מקצועיות נוספות אשר לאורך זמן משפרות את רמת האיכות של האתר, גורמות לתעבורת הגלישה אליו לגדול בהתמדה ומקדמות אותו בעקביות במעלה תוצאות החיפוש הרלבנטיות.

חשיבות עצומה ולעיתים קריטית להצלחת העסק – קידום אורגני

לאחר שהבנו באופן כללי מהו קידום אתרים וספציפית מהו קידום אורגני, ננסה להבין מדוע קידום מסוג זה הוא חשוב ורלבנטי כל כך לפעילות והצלחת העסק.

חשיבותו העצומה של קידום אורגי נובעת מאופיו של עולם השיווק והפרסום במאה העשרים ואחת. כבר הרבה לפני תחילת המאה הנוכחית ועידן האינטרנט ידע כל יזם, מנהל ובעל עסק כי שיווק ופרסום הם דברים בלעדיהם כמעט אף בית עסק אינו יכול לשרוד, להתקדם ולצמוח.

בימינו, עולם השיווק והפרסום עבר באופן כמעט מלא למרחב הדיגיטלי. לכן, עסק המעוניין להישאר רלבנטי ולהצליח לא רק לשרוד, אלא גם לשגשג ולצמוח, חייב להחזיק בנוכחות משמעותית גם ברשת כבסיס למערך השיווק והפרסום וכדרך ללקוחות פוטנציאליים למצוא אותו וליצור עימו קשר.

קידום אתרים, כפי שהוסבר לעיל, הוא הדרך היעילה והיסודית ביותר ליצור כיום נוכחית משמעותית ברשת, ולתחזק אותה לאורך זמן.