מהו רמקול מוגבר ועבור אילו שימושים הוא רלוונטי?

קרדיט לתמונה: freepik
עולם הסאונד ומערכות ההגברה כולל כיום מגוון רחב ביותר של אפשרויות, ורמקולים מתקדמים מסוגים שונים אשר מתאימים עבור שימושים ספציפיים וכלליים גם יחד. אחד מסוגי הרמקולים השימושיים ביותר שכדאי להכיר כיום בתחום הוא רמקול מוגבר, ממנו ניתן למצוא מגוון דגמים וסוגים שונים. במקרים רבים רמקול מסוג זה עשוי להוות את פתרון ההגברה המושלם גם עבורנו ועבור הצרכים האישיים או המקצועיים שלנו ו/או של בית העסק .

מה מאפיין רמקולים מוגברים ומדוע ניתן לראות בהם סוג של מערכת הגברה בפני עצמה? עבור אילו שימושים ספציפיים ניתן ומומלץ להשתמש ברמקולים מוגברים ומהם הסוגים העיקריים הקיימים כיום בשוק?

מהו רמקול מוגבר?

בלי להיכנס יותר מדי לפרטים טכניים מורכבים, ניתן לומר בכלליות כי רמקול מוגבר הוא רמקול הכולל בתוכו מגבר פנימי מובנה, במקום שנצטרך לחבר אותו למגבר חיצוני. ניתן לחבר רמקולים מוגברים ישירות למיקסר או למקור אחר, על פי הצורך, כמו גם להשתמש בהם "ישירות" לצורך השמעת סאונד עם אפשרות לעוצמה גבוהה ולרמת איכות גבוהה, בהתאם לסוג הרמקול הספציפי שקונים כמובן. רמקולים מוגברים מכונים גם "רמקולים אקטיביים", מכיוון שהם כוללים רכיבים פנימיים אשר מגבירים את הקול, מפצלים אותו לטווחי תדרים המתאימים לאלמנטים שונים וכיוצ"ב – פעולות שקשורות לפעולתו של המגבר, אשר במקרה זה מובנה בתוך הרמקול כאמור. 

ניתן לראות ברמקול מוגבר מערכת הגברה בפני עצמה, בדיוק מכיוון שהשימוש ברמקול מסוג זה מייתר את הצורך להשתמש במגבר חיצוני על מנת להגביר כלי נגינה, מוזיקה שאנחנו מנגנים ממקור שמע זה או אחר, מיקרופונים וכיוצ"ב. כלומר, במצבים רבים ונפוצים ניתן להשתמש ברמקול מוגבר בתור כל (או רוב) מערך ההגברה, בלי להתחיל לדאוג לאלמנטים נוספים כמו מגבר חיצוני. ברמקולים מוגברים רבים מספיק לחבר את מקור האודיו (מיקרופון, כלי נגינה, מקור חיצוני כמו הפלאפון או המחשב וכיוצ"ב) ישירות אל הרמקול, וזהו – יש לנו סאונד עוצמתי ואיכותי אשר במקרים רבים מספיק לחלוטין ואינו מצריך עוד הגברה בנוסף.

קרדיט לתמונה: freepik
- פרסומת -

סוגים שונים של רמקולים מוגברים ושימושים אפשריים ספציפיים

ניתן למצוא כאמור מגוון רחב ביותר של רמקולים מוגברים, בעלי מאפיינים שונים לחלוטין וכאלו המיועדים עבור שימושים שונים.

דוגמה מעניינת במיוחד לסוג של רמקולים מוגברים בהם ניתן לראות מערכות הגברה בפני עצמן לכל דבר ועניין, היא של רמקול קולונה. זהו שם כללי למערך הגברה מסוים, בו מחברים בטור רמקולים מוגברים שונים אשר בנויים על מנת לעבוד יחד, ולהפיק סאונד חזק וגם איכותי. המרחק בין המיקומים של הדרייברים ברמקול קולונה הוא זה שמבטיח כי הרמקולים המשורשרים יספקו צליל חזק ואיכותי גם יחד, לכן בצורה זו מגבירים כיום הרבה מאוד הופעות מוסיקה ואירועים חגיגיים שונים.

סוג נוסף של רמקול מוגבר שכולנו לבטח מכירים הוא בידורית ניידת, אשר גם ממנה ניתן למצוא סוגים רבים ושונים כיום. בנוסף, ניתן להיכנס לקטגוריה של רמקולים מוגברים על מנת להיווכח במגוון המכשירים וסוגי הרמקולים המגוונים הזמינים כיום.

המסקנה מכל זה היא כי לא משנה מה השימוש הספציפי שלנו ברמקול, בין אם מדובר בהופעה מול קהל, הגברה עבור אירוע חגיגי או מסיבת חברים ביתית בה אנחנו מעוניינים להשמיע מוסיקה, סביר ביותר להניח כי נוכל למצוא רמקול מוגבר אשר יתאים לצרכים שלנו ויספק בדיוק את מה שאנחנו צריכים ורוצים. מומלץ לנבור עוד בקטגוריה זו בין מערכות הגברה ורמקולים מוגברים שונים, על מנת למצוא את סוג הרמקול המוגבר המתאים ביותר לצרכים ולשימושים שלכם.