מהי מערכת ERP?

מערכות ERP
מערכות ERP

כל בעל עסק יודע עד כמה ניהול הדברים הקטנים בעסק זה דבר שגוזל הרבה זמן. לא מדובר על החלטות אסטרטגיות הרות גורל או פגישות עבודה חשובות, אלא עבודה על הדברים הקטנים שבלעדיהם עסק לא יכול לתפקד. אמנם, כיום נעשה שימוש במערכות תוכנה מתקדמות אשר מאפשרות ניהול יעיל ומקצועי של כל הקשור לפעילות העסק. המערכות הללו נקראות מערכות ERP והן מאפשרות לכל בעל עסק לרכז בתוכנה אחת את כלל האפשרויות והעניינים הקשורים לניהול העסק שלו, ובכך לחסוך זמן יקר הכרוך בשימוש במערכות רבות אשר לרוב אין ביניהם סנכרון מיטבי, ולעיתים אין ביניהם סנכרון כלל.

למה כדאי להטמיע בעסק מערכת ERP?

מערכת ERP היא תוכנה לניהול פרויקטים אשר פותחה במטרה לסייע בניהול יעיל ומתקדם של העסק. ולכן, גם כאשר אתם מבינים שהטמעה של מערכת חדשה יכולה בתחילה לקחת זמן רב ולגרום לשיבושים בעבודה התקינה, בסופו של דבר כאשר אתם משתמשים בתוכנה כמו שצריך, התועלת העצומה שתהיה ממנה תהיה רבה הרבה יותר מהנזק הקטן שעלול להיווצר בתחילה. בנוסף, תוכלו לקבל עזרה מחברה שמסייעת בהטמעה של מערכות ERP כך שאנשי החברה יעברו איתכם שלב שלב, משלב בחירת המערכת המתאימה ביותר עבורכם, ועד לרגע בו כל העובדים שלכם יודעים לתפעל את המערכת בצורה הטובה והיעילה ביותר.

מה אפשר לעשות באמצעות מערכת ERP?

מערכת ERP  היא מערכת תוכנה שתוכננה ופותחה על מנת לתת את המענה המקיף ביותר לבעל עסק. ולכן, בכל מערכת כזאת תוכלו לבצע כמעט את כל הדברים שאתם זקוקים להם בתור בעלי עסק קטן או גדול. בין היתר כלולים במערכת נושאים כמו:

  • ניהול מצבת כוח האדם: הוספה של עובדים, חוזים, הסכמים ועוד.
  • ניהול מלאי: הסרה והוספה של פריטי מלאה, ניהול ספירות ועוד.
  • ניהול רכש: דרישות והזמנות רכש, הסכמי מסגרת, הצעות מחיר ועוד.
  • ניהול כספים: ניהול של ספרים, חשבונות בנק, יחידות תקציב ועוד.
  • ניהול מכירות: טיפול בפניות של לקוחות, מעקב אחרי קשרי ספק-לקוח, ביצוע של פרסומים מתאימים לפי אפיון הלקוח, הצעות מחיר מותאמות ללקוחות ועוד.

תוכלו גם לקרוא במאמר הבא השוואה בין מערכות ERP כדי להבין איזו מערכת ERP כדאי להטמיע בחברה.