מהשומרון לדובאי: חקלאות, חסכון באנרגיה והתפלת מים

צילום מועצה אזורית שומרון

במשלחת אנשי העסקים מהשומרון הביעו סיפוק מהצלחת הפגישות עם עמיתיהם בדובאי. ראש המועצה יוסי דגן שמוביל את המשלחת: "התעשייה בשומרון – בראש הפירמידה גם באיחוד האמירויות צפי לעסקות וייצוא בתקופה הקרובה".

הרשות המונציפאלית הראשונה שהוציאה משלחת עסקית מקצועית לאיחוד האמירויות היא מועצה אזורית שומרון. המשלחת אותה הוביל ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, נפגשה עם מקביליהם האמירתים בדובאי.

בין אנשי העסקים שהגיעו לאמירויות היה גם משה לב רן מנהל הייצוא של חברת טוויטו פלסט המתמחה בייצור אביזרים למיזוג אוויר וחסכון באנרגיה ומייצאת לכל העולם לב רן אומר כי הוא יוצא אופטימי מהפגישת "אני בהחלט רואה אפשרות לקשר עסקי" האמירתים אומר לב רן מחפשים פטנטים ייחודים וטכנולוגיה חדישה "גם בתחום החקלאות אנחנו צריכים לבוא עם פיתוחים מיוחדים, זה מה שמעניין אותם . זו לא מדינה לא מפותחת זו מדינה מאוד מפותחת שכל החברות הגדולות בעולם כבר שנים כאן, אני מברך את מועצת השומרון על היוזמה והחלוציות של ייזום מפגשים בין התעשייה הישראלית בשומרון לתעשייה האמירתית"

גם בועז שיצר מנכל חברת Ast המפתחת טכנולוגיות פטנטיות ייחודיות להתפלת מים ומחזור מים, בשיתוף אונ בן גוריון וחברת מקורות אומר כי משב הרוח החדש מרענן מאוד "העולם של מדינות ערב העוסקות בהתפלת מים היה חסום בפנינו עד כה. דרך הפעולה בה פעלנו בעבר התבצעה דרך מדינה שלישית, זו הייתה עבודה מסורבלת ופחות יעילה" שיצר, שמפעלו נמצא באזור התעשייה שחק שבצפון השומרון אומר בהתייחס לכך שהחברות הן מיו"ש. "אין כאן הפרדה בין מדינת ישראל ליו"ש ואין יחס לנושא הזה כאן. מה שקרה כאן הוא שינוי בתודעה. ההישג של משלחת מיהודה ושומרון הוא הישג גדול מאוד"

- פרסומת -

יאיר וולוביץ אגרונום במקצועו העובד עם מפעלים ותעשייה בשומרון ועוסק בפיתוח עסקי בינלאומי לחברות ישראליות בתחום החקלאות והמים משמש כיום גם כיועץ לעשרות חברות חקלאיות מישראל באופן פרטי, דרך מכון היצוא ומשרד הכלכלה.

"בעקבות המפגשים כאן סוכם כי אני אייצג מול חברות ישראליות את החברה הפרטית הגדולה באמירויות לאספקת זרעים, חומרי הדברה, דישון, מוצריי השקייה. מדובר בחברה הגדולה באמירויות בבניית חממות לרבות מתקניי סינון RO שגם בונה לולים.
הסכמי השלום מאפשרים תקשורת ישירה דבר שיוצר אמון ומאפשר לעסקים להתהוות מהר יותר. בנוסף הסכמי השלום מייתרים את הקושי בהעברת תשומות/טכנולוגיות חקלאיות דרך מדינה מקשרת דבר שלא כל החברות יודעות לעשות המייקר ומסרבל את תהליכי המכירה" וולוביץ מספרי כי "אנשי העסקים המקומיים מתרגשים להפגש איתנו ולקדם איתנו עסקים. הם ניזונו עד כה בעיקר משמועות לגביי טיב המוצרים והטכנולוגיות שלנו ולתחושתי המפגש מאפשר הצגה של הערך שאנו יודעים לייצר. בשיחות אותם ניהלתי בעיקר עם האינטגרציה הגדולה באמירויות הבנתי שהפוטנציאל לעשיית עסקים פה עצום.

חברי המשלחת בדובאי. צילום מועצה אזורית שומרון

להבנתי בשבועות הקרובים הממשל יסדיר את הרגולציה הנדרשת להבאת סחורות מישראל דבר שיאפשר תחילת מסחר משמעותי בין המדינות, אני שמח על ההזדמנות שנקראה לדרכי לייצג את החברה המובילה בשוק בתחום החקלאות באמירויות (לה יש מפיצים גם בערב הסעודית וירדן ומפיצים נוספים באפריקה לתחום הזרעין). ומרגיש שקיימת מצידם פתיחות גדולה לטכנולוגיות חקלאיות ומוצרים ישראלים"

ראש המועצה האזורית יוסי דגן: "השלום בין ישראל לאמירויות הוא שלום אסטרטגי כלכלי, הגענו לדובאי יחד עם אנשי עסקים מהשומרון כדי לפתח את התעשייה אצלנו ולהציע לאמירתים טכנולוגיות פורצות דרך שהם טרם ראו. זו ציונות אמיתית שתחזק את מדינת ישראל בכלל ואת השומרון בפרט".

המשלחת שיצאה לדובאי היא המשלחת העסקית הראשונה מיו"ש שיצאה לאיחוד האמירויות. במשלחת השתתפו תעשיינים מהשומרון, נציגות החברה הכלכלית לפיתוח השומרון מנכל המועצה אמיתי רויטמן הממונה על החברות העירוניות ואסתר אלוש דוברת המועצה והאמונה על ההסברה.