מחפשים עו"ד לענייני עבודה? כל מה שצריך לדעת

עורך דין
צילום: freepik

תחום דיני העבודה וחיפוש עו"ד לענייני עבודה הוא תחום רחב, מורכב ומאד פרוץ. עם כל הרצון הטוב לאפשר לעובד את הכבוד הראוי לו, בפועל אפילו איגודי העובדים נאלצים לנהל מאבקים גם במקום שבו הדברים נראים טריוויאליים על פניו. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות. בפועל רוב המעסיקים מעוניינים שהעסק שלהם יצליח, שהעובדים שלהם יהיו מרוצים ושתהיה פריחה כללית, אבל הרבה פעמים זה פשוט לא מצליח וזה לא המצב.

במקרים רבים הסיבה שעומדת מאחורי הפרה של זכויות בסיס ומה שעומד התנהלות שהיא בלתי הולמת היא חוסר מסוגלות של העסק שנקלע לקשיים, יחד עם זאת במקרים רבים אחרים התנהלות שהיא לא הולמת, לא חוקית ולא תקנית בעלית היא עניין מגמתי, שגרתי וממש ברמה של מדיניות חברתית.

כך או אחרת אין סיבה לספוג את העוולות הללו, בין אם המעסיק ובין אם ביטוח הלאומי, זכויות העובדים במדינת ישראל מעוגנים ובדיוק לשם כך קיים עו ד לענייני עבודה שיאפשר הוצאה לפועל של עיגון זה, גם אם הוא מתעכב להגיע בשטח.

זכויות עובדים

- פרסומת -

כל עובד שמועסק כנגד העבודה שהוא מקבל זכאי לקבל זכויות מסוימות, כאשר המשכורת שלו היא רק סעיף אחד מרשימת זכויות זאת. לצד הזכות הבסיסית של קבל שכר הגון בגין העבודה שאותה הוא מבצע

הזכות לקבל את המשכורת בזמן- השכר במדינת ישראל צריך להגיע עד לתאריך מסוים, כאשר כל עיקוב בקבלת השכר נכנס תחת הלנת שכר, סעיף חמור מאד ובעיקר יקר עבור המעסיק.

הזכות להפרשה לפנסיה- משנת 2009 יש חובה כלל מדינית להפריש לפנסיה הן עבור עובדים שכירים והן עובדים עצמאיים שצריכים להפריש עבור עצמם.

הזכות להפרשה לפיצויים- מעסיק מחויב להקים קרן פיצויים ולהפריש אליה בהתמדה על מנת שלא ייווצר מצב שבו הוא נדרש לשלם פיצויים לעובד ואין לו כסף לשם כך

הזכות להליך פיטורין הוגן- הליך פיטורין הוגן כולל הגשת התראה, זימון לשימוע וביצוע הליך שימוע תקין במהלכו לעובד ניתנת הזכות להגן על עצמו. למרבה הצער, בשטח זה לא באמת קורה, ושימוע הוא לא מעמד אובייקטיבי שבו לעובד יש הזדמנות אמתית, אבל זה לא הופך את זה לחוקי.

הזכות לבטיחות בעבודה לגוף ולנפש

אלו הם רק חלק מהזכויות הבסיסיות של כל עובד בסביבת העבודה שלו ובעוד שקיומן הוא טריוויאלי, על פניו, בפועל זכויות אלו ועוד רבות נוספות לא מוענקות הלכה למעשה. כל מקרה הוא לגופו. בסופו של דבר רוב המעסיקים המוחלט רוצה ומבין את התועלת הטבעית שבלהיות מעסיק הגון וגם במצבים שמגיעים לטיפול של עורך דין לענייני עבודה הרבה פעמים המקרה מגיע להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט ולשביעות רצונם של כל הצדדים אשר נוגעים לדבר.