מיזם חדש יוצא לדרך: תלמידות בנות הגיל השלישי מצטרפות לאולפנת בני עקיבא הדר גנים

קרדיט: עזר מציון

מיזם חדש וייחודי יצא השבוע לדרך בפתח תקווה במסגרת שיתוף פעולה של עמותת "עזר מציון" ואולפנת "הדר גנים" בעיר. במסגרתו, אזרחיות ותיקות בנות הגיל השלישי, המלוות ע"י אגף הסיעוד של העמותה, הגיעו לאולפנה שפתחה עבורם כיתה מסוג אחר.

תלמידות כיתה י' באולפנה הכינו עבורן קבלת פנים מיוחדת ברוח חודש אדר והן שרו, רקדו, יצרו ולמדו יחד. המטרה היא ליצור חיבור בין דורי בין הדור שהיה מבוני הארץ לדור הצעיר כיום ולאפשר סוג של אוורור וחוויה אחרת לבני הגיל השלישי.

הרעיון נולד באגף הסיעוד של העמותה, כשיחד עם הסניף המקומי יצרו קשר עם האולפנה – ובאולפנת "הדר גנים" נענו בשמחה. בנות כיתה י' התארגנו והפיקו חוויה מיוחדת לנשים שהגיעו לאולפנה. העמותה הסתייעה גם בצוות האמבולנסים של העמותה על מנת שכל אחת מהנשים הותיקות שמעוניינות בכך- תוכל להגיע. מרכזת הפרויקט בעמותה היא זוהר וסרמן, סטודנטית לעבודה סוציאלית מאוניברסיטת אריאל. מדובר בתחילתו של המיזם – כשבהמשך אחת לחודש תיפתח עבורן "כיתת הותיקות" עם פעילות מגוונת ורלוונטית עבורן.

ראש אולפנת בני עקיבא הדר גנים הרב אמיר סנדלר: "אנו רואים זכות גדולה לפתוח בתוך האולפנה כיתת ותיקות , מבחינתנו זו עוד כיתה באולפנה. אין לי ספק שיותר ממה שהנשים מקבלות אנחנו כאולפנה מרוויחים מעצם המפגש עם אותם נשים ותיקות".

מנהלת מחלקת הסיעוד בסניף פתח תקווה של עמותת "עזר מציון" תמר פרנסא: "אנו מודים לאולפנה שנרתמה ולבנות האולפנה שהשקיעו והפכו את היום הזה לחוויה מיוחדת. אנו מקווים להרחיב את המיזם לעוד ועוד מוסדות עבור בני הגיל השלישי שכ"כ זקוקים לכך."