מינקות ועד ילדות – חשיבות העצמאות של ילדך

צילום: freepik

כל הורה אוהב להתבונן איך ילדיו הולכים ומתפתחים, הולכים ונעשים עצמאיים יותר ויותר. מדי יום ביומו הם לומדים דברים חדשים, מתרגלים מיומנויות שונות כמו הליכה ודיבור ומפתחים את האישיות העצמאית שלהם אשר תבוא לידי ביטוי גם בחייהם הבוגרים. ואם כבר מדברים על עצמאות, הרי שחשוב לפתח אותה בגיל צעיר על מנת שהילד יוכל להרגיש ביטחון בכל אשר ילך.

מפתחים את הביטחון שבאכילה בעזרת צלחות מותאמות

אחד הדברים הבסיסיים שכל ילד צריך ללמוד בסופו של דבר הוא איך לאכול נכון. כל מי שיש לו ילדים יודע שהם יכולים להיות אניני טעם. מצד אחד ישנם ילדים שמסתדרים לא רע עם כל אוכל שתתנו להם, ואחרים זקוקים ליותר תמיכה ועידוד. צלחות מחולקות לילדים מספקות את הפתרון הטוב ביותר. צלחות אלה המחולקות לתאים שונים, מאפשרות לעשות סדר ולחלק את האוכל בצורה מסודרת. כך למשל, בתא הגדול יותר אפשר לשים שניצל, בתא הקטן ירקות והאמצעי הוא תא שנועד לתוספת כמו תפוחי אדמה או אורז. כך, בצורה מסודרת כזו ניתן להנגיש לילדים את האכילה. החלוקה הזו מאפשרת לכם גם להתנהל טוב יותר, כך שאם יש צורך לחתוך את השניצל לחתיכות, ניתן לעשות זאת בקלות. הצלחת המחולקת היא חלק בלתי נפרד מקופסת האוכל של הילד כשהוא מגיע אל הגן. כשהאוכל שלו מחולק כמו שצריך, הוא יכול לאכול באופן עצמאי מבלי להתלכלך.

מעבר לכך, מכייוון שהצלחות מגיעות כשהן מותאמות לילדים, הן מגיעות עם ציורים ועיצובים שונים. ניתן, למשל, לבחור בצלחת שעליה מצוירים תנינים וג'ירפות או חיות אחרות. כמו כן, מומלץ לשדרג את הצלחת המחולקת עם אביזרים נוספים דוגמת סינר אכילה או בקבוקים תרמיים לילדים.

- פרסומת -

מפתחים את הילדים באמצעות משחק

ניתן להביא את הילד לעצמאות ולפתח אותו לא רק בשלב מתקדם יותר, אלא בשלב מוקדם יותר. לשם כך קיימים משחקי התפתחות לפעוטות שנועדו להביא להם לא רק הנאה במהלך המשחק, אלא גם הזדמנות להכיר את העולם שהם חיים בו מקרוב. אם ניקח כדוגמה את המובייל לתינוקות, נגלה עד כמה הוא מפתח את החשיבה של הילד. מדובר במובייל שעליו תלויים צעצועים רכים בצבעים עדינים בדמויות של בעלי חיים כמו דג או תמנון. ניתן לתלות את המובייל מעל העריסה כדי שהילד ישחק בנוחות המתאימה לו ויכיר את החיות.

צעצוע התפתחותי נוסף נקרא אוניברסיטה לתינוק. האוניברסיטה כוללת מוביילים של חיות בצבעים רגועים וגם משטח נוח. אפשר להניח בבטחה את המתקן הזה על גבי הרצפה ולתת לתינוק לשכב על הגב ולהתפעל מהמוביילים. כאשר התינוק מושיט את ידו אל הצעצועים השונים, הם משמיעים קולות, וכך הוא לומד להכיר את העולם המופלא הזה של הטבע. ככל שהתינוק חשוף יותר לגירויים, כן הוא יוצא מחוזק ועצמאי יותר ככל שהוא מתקדם עם ההתפתחום ועם הגיל.

מגדלים ילד עצמאי

ראינו עד עכשיו שלא צריך לחכות עד שהילד יגדל כדי לתת לו את העצמאות שהוא זקוק לה. הכול מתחיל בגיל הינקות, שבו התינוק הולך ומתפתח. בזכות האביזרים הנכונים אתם יכולים לאפשר לתינוקכם לגדול ולהתפתח כבר בגיל צעיר. כל מה שצריך לעשות הוא לתכנן מראש אילו אביזרים אתם רוצים לקנות ואיזו מיומנות אתם מעוניינים לפתח. אם מדובר במיומנות הזחילה, כדאי לרכוש צעצוע ולאתגר את הילד בזחילה אליו. ואם מדובר באכילה עצמאית, כדאי לקנות לו צלחת מחולקת או צלחת ייחודית עם עיצוב המותאם לילדים, כדי שהילד יקבל חוויית אכילה נעימה וילמד לאכול בהנאה רבה.