מכונית על שלט לילדים – הרבה יותר מצעצוע

מכונית לילדים
מכונית על שלט. צילום: Depositphotos

מכוניות על שלט מהוות מזה שנים רבות מתנה אולטימטיבית ומשמחת במיוחד לילדים, לפחות עבור רובם הגדול החובב משחקים שכאלו. במיוחד כיום, בתקופת הקורונה המאתגרת כאשר הילדים שלנו נשארים בבית שבועות ארוכים ונמנעים מפגישה עם חברים בצורה חופשית, חשוב לספק להם מקורות עניין, משחק ושעשוע. בעוד מכונית על שלט מספקת עבור מרבית הילדים שעות על גבי שעות של כיף והנאה, בפועל מדובר בהרבה יותר מאשר צעצוע בלבד

שיפור הכישורים המוטוריים, קשר עין יד ועוד – מכונית ממונעת לילדים

מלבד לשעות רבות של כיף והנאה מספקות מכוניות על שלט לילדים, לפחות האיכותיות והמקצועיות יותר שבהן, גם הזדמנות מצוינת לתרגל כמה כישורים בסיסיים וחשובים אשר היום אינם זוכים ליותר מדי מקום או הזדמנויות לתרגול.

לדוגמה, הניסיון לשלוט במכונית על שלט בצורה טובה ומקצועית יותר ויותר (כפי שקורה לילדים מהר מאוד כשהם מקבלים צעצוע שכזה) מסייע לילדים לפתח ולחזק את כישוריהם המוטוריים ולשפר באופן עקבי כישורים חשובים נוספים כמו קשר עין יד. במיוחד כיום, בעידן בו יותר ויותר שעות מהיום של הילדים שלנו מועברות מול מסך המחשב או הטאבלט (בין אם במחשקים ובין אם ברשתות חברתיות או כל דבר אחר), חשוב לספק לילדים גם צעצועים המוציאים אותם מן המסך אל "העולם האמיתי" וגורמים להם להיות מעורבים בפועל, להשתמש בעוד חלקים בגוף מלבד העיניים והאצבעות שעל המקלדת ולהתנסות בפועל בהפעלת המכשיר, ולא רק בשליטה וירטואלית בו.

- פרסומת -

למעשה, הכישורים השונים המתורגלים כאשר לומדים כיצד להסיע מכוניות משוכללות ומקצועיות על שלט עשויים לבוא לכדי ביטוי גם בתחומים אחרים בחיים. במיוחד מכיוון שמדובר בילדים, הכישורים שהם מתרגלים במשך כמה שעות מדי שבוע מוטמעים והופכים לחלק ממי שהם, ומסייעים להם להמשיך ולפתח כיוונים אלו גם בעתיד. במובנים רבים, "התמקצעות" של הילדים בהסעת מכוניות על שלט עשויה בהחלט לפתוח בפניהם דלתות בעתיד, לעודד אותם להמשיך וללכת בכיוונים מסוימים בהם יוכלו לפתח את הכישורים האהובים עליהם ואולי אפילו לסייע להכווין אותן לכיוון מקצועות שיתאימו להם וייטיבו עימם ביותר.

שפע הולך וגדל של משרות רלבנטיות – מכוניות על שלט כפוטנציאל לקריירה עתידית?

עבור הורים שעדיין לא השתכנעו לגמרי לקנות מכונית על שלט איכותית עבור ילדיהם, ניתן לטעון כי כישורים אלו שרוכשים הילדים כאשר הם לומדים להסיע מכונית על שלט עשויים אף לפתוח עבורם דלתות מקצועיות בעתיד. כיום ישנן יותר ויותר משרות המצריכות בדיוק את הניסיון והידע הטכני הכרוכים בהפעלת מכשירים על שלט, החל ממטיסי כלי טיס בלתי מאוישים ועד למפעילי רובוטים מסוגים רבים, שונים ומסקרנים ביותר.

במילים אחרות, המכונית על שלט שתקנו כיום לילדיכם לא רק תספק להם שעות רבות שלהנאה עילאית, מנקודת מבטם, אלא אולי גם תסייע להם לפתח את כישוריהם ומאמציהם בכיוון שעשוי להיטיב עימם בעתיד מבחינה תעסוקתית. נשמע לכם כמו מדע בדיוני? הסתכלו על העולם שסביבכם ונסו להחליט בעצמכם עד כמה חשוב להקנות לילדים כישורים שונים הנוגעים להפעלות מכשירים מתקדמים, רובוטיקה וכיוצ"ב…