מכללה טכנולוגית – לבחור את העתיד

אין ספק שההחלטה באיזה תחום לימודים לבחור היא החלטה חשוב ולעיתים מאוד לא פשוטה. יש מי שיודע כבר מגיל צעיר מה הייעוד שלו, אבל יש גם לא מעט אחרים שלא מצליחים למצוא יעוד מובהק, מתעניינים בכמה תחומים במקביל, ואפילו הולכים לאיבוד בתוך העצה הקיימת.

צילום: unsplash

נתחיל מהעובדה שיש לכם אופציה לבחור בלימודים באוניברסיטה או בלימודים במכללה טכנולוגית, כך או כך תצאו עם מקצוע ביד. המאמר הבא יעשה לכם קצת סדר בדברים.

כך תבחרו את תחום הלימודים המתאים לכם ביותר 

בחירת מקצוע נראית לרבים מאיתנו כמו החלטה כבדת משקל וכמעט בלתי אפשרית. אחרי הכל אנחנו הולכים לקבוע איך יראה העתיד שלנו עם החלטה כזו. אז לפני שאתם נרשמים ללימודים במכללה טכנולוגית, אספנו בעבורכם כמה טיפים חשובים שאולי יעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה:

  • בראש ובראשונה חשוב מאוד להתייחס לתחומי העניין שלכם. אנשים מורכבים מלא מעט רבדים, ויתכן שיש לכם כמה תחומי עניין שאתם שוקלים במקביל. חשוב שתדעו שזה מאוד טבעי לא לדעת מה מושך אתכם יותר, ולכן הדרך הטובה ביותר היא לשאול כמה שיותר שאלות ולקרוא כמה שיותר על המקצוע. נסו לעצום את העיניים ולדמיין את עצמכם עוסקים בכל אחד מהתחומים שמעניינים אתכם, זה שעושה לכם הכי נעים בלב – איתו תלכו!
  • שנית חשוב מאוד לבדוק מה אתם רוצים, ולא מה הסביבה רוצה בשבילכם. אין ספק שחשוב להקשיב לעצת ההורים והחברים, אבל בסופו של יום ההחלטה היא לגמרי שלכם.
  • שיקול נוסף שאולי יכול לסייע לכם להגיע להחלטה הוא משך הלימודים במכללה טכנולוגית וכמובן אופציות השכר והשתלבות בשוק העבודה בתום הלימודים. מקצועות מבוקשים עם שכר הולם יבטיחו כי תשתלבו מהר יותר בשוק העבודה במשרה טובה ואיכותית, וגם יאפשרו לכם להנות משכר גבוה ותנאים טובים.
  • לבסוף, סטודנטים רבים לא ממש יודעים איך נראית העבודה בפועל. אתם יכולים לתאר לעצמכם איך נראים השיעורים, או לקרוא סילבוס בקורסים השונים, אבל חשוב לדעת ולהבין איך העבודה נראית בשטח בתום הלימודים. יש כאלו שיעדיפו לעבוד עם אנשים ויש את אלו שיעדיפו דווקא עבודה מול מחשב בשקט. בדקו את השטח, שאלו אנשים שכבר עובדים במקצוע, קפצו לראות כיצד נראה היום יום של האנשים שעושים את מה שאתם רוצים לעשות, רק כך תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר.

מדוע כדאי ללמוד במכללה טכנולוגית

אם החלטתם שפניכם מועדות למקצועות ההנדסה, המחשוב או העיצוב, מכללה טכנולוגית היא בהחלט המקום בשבילכם. אין ספק שמכללה טובה עם שם ידוע בתעשייה תבטיח כי תוכלו להשתלב בצורה טובה יותר במציאת עבודה בתחום הלימודים. נוסף על כך, לימודים במכללה רצינית ואיכותית תאפשר לכם לקבל את כל הבסיס לידע לו אתם זקוקים על מנת להיות לא רק טובים, אלא מצוינים בהמשך הדרך. מכללה טכנולוגית היא הזדמנות מצוינת ללמוד מהמרצים הטובים ביותר, להרחיב אופקים, ולהנות מחווית לימודים אחרת וייחודית.