מנהלת תערוכה מוכרת בגרמניה פוטרה לאחר שהוצג בתערוכתה מיצג אנטישמי

צילום: אלי אטקין

בקהילה היהודית בגרמניה מברכים על סיום תפקידה של מנהלת התערוכה Documenta לאחר שהציגה מיצג אנטישמי בו הוצג חייל ישראלי עם פני חזיר ומטפחת עם מגן דוד

תערוכת Documenta מוצגת כבר עשרות שנים בגרמניה, וידועה כאחת התערוכות המפורסמות בעולם. בתערוכה הנוכחית שעלתה לפני כחודש, אחת העבודות שהוצגו על ידי קבוצת אמנות אינדונזית בשם טארינג פאדי, ספגה ביקורת על דימויים שבהן השתמשה שהוגדרו אנטישמיים. במיצג שנקרא " People's Justice" חייל עם פני חזיר, שלעיו מטפחת עם מגן דויד וקסדה שעליה כתוב "מוסד", כאשר באותה יצירה מופיע אדם נוסף מצויר עם פאות לחיים, ניבים בולטים ועיניים אדומות, חובש כובע שחור עם הכיתוב SS.

צילום: אלי אטקין

בעקבות המיצג מעורר המחלוקת, המנכ"לית של תערוכת דוקומנטה (Documenta) – נאלצה להתפטר.

הרב הראשי בפרנקפורט וחבר ועידת רבני אירופה, אביחי אפל בירך על ההחלטה ואמר: "יש הבדל גדול בין חופש הביטוי, במסגרת יצירות אומנותיות, לחופש הביזוי שמגיע עד לכדי הסתה ברורה נגד הקהילה היהודית. קריקטורות אנטישמיות שמוצגות לראווה ברחובות גרמניה, מזכירים לנו ימים אפלים. אסור לנו לתת לתופעה הזו להרים את הראש. אני מברך את החלטת הדירקטוריון שהעביר מסר ברור וחד משמעי- לפיו כל גילוי אנטישמיות במילים, במעשים או במייצגים, עלול לגרור מחיר כבד".