מסורבות גט ועגונות: "מבוי סתום" וארגוני נשים הקימו שדולה בכנסת

אורית להב. אוסנת מארק . פנינה עומר ומוריה דיין. צילום: יח"צ מבוי סתום

הושקה רשמית השדולה למען מסורבות גט ועגונות בהובלתה של חה"כ אוסנת מארק יחד עם ארגון "מבוי סתום" וארגונים נוספים המסייעים לנשים עגונות. עפ"י הנתונים שהוצגו בשדולה מתוך מחקר של מרכז רקמן, אחת מכל 5 נשים בתהליך גירושים הינה מסורבת גט או עגונה.

בשדולה נשמעו עדויות מנשים שחוות וחוו את ההליך המפרך והארוך עד לגירושים המיוחלים. נשים שבמשך שנים בני זוגן כלאו אותן במצב בלתי אפשרי, בו הן לא יכלו להמשיך בחייהן.עוד עלו מספר פתרונות על מנת לטפל בתופעה ביניהם: מינוי דיינים ראויים ויעילים; ייצוג נשים בבתי הדין וחתימה על הסכמי קדם נישואים למניעת סרבנות גט ועגינות.

השדולה הבטיחה לחוקק חוקים לשינוי מדיניות בנושא מתוך הקואליציה והאופוזיציה יחד ולהמשיך להעלות את המודעות הציבורית לנושא.

באירוע ההשקה השתתפו חה"כ יוסף טייב (ש"ס)  וחה"כ תהילה פרידמן (כחולבן) החברים בשדולה, ומנכל"יות של ארגוני נשים בקואליצית "עיק"ר" – ארגונים המסייעים לנשים מסורבות גט ועגונות.

- פרסומת -

חה"כ אוסנת מארק: "כעורכת דין לענייני משפחה ייצגתי נשים רבות שנאבקו על החופש שלהן, על הזכות לבחור להמשיך את חייהן, להקים משפחה חדשה, להינשא מחדש, ומנגד ראיתי בני זוג שהחזיקו את הזכויות של אותן נשים בשתי ידיים והיו אדוני החירות והחופש שלהן. השדולה שהושקה היום על חבריה, מוכיחה שיש נכונות חוצת מפלגות למצוא פתרון ומזור למצוקה הזו. הגשנו במסגרת השדולה הצעת חוק שתגדיר לבית הדין הרבני פרקי זמן בהם יהיה עליו לדון ולפסוק בתיקי גירושין ובכך למנוע את הסחבת והימשכות ההליך הארוך והקשה הזה."

חה"כ אוסנת מארק ואורית להב מנכ"לית ארגון מבוי סתום. צילום: יח"צ מבוי סתום

עו"ד אורית להב, מנכ"לית "מבוי סתום": המשמעות של השדולה הזו היא עצומה. התגייסות של ח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית עבור הנשים השקופות הללו שהחירות הכי בסיסית נלקחה מהן – החופש לאהוב, להינשא ולהביא ילדים. נשים שמרגישות מופקרות ונבגדות 3 פעמים – קודם על ידי מי שהיה בן הזוג שלהן, אח"כ על ידי המנהיגות הרבנית שלא מקדמת פתרונות הלכתיים לנושא ובסוף על ידי המדינה שלצערנו הפקירה את הנשים האלה לגורלן. לכן הקמת השדולה הזו מהווה תיקון ויש לה משמעות אדירה עבור הנשים העגונות ומסורבות הגט שיודעות שיש מי שפועל עבורן גם בכנסת. נפעל יחד במלא הכוח כדי לתת מזור ומענה לנשים הללו וכדי למנוע את העגונה הבאה."

פנינה עומר מנכ"לית יד לאישה מבית אור תורה: "סרבנות גט ועגינות זו המצאה יהודית, אין לה אח ורע בעולם כולו. מדובר בבעיה הלכתית  והפתרונות הנדרשים לה נמצאים בשדה ההלכתי, אבל האחריות לקטסטרופה היא גם אזרחית ומונחת על כתפי כולנו. אנחנו מודות לחברות וחברי הכנסת שהחליטו להצטרף לשדולה, אנחנו זקוקות לסיוע רחב ככל שניתן, לכל  שותפה ולכל שותף שיעמדו איתנו בחזית המאבק על חירותן של נשים."

2 הערות

  1. הבעל היום צריך להיות כמו כלב שיושב בפינה ומקשקש בזנב למראה בעל הבית . ואם פעם ינבח? ואתא חוטרה והיכה לכלבא. ואיזה מקל יש… מרכז רקמן . אלף שדולות נשים . ויצו נעמת אמונה אובדות סוציאליות ,מקלטים רווחה משטרה חוקרות אלמ"ב בתי משפט למשפחה ,שופטות אמזונות פמיניסטיות . מגרש הרוסים לבעלים הרוסים ,נידוי חברתי. פיטורים מהעבודה. בזיונות . ובסוף הכלב מגורש מהבית ונובר באשפה עם כלבי חוצות כמוהו והגברת משיגה אחד חדש. פלא שלא רוצים להתחתן כאן?

  2. אין דברים כאלו "עגונה" ו" ממזר"!
    אין שום סיבה שנשים חילוניות תחכנה לגט בכלל- ותתייחסנה למושג הדתי הפרימיטיבי והדימיוני" ממזר"!
    רק דתיות וחרדיות מרגישות כבולות מלהמשיך בחייהן ללא גט!
    כן יירבו " ממזרים" בישראל!

Comments are closed.