מסחר בשוק ההון

קרדיט: PIXABAY
מסחר בשוק ההון – כמה פעמים יצא לכם לשמוע את שלושת המילים הללו, מבלי להבין אותן יותר מדי לעומק? מסחר בשוק ההון מאפשר לציבור הרחב ליהנות מרווחים משמעותיים, שיכולים לשפר את היכולות הכלכליות שלהם. כדי להגיע למצב בו אתם נהנים מאותם רווחים, צריך לעבור קודם כל דרך הכוללת התנסויות והכרה של מושגים שונים הקשורים למסחר הזה.

מהו שוק ההון?

שוק ההון הוא מושג המתייחס למסחר בניירות ערך שונים, להם יש שווי מסוים שנתון לשינוי. חברות ציבוריות וממשלות מגייסות הון באמצעות אותם ניירות ערך, שנרכשים על ידי המשקיעים השונים, ומנתבים את אותו הכסף להשקעה פנימית.

מניות ואגרות חוב

קיימים מספר סוגים של ניירות ערך, שבהם ניתן לסחור (לקנות ולמכור) בשוק ההון. שני ניירות הערך הבסיסיים ביותר הוא מניות ואגרות חוב. מניה היא נייר ערך שמשקף חלק מסוים בבעלות על חברה. לכן, רכישה של רוב המניות של חברה מסוימת, תהפוך את הרוכש לבעל השליטה בחברה. כמובן שהאדם הפשוט לא יכול להגיע אל מצב כזה, אך הוא כן יכול להחזיק מניות ולמכור אותן כשהערך שלהן עולה, ובכך ליצור לעצמו רווח.

- פרסומת -

אגרת חוב היא סוג אחר של נייר ערך. היא נרכשת במחיר מסוים וקיימת בה התחייבות להחזרת אותו הסכום עם ריבית לאחר זמן אחר. קיימים סוגים רבים ושונים של אגרות חוב, עם התחייבויות שונות.

קרדיט: PIXABAY

קרנות נאמנות ותעודות סל

אלו גם ניירות ערך שעובדים בצורה אחרת ממניות ואגרות חוב, אך מתבססים עליהם. קרן נאמנות היא דרך בה ניתן להשקיע באופן משותף ולהנות מרווחים משותפים. לקרן יש מנהל קרן, שמגייס הון באמצעות המשקיעים, ומשקיע את אותו ההון בניירות ערך שונים, כדי להשיג תשואה בשביל המשקיעים בקרן.

תעודת סל היא מוצר פשוט יותר, שמאפשר השגת תשואות באמצעות מעקב אחר מדדים שונים של מניות ואגרות חוב למשל. הניהול כאן פשוט יותר, מכיוון שמדובר על חיקוי מדדים קיימים.

חוזים עתידיים

זו אחת השיטות שבאמצעותה ניתן להשקיע בשוק ההון. חוזה עתידי הוא התחייבות על סכום רכישה של נייר ערך מסוים, בתקופה מסוימת בעתיד. לרוב, חוזים עתידיים כוללים התחייבות על רכישה של ניירות ערך מסוימים, כמו אלו שהזכרנו מקודם, בצורה של מדדים.

עקרונות חשובים

מסחר בשוק ההון כולל מספר עקרונות חשובים. קודם כל, חשוב לפזר את ההשקעה שלכם בצורה רחבה ככל הניתן. השקעה במספר מצומצם של מניות למשל הופכת את ההשקעה שלכם לתלויה יותר, לעומת השקעה במספר רחב של מניות, מה שמאפשר לכם לא לספוג נזק משמעותי מירידת ערך של אחת המניות.

בנוסף, ההשקעה שלכם צריכה להתבצע בצורה התאומת את הציפיות שלכם ואת היכולות הכלכליות שלכם. אל תשקיעו כסף שאתם לא יכולים לאפשר לעצמכם להפסיד, והבינו מהם טווחי הזמנים בהם אתם מעוניינים להשקיע ולאילו תשואות אתם שואפים להגיע בטווחי הזמן הללו, כדי שתוכלו לתכנן את המסחר בצורה נכונה.