מענק שידוכים: מיזם חדש בעקבות המלחמה 3000 ₪ לכל שידוך שיוביל לחתונה

בארגון "באים בטוב" החליטו לצאת במיזם חדש "3000 סיבות למה לשדך" ובמסגרתו כל שידוך מוצלח בציבור הדתי-לאומי שיוביל לחתונה יתגמל את המשדכים בסכום של 3000 ₪ - שיגיעו מתרומות.

הצעת נישואין
צילום: freepik

המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר העצימה את הקושי והבדידות שחווים הרווקים והרווקות גם בימי שיגרה. הצורך והרצון העמוק לזוגיות אמיתית צפים ומתחזקים, אך משימת חיפוש הזוגיות הופכת למורכבת יותר בכל יום שעובר והמלחמה מתמשכת. הסיבות מגוונות- רבים במילואים, חוסר פניות רגשית, קושי לאסוף כוחות להמשיך במלאכת החיפוש ועוד.

עם זאת, ההערכה היא שאחת הסיבות המשמעותיות היא העובדה שמאז פרוץ המלחמה הציבור ממעט לנסות ולשדך. ע"פ מחקר ארגון "באים בטוב" (בוצע ע"י מכון "מאגר מוחות, בראשות פרופ' איציק כץ) גם בימים כתיקונם הציבור הדתי לאומי אינו פועל מספיק על מנת לייצר חיבור ולשדך בין רווקים ורווקות שהוא מכיר. זאת למרות שציבור הרווקים במגזר מצביע על מחסור בהצעות כאחת הבעיות המרכזיות איתן הוא מתמודד. כעת נראה שהאתגר אף מורכב יותר – הציבור טרוד בענייני המלחמה ונושא השידוכים נמצא בסדר עדיפות נמוך בסדר היום שלו והציבור פחות רתום בימים אלו לסייע לחברים הרווקים.

בעקבות זאת, החליטו בארגון "באים בטוב" לפתוח במיזם "3000 סיבות למה לשדך" במסגרתו ישולם סכום של 3000 ₪ עבור כל שידוך של זוג מגיל 25 ומעלה ואשר הביא בסופו של דבר את הזוג אל מתחת לחופה. הסכום שישולם ימומן באמצעות תרומות (תורם אנונימי לבן רווק שהביא להקמת הארגון), לאחר עמידה בתקנון וברישום באתר הארגון, כאשר גם שידוך שנעשה בסיוע ארגונים שחברו ל"באים בטוב" יזכה במענק.

הכנה לחתונה

- פרסומת -

המטרה היא לתמרץ את הציבור להירתם ולנסות לשדך – במיוחד בעת הזאת בימי המלחמה. הדבר גם עלה במחקר "באים בטוב" ולפיו 60% מהציבור הדתי-לאומי ציין כי במידה והיו מציעים להם תגמול כספי משמעותי עבור הצלחה בשידוך של רווקים/ות מהמגזר הדתי לאומי, ייתכן שהדבר היה משפיע עליהם לשדך רווקים או אכן משפיע.

לדברי מנכ"לית ארגון "באים בטוב" שירה מס, "דווקא בעת הזו בה הבדידות היא מורכבת יותר והצמא לזוגיות בריאה ומלאה גובר- נראה שיש פחות תנועה ציבורית להירתם ולקחת חלק. המטרה שלנו היא לייצר את התנועה שתביא כל אחד ואחת לחשוב על החבר או החברה, להסתכל סביב ופשוט להציע. אנו מקווים כי הדבר יביא להקמת עוד ועוד בתים בישראל והמשך שרשרת הדורות של העם היהודי- זה יהיה הניצחון האמיתי שלנו במלחמה הקשה הזו."

ארגון "באים בטוב" הוא ארגון-גג שיצא לדרך לפני כשמונה חודשים במטרה לחולל מהפכה במשבר הרווקות המאוחרת בציבור הדתי-לאומי. הארגון החל לפעול בעקבות פניה של תורם אנונימי, אב לבן רווק, לרב יצחק נריה שנרתם להקמת הארגון.  הארגון מאגד מיזמים ויוזמות שונות שפועלות כיום בשטח ואשר מתכנסים יחד מעת לעת על מנת לקדם שיתופי פעולה ולהביא לשינוי משמעותי בשטח. הארגון פועל תחת אמות מידה וקריטריונים מקצועיים ללא מטרות רווח כשהמטרה היא שגם הרווקים וגם הציבור הרחב יראו בו בית אמיתי.