מפקד אגוז הסרוג שנפצע ב-7 באוקטובר: "חשבתי שלא אצא מזה בחיים"

מפקד אגוז, סא״ל מ׳, חוזר למקום שבו נפצע קשה בקיבוץ כיסופים ומדבר לראשונה על הפציעה, השיקום, והרצון לחזור לפקד: ״המצב שיש לי חיילים שנלחמים בשטח ואני לא איתם - מוציא אותי מדעתי״ | הראיון המלא נערך ע"י דורון קדוש בתוכנית בוקר טוב ישראל

חיילי צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

בפרק השני של סדרת הכתבות עם מפקד יחידת אגוז סא״ל מ׳, שלחם בגבורה בקרבות שבעה באוקטובר בקיבוץ כיסופים, הכתב הצבאי של גלי צה"ל דורון קדוש, חזר איתו לסיפור אישי שלו. הרגע בו מחבל ירה בו בקרב על הקיבוץ, הכדור חדר את הריאה ופצע אותו קשה: ״לא הצלחתי כמעט לנשום, ואני מבין שאני לא הולך לצאת מפה בחיים. מתפלל בעיקר על אשתי והילדים, גאה בלוחמים שהמשיכו להילחם״.

כשפקח את עיניו גילה שמי שהציל את חייו ופינה אותו מחוץ לקיבוץ הוא לא אחר מגיסו, מג״ד שקד בגבעתי: ״גררו אותי לרכב, ואני זוכר את הפנים שלו – אני חייב לו את החיים שלי״.

האזינו לפרק הראשון:

האזינו לפרק השני:

- פרסומת -

סא״ל מ׳ היה מורדם בסורוקה במשך 3 שבועות, והתעורר במהלכם פעמים ספורות. בגילוי לב, הוא מספר גם על רגעי השבירה: ״הייתה פעם אחת שביקשתי שירדימו אותי. זה מאוד לא מתאים לאופי שלי, חושב שזו נקודה שאיבדתי הרבה יכולות, אבל המשפחה ואשתי דחפה אותי לאורך כל הדרך ונתנה לי הרבה כוחות״.

לוחמי צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

מפקד אגוז כמעט ולא ידע מה קרה במדינה באותם שבועות קשים, עד שהתעורר בסוף אוקטובר, ומאז – עובר תהליך שיקום ארוך: ״אני מתחיל לעלות על מדים ולהתאמן. זה חלק ממי שאני ומה שאני מאמין בו. אני עובד קשה מאוד לחזור לכושר, אני אגיע לשם, אני כבר קרוב״.

כשנשאל אם יחזור לפקד על אגוז, השיב: ״אני חייב, אני לא מדמיין את עצמי לא. זה החלום שלי עכשיו וכל מה שמעסיק אותי. יש לי חיילים שנלחמים – המצב שהם במלחמה בשטח ואני לא איתם – זה מוציא אותי מדעתי. אני מבחינתי נכנס עכשיו״.

בפרק הראשון ששודר אתמול, תיאר את הלחימה העזה של כוחותיו במחבלי החמאס, את חילוץ החיילות שהיו לכודות במגורי הבנות בזמן שהמחבלים השתלטו על המתחם וסיפר על שלושת הנופלים של היחידה בקרב הקשה: ״היה לי מאוד חשוב לבוא למשפחות השכולות לספר להם על הילדים שלהם, עד כמה הם גיבורים ולהגיד להורים תודה רבה על מי שהם ועל מה שהם גידלו״.