מרגש: 1600 משאלות הוגשמו לניצולי שואה

צילום: הקרן למורשת הכותל
מדי שנה נעלמים מחיינו עוד ועוד ניצולי שואה ששרדו את הימים האפלים תחת שלטון הנאצים. רבים מאלו שנותרו בינינו מאושפזים בשנותיהם האחרונות במוסדות גריאטריים ומתקשים לצאת מעבר לכותלי המוסד. אך למרות המוגבלות והקושי- הם מלאי חלומות ומשאלות שהם מעוניינים להספיק להגשים בשנותיהם האחרונות.

"משאלת לב", מיזם מיוחד של עמותת "עזר מציון" ומשרד הבריאות, פועל בשנים האחרונות על מנת שניצולי שואה רבים ככל האפשר יזכו להגשים את חלומם. בימים אלו המיזם מציין הגשמת 1600 משאלות לניצולי השואה כשהמטרה המרכזית היא לעשות ככל הניתן על מנת שהמשאלה שמבקש ניצול השואה תצא לפועל. לגעת לראשונה באבני הכותל המערבי, לבקר בבית בו גדלו, יציאה לקונצרט, לחוף הים, לחוות מקרוב את שוק מחנה יהודה וליהנות מהריחות והחוויה בעיר, להתחבר לזיכרון השואה בביקור ביד ושם, לעלות לקבר בן משפחה לאחר עשרות שנים – אלו רק חלק מהמשאלות שהוגשמו במסגרת המיזם כשבני המשפחות מלווים את ניצול השואה בעת הגשמת המשאלה.

המיזם מגשים משאלות לניצולי שואה סיעודיים ו/או תשושי נפש המאושפזים במוסדות הגריאטריים ברחבי הארץ. "משאלת לב" הוא פרויקט יחודי של משרד הבריאות אגף הגריאטריה והשירות הארצי לעבודה סוציאלית ואגף הסיעוד בעמותת "עזר מציון" במסגרתו רכזות המיזם מגיעות למוסדות, שומעות את ניצולי השואה ופועלות על מנת שהגשמת המשאלה תצא לפועל. זאת, יחד עם סיוע של מחלקת האמבולנסים בעמותה שלוקחת חלק בתהליך כולו.

צילום: עזר מציון

מנהלת מיזם "משאלת לב" בעמותת "עזר מציון" נעמי מזרחי: כל הגשמת משאלה עבור ניצול השואה היא עולם ומלואו. אנו רואים את האושר והשמחה על פניהם כשאנחנו מגיעים לשטח ואת ההשפעה שמלווה אותם לאחר מכן. לאחר ימים ארוכים ושנים בהם לא יצאו מכותלי המוסד הם זוכים לרגעי עדנה ונחת בשנותיהם האחרונות כשאנו פועלים כל העת על מנת להספיק עוד ועוד משאלות עבור ניצולי השואה שחיים בתוכנו. חסד שאנו חייבים להם."