משדרי ומקלטי בלוטוס – עולם חדש של אפשרויות אלחוטיות

תמונה: pixabay

במהלך העשורים האחרונים, בפרט מאז תחילתו של עידן הסמארטפונים והמכשירים הניידים, נחשפנו כולנו לטכנולוגיית הבלוטוס (Bluetooth) – אותה טכנולוגיה המאפשרת לנו לשדר למשל מהסמארטפון לרמקול נייד, או ממגוון מכשירים נוספים למגוון מכשירים אחרים. היתרונות של טכנולוגיה זו הופכים אותה לנפוצה ופופולארית ביותר, ואכן ניתן למצוא אותה כיום כמעט בכל מקום. מגוון מוצרים ייעודיים דוגמת מתאמי בלוטוס זמינים כיום לקנייה במחירים נמוכים ביותר, ויכולים לאפשר לנו שימוש יעיל ונוח הרבה יותר במכשור העומד לרשותנו.

בשיתוף טרטל ציוד הגברה

מתאם Bluetooth, משדר בלוטוס ועוד – אביזרים שכדאי להכיר

למרת שטכנולוגיית ה Bluetooth נפוצה ביותר בכל מקום בעולם וכולנו מכירים את האייקון בסמארטפון המשמש להדלקת הבלוטוס של המכשיר, רבים עדיין אינם מכירים את האביזרים והמכשירים השונים הנמכרים כיום במיוחד על מנת לאפשר להנגיש טכנולוגיה זו בחיי היומיום באופן נרחב ונוח יותר, ולייעל את השימוש בה ובפריטי מכשור אחרים בהם אנו משתמשים מדי יום.

- פרסומת -

דוגמה טובה לכך היא מתאמי Bluetooth – מתאם בלוטוס הוא מכשיר אשר עושה את כל התיאום הנדרש בין מכשיר הנמצא בבית, למשל, דוגמת רסיבר (מגבר), לבין מכשירים שונים מהם אנו מעוניינים לשדר. לדוגמה – נניח ובסלון הבית יש לנו רסיבר אשר דרכו עוברת מערכת השמע של הבית (הטלוויזיה, מערכת הקולנוע הביתית וכו') – כיצד נוכל לנגן דרך הרסיבר משהו מהפלאפון שלנו, ולעשות זאת בלי כבלים מיותרים? התשובה היא כאמור מתאם בלוטוס – מכשיר קטן וזול יחסית אשר מצויד באנטנה קטנה ומשמש כמקלט וכמשדר בלוטוס. הוא קולט את האותות הנשלחים מהסמארטפון שלנו ושולח אותם ישירות לרסיבר, משם עוברים האותות למערכת השמע של הבית. בנוסף, יכול מתאם בלוטוס לשלוח את האותות הללו גם לאוזניות אלחוטיות הנמצאות בסביבה, במקום או בנוסף לרסיבר עצמו. למתאם מסוג זה טווח קליטה ושידור של עד חמישים מטר, מה שמאפשר לשדר (או לקלוט) ממכשירים בכל רחבי הבית.

בעוד מתאם בלוטוס עובד כמשדר וכמקלט גם יחד, ניתן לרכוש גם משדר בלוטוס לבדו, אליו מחברים ישירות את המכשיר ממנו מנגנים והוא דואג לשלוח את האותות לסביבה. ניתן למצוא משדר אשר מיועד לשתי אוזניות אלחוטיות בו זמנית, כך שכמה אנשים שונים יכולים ליהנות מהשמע גם במידה ובוחרים לצרוך את הסאונד דרך אוזניות, ולא דרך רמקולים.

בנוסף למשדרים ומקלטים למיניהם (קיימים כמה וכמה סוגים שונים נוספים, את כולם ניתן למצוא למכירה באתר), קיימים כיום בשוק גם אביזרים נוספים ומיוחדים המסייעים לחבר בין טכנולוגיית הבלוטוס לבין מכשירים ספציפיים שונים.

לדוגמה – משדר בלוטוס למחשבים ולקונסולות משחק, המאפשר בעצם לייצא את הסאונד של המשחק (או היישום המורץ על גבי המחשב, שיכול להיות כל דבר בעולם…) אל מערכת שמע חיצונית או לאוזניות אלחוטיות. כמו כן, קיים למכירה גם משדר אודיו בלוטוס ייעודי עבור נינטנדו סוויץ' – אחת מקונסולות המשחקים הפופולאריות ביותר בעולם כיום.

גם ברכב ניתן כמובן להשתמש בטכנולוגיית ה Bluetooth בצורה יעילה ונוחה יותר באמצעות אביזר ייעודי – מתאם בלוטוס לרכב, אשר מתחבר פיזית ישירות למערכת של הרכב ומאפשר שידור מהסמארטפון, למשל, ישירות אל המערכת, כך שניתן לשמוע ברמקולים של הרכב כל מה שאנחנו רוצים לשדר מהסלולארי לשמיעת מוסיקה שאתם אוהבים.

אלו הן רק כמה דוגמאות עיקריות, אך ניתן למצוא בקטגוריה זו מוצרים נוספים רבים אשר ייעלו את אופן השימוש שלכם בטכנולוגיית הבלוטוס, ויהפכו אותו לנוח, זמין ונגיש יותר. בעידן בו הכל עובר במהירות לעבוד בצורה אלחוטית, אביזרי בלוטוס למיניהם מסייעים להאיץ את המהפכה האלחוטית ולהנגיש אותה לכולנו.

מחפשים אביזרים מקצועיים של מערכות הגברה? גילשו לכאן.
מחפשים אוזניות אלחוטיות? לחצו על קישור זה.