משהב עומדת למכירה: הסתדרות הפועל המזרחי מעוניינת למכור את חברת הנדל"ן של המגזר הדתי

משהב, חברת הנדל"ן הדתית שהוקמה לפני קום המדינה ונמצאת בעלות איגוד העובדים של הסתדרות הפועל המזרחי עומדת למכירה. על פי הערכות בפרסום באתר דה מרקר בנושא, בהנהלת החברה מבקשים להקים חברה חדשה שתעסוק בנדל"ן מניב.

הסתדרות הפועל המזרחי מעמידה למכירה את משהב, מחברות הנדל"ן הוותיקות בישראל, כך נודע ופורסם לראשונה על ידי שלומית צור, כתבת הנדל"ן של דה מרקר. על פי הפרסום של צור, תג המחיר המבוקש בגין רכישת החברה עומד על כ-500 מיליון שקל, אך על פי הערכות של גורמים בשוק – היא צפויה להימכר בסכום נמוך יותר, כשבין המתעניינים ברכישה נמצאת חברת קרדן נדל"ן וקבוצת אנשי עסקים חרדים מירושלים.

על פי אתר החברה, שמשרדיה שוכנים במשרדים בבעלותה ברחוב הסיבים בפתח תקווה, על גבול גבעת שמואל, מאז נוסדה היא הקימה כ-100 אלף יחידות דיור, לרבות שכונות שנושאות את שמה עד היום. כיום, החברה מחזיקה בבעלותה מספר נכסים – לרבות עתודת קרקע בגבעת זאב אותה רכשה ב-2010 בעסקת קומבינציה, נכס מסחרי בנתניה, מקבץ דיור בנתניה המושכר למשרד הקליטה, פרויקט מגורים באלקנה, נכס מסחרי בלוד, ומספר פרויקטים של התחדשות עירונית המצויים בשלבי קידום שונים – לרבות בנתניה וירושלים.

בעבר, היתה החברה מזוהה עם בנייה לציבור הדתי לאומי, אך בעשור האחרון בחברה ביקשו ליזום נדל"ן למגורים לציבור הכללי. כך למשל, משהב יזמה והקימה שני פרויקטים של פינוי בינוי, שהיו מבין הפרויקטים הראשונים בתחום הפינוי בינוי שמומשו בישראל, לרבות פרויקט פינוי בינוי בקרית אונו, ופרויקט הפינוי בינוי הראשון בעיר גבעתיים במתחם ערבי נחל, אותו היא ממשיכה לממש כיום עם החברות מבני אופיר וי.ח דמרי.