משכנתא למסורבים – יש חיים אחרי…

תמונה: יחצ

כל זוג צעיר במדינת ישראל בוודאי ישמח להודות בפה מלא, כי מושא החלום שלו זה להיות בעל בית. בעוד המציאות הכלכלית איננה מזהירה בימינו אנו, הדרך להגשמת החלום מתחילה ונגמרת בנטילת משכנתא. אך לעתים נתקלים ב"חומה", ומקבלים מהבנק את צמד המלים – " משכנתא למסורבים". אכן מדובר בבעיה. למה זה קורה בכלל, ומה ניתן לעשות? כל הטיפים במאמר שלפניכם.

מה מביא לכדי החלטה גורפת של משכנתא למסורבים?

ושאלת יריית הפתיחה שלנו – "מה מביא לכדי החלטה גורפת של משכנתא למסורבים"?, ובכן, הבה ונתחיל. יכולות להיות המון סיבות לכך שהבנק החליט לדחות את הבקשה למשכנתא שלכם. קצרה היריעה מלהכיל את כל הסיבות, בכל זאת נתמקד במובילות שמבניהן, כדלקמן –

  1. הבנק משייך אליכם את נטל הוכחת ההכנסה. במידה וההכנסה החודשית שלכם, על פני תקופה ארוכה, איננה מספקת, לעניות דעתו של הבנק, סביר להניח שהוא ידחה את הבקשה שלכם לקבל משכנתא.
  2. באם יש לכם יותר מדי חובות, הלוואות או הורדות בחשבון הבנק שלכם, בבואכם לבקש משכנתא מהבנק, הוא יחשב את כל החובות שלכם, ובמידה וימצא לנכון כי מדובר אודות יותר מדי חובות, הוא יסיק שלא תהיו מסוגלים לעמוד בפני החזר כה גבוה של משכנתא מדי חודש.
  3. הבנק יבקש מכם הוכחות לזהות האמתית שלכם, ויתחיל בסקירה של מספר תעודת הזהות שלכם. הדבר נחוץ לשם בדיקת BDI, שזאת הבדיקה הכי אמינה כדי להבין את ההתנהלות הכספית שלכם, וכדי לבחון באם יש לכם בעיות באשראי, בעבר וכיוום.

האם הוספת הכנסה "תהפוך את הקערה על פיה" של החלטת משכנתא למסורבים?

והנה שאלה שאי אפשר בלעדיה – "האם הוספת הכנסה "תהפוך את הקערה על פיה" של החלטת משכנתא למסורבים?", ועליה נשיב מיד. נתחיל מהעובדות. במצב הכלכלי ששורר כיום, זה ממש לא פשוט להגדיל הכנסה חודשית.

- פרסומת -

אבל על מנת שלא יסרבו לכם לקבל משכנתא, במידה וזאת הסיבה העיקרית לסירוב הבנק לאשר לכם משכנתא, אתם חייבים להיות יצירתיים. תתחילו בכך, שתבקשו מהמעסיק שלכם בעבודה העלאה בשכר החודשי. במידה ואתם מספיק וותיקים, בוודאי שיש לכם את הזכות לתבוע העלאת שכר. כמו כן, כדאי שתבחרו בעוד עבודה צדדית, כמו לדוגמה – שיעורים פרטיים, שליחויות, ניקיון, וכיוצא בזאת. כל "עבודה מכבדת את בעליה", בפרט שהיא תסייע בדירוג האשראי שלכם בבנק. ככל שתרוויחו יותר, באופן ישיר תוכלו לחסוך יותר.

ומשמעות הדברים – שתצטרכו ליטול משכנתא נמוכה יותר, מה שבהכרח "יהפוך את הקערה על פיה", ויאפשר לכם להפוך את הסטטוס של מסורבי משכנתא, למאושרי משכנתאמה יכול לגרום לבעיה של משכנתא למסורבים?ואין שאלה כמו זאת לסיום – "מה יכול לגרום לבעיה של משכנתא למסורבים?", ועליה נענה לאלתר. קודם כל, לפני שאתם בכלל חושבים להגיע אל הבנק שלכם, ולבקש אישור למשכנתא, עליכם לוודא שאתם מצוידים בכל מה שצריך. מה שבהכרח יסייע לכם להימנע משברון לב, לאחר שהבנק יסרב לאשר לכם את המשכנתא. במידה והגשתם בקשה לא מזמן להגדלת האשראי, בשל הוצאות מרובות מדי, שימו לב שזה פחות רצוי לעשות זאת לפני בקשת המשכנתא.

הבנק בוחן את ההתנהלות הכספית שלכם בחודשים האחרונים כמו משכנתא חוץ בנקאית, ורואה כל שינוי, ולו המינורי ביותר, כשינוי שיש לתת עליו את הדעת. במידה ובתדפיסי הבנק שלכם קיימות הפקדות שלא ברור מה מקורן, אף זאת בעיה בפני עצמה. הבנק צריך להיות מסוג להבין את מקור הכספים שבהם עשיתם שימוש לתשלום עבור הנכס החדש, לפני קבלת המשכנתא. פיקדונות שאינם ברורים עשויים להוות נורה אדומה לבנק. עליכם להמציא את התשובות הנכונות לבנק בגין כל ההפקדות המוזרות בחשבון הבנק שלכם לאחרונה.