מתי עושים חקירה כלכלית?

חקירה כלכלית
חקירה כלכלית

חקירות כלכליות עוזרות למזער את הסיכונים של פרויקט על ידי הערכת כדאיות הפרויקט.

בשביל לעשות חקירה כלכלית צריך להבין טוב מה צריך לחקור. הסיבה לכך היא שלא ניתן לבצע חקירה כלכלית מבלי להבין את התוצאות הפוטנציאליות של פרויקט.

חקירה כלכלית נחוצה כאשר עלות פרויקט או השקעה גבוהה

החקירה תעזור לקבוע אם הפרויקט או ההשקעה כדאיים בטווח הארוך.

ישנם ארבעה שלבים עיקריים לחקירה כלכלית:

- פרסומת -

1) קבע איזה סוג של ניתוח אתה צריך לעשות

2) קבע איזה מידע אתה צריך לאסוף

3) איסוף וניתוח נתונים

4) הצג ממצאים והמלצות

חקירה כלכלית מתבצעת כאשר ישנה בעיה בפעילות הפיננסית של העסק. זה יכול לקרות בכמה דרכים. דרך אחת היא כאשר חברה מתקשה לשלם את החשבונות שלה או לבצע תשלומים לספקים. דרך נוספת היא כאשר חברה אינה יכולה לשלם לעובדיה בזמן, או משלמת להם פחות ממה שמגיע להם.

החקירה תקבע מדוע נקלעה החברה לקשיים כלכליים וכיצד ניתן לתקן זאת. מטרת החקירה היא להגיע לפתרונות שיעזרו לחברה לחזור למסלול הכלכלי ולמנוע ממנה להיתקל בבעיות אלו בעתיד.

חקירה כלכלית נעשית כאשר חברה שוקלת להשקיע בפרויקט חדש. זה יעזור לחברה לדעת אם הפרויקט יהיה רווחי.

החקירה יכולה להתבצע על ידי החברה עצמה או על ידי משרד חקירות שנשכר לצורך כך. החקירה תכלול הסתכלות על העלויות והתועלת של הפרויקט, לרבות חישוב כמה יעלה הבנייה וכמה יעלה לפעול על בסיס חודשי, וכן הערכת כמה כסף ירוויח.

חקירה כלכלית היא תהליך של ניתוח הגורמים הכלכליים המשפיעים על העסק

חקירה כלכלית נחוצה רק לעסקים שעוברים קשיים כלכליים וצריכים לקבל החלטה האם לסגור את שעריהם או לא. תהליך זה יכול לשמש גם לניתוח הרווחיות של חברה.

חקירה כלכלית נעשית כאשר החברה צריכה לקבל החלטה שיש לה השפעה על הכספים של החברה.

ניתן להשתמש בחקירה כלכלית כדי לגלות כמה כסף חברה תרוויח או תפסיד בטווח הארוך. אפשר גם להחליט אם כדאי או לא כדאי להשקיע במוצר חדש וכמה כדאי להשקיע.

חקירה כלכלית היא תהליך שבאמצעותו ניתן לזהות את הגורם לבעיה כלכלית. זהו כלי נפוץ המשמש כלכלנים ואנליסטים כדי לקבוע אם יש בעיה עם השוק, כגון אינפלציה או דפלציה.