מתכוננים ליום שאחרי – תעסוקה בתקופה שלאחר הקורונה

הזמן הרב שנוצר לכולנו במהלך הסגר והבידוד בבתים בעקבות התפשטות מגפת הקורונה מפנה לנו הרבה זמן על מנת לחשוב ולתכנן את היום שאחרי – מה יקרה ומה נעשה כאשר החיים יחלו לחזור לשגרתם. בעוד עשרות אחוזים מאיתנו גם איבדו את עבודתם בעקבות המשבר, חשוב לבחון את האפשרויות שיעמדו בפנינו בשוק העבודה כאשר המגפה תחלוף. לדוגמה – לא רק רופאים, גם חשבי שכר צפויים ליהנות מביקוש מוגבר ביום שאחרי.

אביעד ברטוב 12/04/2020

כמובן שקשה עד בלתי אפשרי לדעת מה יביא יום וכיצד יראה העולם שלאחר הקורונה, וספציפית שוק העבודה. ענפים שלמים נמצאים כיום בסכנת קריסה, וגם בענפים יציבים יותר נרשמות הפרעות חסרות תקדים בעקבות ההקפאה הגורפת של המשק והכלכלה בכל רחבי העולם.

עם זאת, ניתן להצביע על תחומים מסוימים אשר ההיגיון הבריא מכתיב כי יישארו רלבנטיים גם לאחר חלוף המשבר, ויציעו תעסוקה נרחבת, אולי אפילו יותר מבעבר. כמובן שבענפים חיוניים שונים הביקוש לעבודה יחזור במלוא עוצמתו, ואולי אפילו ביתר שאת, בעקבות התקופה הנוכחית, הפערים והחוסרים שהיא מייצרת במשק. בעוד בתחומים כמו ענף הרפואה או המזון כבר כיום הביקוש לעובדים גדל בעקבות המצב, גם בענפים אשר פחות ברור ומובהק מלכתחילה כי הם חיוניים ומהותיים לתפקודו של המשק, הביקוש לעובדים צפוי לעלות כבר כשהמצב יתחיל להשתפר, לא בהכרח רק כאשר המגפה תחלוף לחלוטין מהעולם.

מקצועות מבוקשים מעולם הכספים כדוגמה לתחומי עיסוק אטרקטיביים ביום שאחרי

- פרסומת -

על מנת להדגים את העובדה כי גם במקצועות וענפים מסוימים אשר אינם נתפסים בקרב הציבור הרחב כחיוניים או ראשונים במעלה צפויים להתאפיין בביקוש מוגבר לעובדים, מומלץ לבחון את עולם הכספים והפיננסים, ובפרט מספר מקצועות בסיסיים הנכללים בתחום זה, וצפויים להמשיך להציג ביקוש גבוה לעובדים לאחר חלוף המשבר.

חשבי שכר, כמו גם מנהלי חשבונות בכירים, צפויים למשל ליהנות מביקוש מוגבר בתום תקופת הסגר וההקפאה במשק, שכן ללא חשבי שכר ומנהלי חשבונות אף חברה, תאגיד גדול או בית עסק בינוני לא יוכל לחזור לשגרה ולייצב את הפעילות. כמובן שגם יועצי השקעות, מנהלי תיקי חשבונות וכד' צפויים ליהנות מביקוש גבוה מהרגיל לשירותיהם ביום שאחרי, אך זה כבר נוגע למצב הרגיש בשוק ההון כרגע, ולדרכים בהם צפויים אנשים פרטיים להתמודד עם המשבר הפיננסי ברגע שהשוק יתחיל להתייצב חזרה.

לכל זה גם ישנן מסקנות ויישומים הרלבנטיים לרגע זה ממש, כאשר הסגר והקפאת המשק עדיין נמצאים בעיצומם. זאת מכיוון שלפחות את חלק מהמקצועות שצפויים ליהנות מביקוש גבוה בתקופה שאחרי הקורונה ניתן להתחיל ולרכוש כבר כעת. קורס חשבי שכר, לדוגמה, הוא קורס מתומצת ומהיר יחסית המאפשר להיבחן, לקבל את הרישיון ולהתחיל לעבוד בתחום. כבר כיום ניתן להתחיל ללמוד לקראת בחינה זו, ולהסתייע בקורס מקוון, בהרצאות מוקלטות או בחומרי לימוד הנמצאים אונליין ונגישים לתלמידים הנרשמים גם בימים אלו.

במילים אחרות – אנחנו אמנם כלואים בבית כרגע, אך אין זה אומר כי איננו יכולים להתחיל לפעול לקראת רכישת מקצוע ותעסוקה מבוקשת ויציבה ליום שאחרי הקורונה.