נדל"ן מסחרי למכירה

Workspace with laptop, planner and mug on coffee in empty office

נדל"ן מסחרי למכירה

נתחיל בהקדמה קצרה ונסביר מהו נדל"ן מסחרי. נדל"ן מסחרי הוא בעצם כל סוג נדל"ן שאינו מיועד לחקלאות או למגורים. נכסים אלה כוללים, בין היתר, משרדים, חנויות, מסעדות, בתי מלון, מבנים תעשייתיים, מבנים המיועדים למחסנים לוגיסטיים, תחנות דלק, ועוד.

למה כדאי לרכוש נדל"ן מסחרי?

  1. רכישה לשימוש העסק – בראש ובראשונה, כמובן ששעבור מי שמחזיק עסק וזקוק לנדל"ן מסחרי, מדובר ברכישה כדאית, ולא משנה באיזה סוג נדל"ן מסחרי מדובר. השכרת משרדים או נדל"ן מסחרי יכולה להיות יקרה מאוד, ועל כן פעמים רבות עדיף לרכוש את הנכס וכך לחסוך לעצמם עלויות מיותרות. בנוסף, גם אם תחליטו בהמשך להעביר את העסק למיקום אחר, או תסגרו אותו מכל סיבה שהיא, עדיין יישאר לכם נכס מניב ביד שתוכלו להשכיר לעסקים אחרים, או למכור בהמשך תמורת תשואה נאה.
  2. רכישת נדל"ן מסחרי כהשקעת נדל"ן – בנוסף, נדל"ן מסחרי יכול להיות אפיק השקעה נהדר עבור מי שמעוניין לבצע השקעות נדל"ן. עתודת הקרקעות במדינת ישראל היא מאוד מוגבלת, ולכן כמו בהשקעה בכל סוג נדל"ן, מי שירכוש נדל"ן להשקעה יוכל למכור אותו בהמשך וליהנות מתשואה משמעותית.  בנוסף, מי שיקנה נדל"ן מסחרי יוכל ליהנות מנכס מניב לאורך שנים רבות, על ידי השכרתו לבעלי עסקים שונים. 

ניתן למצוא נדל"ן מסחרי למכירה במקומות רבים ושונים ברחבי הארץ. למשל, ניתן לרכוש נדל"ן מסחרי באזור המרכז, שם הביקוש גבוה מאוד. אמנם מחירי הנכסים שם גבוהים יותר, אך ניתן לקבל בעבורם דמי שכירות גבוהים יותר בהתאמה. בנוסף, בשל המיקום, תמיד יהיו שוכרים פוטנציאליים, כך שהסיכוי שהנכס יישאר ריק נמוך מאוד. כמובן שניתן לרכוש נדל"ן מסחרי גם באזורי הפריפריה וליהנות מתשואה משמעותית.

אלו סוגי נדל"ן מסחרי ניתן לרכוש, והיכן?

  • במבני משרדים רבים קומת הקרקע נבנתה למטרות מסחר. מדובר בנכסים מאוד מבוקשים עבור חנויות ועסקים. מכיוון שמאחר שמדובר בבנין משרדים, הוא מושך אליו אנשים באופן קבוע, ואלו יכולים להוות קהל לקוחות עבור העסק.
  • עסקים שלא זקוקים לקהל לקוחות, דוגמת מבני מחסנים לוגיסטיים, יוכלו למצוא נדל"ן מסחרי למכירה באזורי תעשייה באזורים רבים באזור המרכז, כמו גם ברחבי הפריפריה. בבחירת מיקום הנכס יש לקחת בחשבון כמה פרמטרים. מיקום מרכזי יותר יעלה יותר, אך יש לקחת בחשבון גם עלויות שינוע במידה שבוחרים באתר מרוחק יותר.
  • ניתן לרכוש נדל"ן מסחרי גם במתחמי תעשייה ומסחר. שם ניתן פעמים רבות לרכוש חלל בגדלים שונים שניתן יהיה להסב אותו לחלוקות שונות. אלה יהיו נוחים מאוד לשימוש עבור בעלי עסקים, ויתנו אפשרויות רבות יותר לקהל יעד להשכרה עבור מי שיבחר לרכוש אותם למטרות השקעה.

איך מוצאים נדל"ן מסחרי למכירה?

כמו בכל סוגי הנדל"ן, גם איתור נכס מסחרי הוא לא משימה פשוטה, שיכולה לגזול משאבים וזמן רב. באתר ZIRA1 תוכלו למצוא פרסומים רבים של נדל"ן מסחרי למכירה, שכוללים את מירב הפרטים שתזדקקו להם על מנת להחליט האם מדובר בנכס פוטנציאלי עבורכם. בין יתר הפרטים, תוכלו למצוא את גודל הנכס, מיקומו המדויק, מחיר למ"ר, ומספר העובדים שהמבנה יכול להכיל. כמובן שבכל פרסום תוכלו למצוא גם תמונות על מנת שתוכלו להתרשם מממאפייני הנכס וממצבו הנוכחי. בנוסף, תוכלו לבצע חיפוש קל ונוח באמצעות חתכי חיפוש לפי המאפיינים השונים. אז אם אתם מעוניינים לרכוש נדל"ן מסחרי, כל מה שנותר לכם הוא להיכנס לאתר, ולמצוא את הנכס הנכון, בהתאם לצרכים שהגדרתם לעצמכם.