נעקצים יותר מכולם? זו הסיבה – והפתרון

תמיד רציתם לדעת מה משפיע על הנטייה של אדם להעקץ בתדירות גבוהה על ידי יתושים וכיצד ניתן להתגונן? לרגל השקת בייבי באזז מגבוני ציטרונלה באריזת GO-TO המותאמת לטיולים - חברת "כצט" מגישה מידע מועיל להתגוננות מפני היתושים

צילום: pixabay

בעקבות ההשקה המוצלחת של טפטפים בייבי באזז אפטרג'ל המיועד להרגעת העור לאחר עקיצות יתושים, חברת "כצט" יוצאת עם אריזת TO GO חדשה למגבוני ציטרונלה מסדרת טפטפים בייבי באזז המתאימה לשימוש מגיל שלושה חודשים ומעלה. שמן הציטרונלה ידוע בסגולותיו הטבעיות ובריחו הייחודי המרחיק את הבאזזזז האופייני לחודשי הקיץ.

המארז המוקטן מכיל 10 מגבוני ציטרונלה ארוזים בנפרד, קומפקטי ונוח לנשיאה קלה בתיק ולמריחה נוחה והגיינית של התכשיר בעזרת המגבון, גם בתנאי שטח.

כל מוצרי סדרת בייבי באזז של טפטפים נבדקו קלינית ונמצאו מתאימים לשימוש גם לעור רגיש. בנוסף, מוצרי הסדרה היפואלרגניים ואינם מכילים SLS או פראבנים כך שניתן להשתמש בהם בבטחה מגיל שלושה חודשים ומעלה וגם כמובן לילדים ומבוגרים שמעדיפים להשתמש במוצרים המבוססים על שמן ממקור טבעי וללא חומרי הדברה או DEET.

למה דווקא הילד שלי?

חוקרים מצאו מספר סיבות שיכולות להסביר מדוע יש אנשים עם נטייה גדולה יותר להעקץ על ידי יתושות מאחרים:

  • סוג דם – הגורם שנבדק הכי הרבה במחקרים הוא סוג הדם. על פי מחקר שפורסם ב-2004 אנשים בעלי סוג דם O הם בעלי סיכוי גדול פי שניים להעקץ ביחס לאנשים בעלי סוג דם A.
תרסיס נגד יתושים
צילום: pixabay
  • פליטת פחמן דו חמצני – מחקר נוסף מצא כי יתושים נמשכים לריכוזים של פחמן דו חמצני. בהתאם לכך אנשים אשר פולטים יותר פחמן דו חמצני עשויים למשוך יתושים בתדירות גבוהה יותר. לדוגמא, בזמן פעילות גופנית קצב הנשיפה מהיר יותר ולכן יש יותר פליטה של פחמן דו חמצני. גם נשים בהריון לרב יתעייפו מהר יותר ויתנשפו בכבדות מה שיגביר את פליטת הפחמן הדו חמצני מגופם.
  • הרכב הזיעה – אחת הסיבות שמסבירות מדוע יש נטייה גדולה יותר להעקץ בשיא הקיץ: היא שהיתושים נמשכים לחומצה הלקטית, לחומצת השתן ולחומרים אחרים המופרשים מהגוף במהלך ההזעה.
  • תזונה – מזונות חריפים וצריכה של משקאות אלכוהוליים, עשויים להגביר את פליטת הפחמן הדו חמצני ובכך להגדיל את המשיכה של יתושים לאיזור. מזונות עתירים במלח אף הם יכולים להגביר את המשיכה של היתושות בגלל שיגדילו את ריכוז החומצה הלקטית בזיעה.
  • גיל – גיל אומנם לא נמצא כפקטור משמעותי בהשפעה על הסיכוי להעקץ אבל חשוב לזכור שלעקיצה אצל ילדים ופעוטות יש סיכוי גבוה יותר להסתבך. מכיוון שמערכת החיסון שלהם פחות מפותחת, יש להם יותר סיכון להתפתחות של אלרגיה או רגישות מקומית. בנוסף, סביר להניח שפעוטות וילדים יצליחו להפגין פחות איפוק בגירוד העקיצה מה שיגביר את הגירוי.

טיפים שיכולים לסייע במניעה והתגוננות כנגד עקיצות יתושים

- פרסומת -

ישנן מספר פעולות שניתן לעשות כדי למנוע עקיצות, או לכל הפחות להפחית את נוכחותם של היתושים בסביבתנו באופן טבעי וללא שימוש בכימיקלים:

  • התקנת רשתות בכל חלונות הבית ופתחיו
  • ייבוש מקורות מים עומדים שנמצאים בסמוך לבית (למשל: לאחר השקיית הדשא בחצר), אפילו כוס מים או תחתית של עציץ מלאה במים עומדים עשויים לשמש קרקע פוריה להתרבות יתושים.
בייבי באזז
מוצרי בייבי באזז. צילום: יחצ
  • ניתן לשתול שיח ציטרונלה בחצר הבית או באדנית, הריח ההדרי האופייני לצמח זה ידוע כדוחה יתושים טבעי. ניתן אף להשתמש בשמן ארומטי המכיל ציטרונלה ולטפטף מספר טיפות בסביבת המיטה כמו על פינת הסדין, או באמצעות מפזר שמנים (דיפיוזר).
  • שימוש בתכשירים המכילים שמנים טבעיים שידועים בסגולותיהם הטבעיות להגנה על העור במצבים אלה, כדוגמת שמן הציטרונלה.

סדרת טפטפים בייבי המכילה שמן ציטרונלה טבעי ללא חומרי הדברה, לשימוש בבית או בטבע מגיל שלושה חודשים ומעלה כוללת 4 מוצרים:

"בייבי באזז אפטר-ג'ל" – ג'ל להרגעת העור לאחר עקיצות יתושים וחרקים מעופפים אחרים. מכיל אלנטואין ותמצית צמח הקמומיל הידועים ביעילותם בהקלה על גירוי וגרד של העור.

מחיר מומלץ לצרכן 32.90 ש"ח, להשיג ברשתות הפארם, בבתי המרקחת הפרטיים ובבתי המרקחת של קופת חולים מכבי.

"בייבי-באזז רול-און" – רול און המכיל תערובת ייחודית של שמנים טבעיים הכוללת שמן ציטרונלה, שמן עשב הלימון ושמן גרניום הידועים ביעילותם בהגנה על העור. מועשר באלוורה, אלנטואין, ויטמין E ותמצית צמח הנים, להרגעת העור במקרים של אדמומיות ופריחה.

מחיר מומלץ לצרכן 19.90, להשיג ברשתות הפארם, בבתי המרקחת הפרטיים ובבתי המרקחת של קופת חולים מכבי.

עקיצת יתוש
צילום: pixabay

"בייבי-באזז מגבוני ציטרונלה" – מארז מגבונים ארוזים בנפרד המשמשים למריחה קלה. בכל יציאה מהבית ניתן לשלוף מגבון בודד מהתיק, להימרח באמצעותו בצורה נוחה והגיינית ולזרוק לאחר השימוש. כל מגבון מכיל תערובת ייחודית של שמנים טבעיים הכוללת שמן ציטרונלה, שמן עשב לימון ושמן גרניום להגנה על העור. מועשרים באלוורה, אלנטואין, ויטמין E ותמצית צמח הנים, להרגעת העור במקרים של אדמומיות ופריחה.

מחיר מומלץ לצרכן 15.90 ש"ח למארז של 10 מגבונים, להשיג ברשתות הפארם ובבתי המרקחת הפרטיים.

"בייבי-באזז שמנים ארומטיים" – תערובת שמנים לשימוש בסביבת הפעוט.

ניתן לטפטוף על העגלה, הבגד, הסדין או חיתול טטרה שמונח בקרבת התינוק. ניתן גם לשימוש גם במפזר שמנים ארומטיים (דפיוזר). מכיל תערובת ייחודית של שמנים טבעיים הכוללת שמן ציטרונלה, שמן עשב הלימון, שמן גרניום ושמן פפרמינט הידוע ביעילותו ומתאים במיוחד לשהייה בבית ומחוצה לו.

מחיר מומלץ לצרכן 29.90, להשיג ברשתות הפארם ובבתי המרקחת הפרטיים.