נתינת לולב: לאגוד מצוות ארבעת המינים וצדקה יחד

לאחר ההצלחה הגדולה אשתקד, גם השנה עם העלייה הדרמטית בתחלואה בקורונה, המיזם החברתי "נתינת לולב" יוצא למכירת ארבעת המינים דרך האינטרנט כשהכספים הולכים לתרומה למעל -100 עמותות המשתתפות בפרויקט. עזריאל דותן, ממקימי המיזם: "השנה אנחנו מכוונים בתרומות גבוה ככל האפשר"

ארבעת המינים
צילום: אסתר וקסלר, unsplash

מיזם "נתינת לולב" הוא מיזם חברתי ללא מטרות רווח ומשכורות, כאשר כל ההזמנות מתבצעות דרך המחשב או הנייד וכל הרווחים נתרמים לעמותה שאתם יכולים לבחור. לאחר הרכישה אתם מחליטים מהיכן לאסוף את הסט. כאשר השנה יש קרוב ל-700 תחנות חלוקה. ככה שבטוח תמצאו נקודה קרובה לביתכם. תחנות החלוקה זה בעצם משפחות מרחבי הארץ שפותחות את ביתם בהתנדבות מלאה על מנת שיאספו מהם הסטים שהוזמנו מהאינטרנט והכל כמובן בתנאי משרד הבריאות.

השנה צופים בנתינת לולב קפיצה משמעותית בהזמנות של ארבעת המינים דרך האינטרנט, בגלל גל התחלואה המחודש.

ההרגל להגיע לשוק ארבעת המינים, להרגיש את הסחורה ולהתמקח עם השוכרים יעבור גם השנה עקב עלייה בתחלואת הקורונה ל"עבודה מהבית". הסט יגיע סגור וחתום בדרגות כשרות שונות, לילדים, כשר לברכה, מהודר ומהודר מן המהודר. הסטים הינם בהשגחת הרב אליעזר שמחה וייס, אב בית הדין כפר הרואה.

באתר ניתן גם לרכוש סט לנזקקים והעמותה דואגת להעביר עבורם את הסט הנרכש. דרך "נתינת לולב" נתרמו בשנה שעברה כ 3,300 סטים לנזקקים אשר חולקו למאות חסרי יכולת, אולפני עולים, כפרי נוער בסיכון ועוד.

- פרסומת -

שוק ארבעת המינים מגלגל בכל שנה סכומי כסף גדולים, ובגלל זה קם המיזם לייעל את הכסף הגדול לעמותות חסד וכך הלקוח גם משלם סכום סביר וגם הכסף שלו הולך לתרומה. הצפי השנה בגלל הקורונה הוא לתרום כ- 2,500,000 מילון שקלים מהרכישה באינטרנט.

עזריאל דותן, ממקימי המיזם: "אנו ממשיכים בהצלחת המיזם החברתי. 80 עמותות זכו לממש את הפוטנציאל וזכו לקבל תרומות דרך מיזם "נתינת לולב" שקיימנו אשתקד. מכירת ארבעת המינים זה אירוע יוקרתי שלעצמו אבל בשל העלייה בתחלואה קשה לקיים אותו באופן פרונטלי ומסורתי ולכן המיזם הייחודי גם מזכה את הרבים בקנייה לקראת החג וגם זוכה לעזור ולהעצים עמותות חסד רבות. זה חלק ממיזם לנשמה שאנחנו עושים. בכל שנה אנחנו חווים גידול ברכישות ובעקבות ההצלחה המסחררת בשנה שעברה הצפי הוא לקפיצת מדרגה גבוהה יותר השנה".