תם המצוד: נתפסו המחבלים מהפיגוע באלעד – צפו

במבצע משולב של כוחות הביטחון, נעצרו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. השניים נעצרו במהלך סריקות בשטח פתוח סמוך לאלעד

בסיום מבצע משותף של משטרת ישראל, שב״כ וצה״ל נתפסו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, סמוך לעיר.

המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב״כ וצה״ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל.

צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות בסמוך למחצבה. מפרטים ראשונים עולה שהמחבלים היו ביער ללא מים ומזון כל סוף השבוע, ונתפסו תשושים ועייפים ולא הצליחו להתנגד למעצר.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר לפני זמן קצר: "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת שני המחבלים שביצעו את הרצח באלעד. ביומיים האחרונים פעלו במשותף מיטב הכוחות במשטרה, בשב"כ ובצה"ל כדי להניח עליהם את היד, וכך אכן קרה. הפעילות האינטנסיבית בתוואי שטח מורכב ראויה לכל שבח. נמשיך לרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו כל העת, ובכל מקום, ונגיע אליהם".

מפקד המחוז עם השר לבט"פ, מיד לאחר הלכידה. צילום: דוברות המשטרה
המפכ"ל בזירה עם הלוחמים שהשתתפו בחיפושים אחר המרצחים. צילום: דוברות המשטרה
- פרסומת -

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף בתגובה ללכידתם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד: ״ברכות לכוחות הביטחון על לכידתם של המחבלים שביצעו את הפיגוע הנורא באלעד. תפיסתם בחיים מחדדת שוב את הצורך בסל הרתעה הכולל החמרת תנאי כליאה, הרס מיידי ואמיתי של בתים וגירוש משפחות. כצעד ראשון נדרשת הקואליציה לתמוך בהצעת החוק של חברתי אורית סטרוק שעולה היום לוועדת שרים לחקיקה ומבקשת לעגן בחוק את מסקנות וועדת ארדן להחמרת תנאי הכליאה של מחבלים בבתי הכלא בישראל״.

פרטים נוספים ימסרו בהמשך.