סמינר עמיתים בדרכא נתיבי נעם

תלמידי דרכא נתיבי נועם בגדרה השתתפו בסדנאות להתמודדות עם לחץ חברתי, ודימוי עצמי חיובי. את התכנים יעבירו העמיתים בסמינר הלאה לחניכיהם. מנהל בית הספר, שמואל כורש: "אין ספק שהתלמידים והתלמידות יצאו עם חוויה משמעותית מאד לחייהם".

דרכא גדרה
סמינר עמיתים. צילום: באדיבות דרכא נתיבי נעם

כמיטב המסורת התקיים גם השנה 'סמינר עמיתים' בחטיבת הביניים בבית הספר דרכא נתיבי נעם בגדרה. מטרות הסמינר הן העצמה של תלמידים המשמשים לאחר מכן כמדריכים צעירים עבור חבריהם וכן עיסוק בנושאים חשובים המעסיקים את עולמם של בני הנוער.

גם השנה נבחרו לשם כך תלמידים ותלמידות  משכבת ח' ע"י מחנכיהם, אשר עברו ראיון אצל מנהל החטיבה, שהבהיר להם את חשיבות תפקידם, ההזדמנות והשליחות הכרוכים בו.

התלמידים השתלמו במהלך יומיים רצופים במגוון סדנאות והרצאות בתחומים של התמודדות עם לחץ חברתי, שימוש בחומרים מסוכנים, דימוי עצמי ועוד ולאחר מכן העבירו שיעורים בנושאים אלו בכל כיתות החטיבה.

את תכנית ההכשרה בנתה דורין אדלמן יועצת ומב"סית בתחום ואת התלמידים ליוותה תמר פרץ יועצת השכבה.

- פרסומת -

אחת התלמידות שהשתתפה בתוכנית כתבה לאחר מכן במשוב: "נהניתי ולמדתי רבות מהסדנאות, קיבלתי כלים משמעותיים בנושאים חשובים, כאלה שלא אקבל בשום מקום אחר".

שמואל כורש מנהל בית הספר דרכא נתיבי נעם: "אנו רואים חשיבות וערך רב הן בנושאי הסמינר והן בדרך הפעלתו. הנושאים רלוונטיים מאד לחיי המתבגרים ואנו כמבוגרים מחויבים לעודד שיח עליהם. גם ההעברה נעשית דווקא על ידי הצעירים עצמם, כך שהשיח בכתות נעשה בגובה העיניים וממקום חברי. אין ספק שהתלמידים והתלמידות שהעבירו את הפעילות, יצאו עם חוויה משמעותית מאד לחייהם. סדנאות אלה  הן רק דוגמה לעשייה שנתית של הכנת תלמידי דרכא נתיבי נעם לניהול חיים עצמאיים ובוגרים. אנו מקדישים חלק נרחב מתכנית הלימודים למען קידום בני הנוער במגוון פעילויות, פרויקטים ותכניות".