"עיר עולם": נחנך רובע הכניסה החדש לירושלים

השבוע נחנך בירושלים פרויקט 'עיר עולם', מתחם השימושים מעורבים הראשון מסוגו בישראל שיהווה את רובע הכניסה החדש לעיר הבירה של ישראל

הדמיה: VIEW POINT

הפרויקט החדשני והראשוני 'עיר עולם' עתיד להצעיד את ירושלים למאה הנוכחית וליצור את רובע הכניסה החדשה לעיר הבירה. מדובר בפרויקט בעלות של מאות מיליוני שקלים שיכלול לראשונה בישראל במקום אחד דירות יוקרה, משרדים, מלון עסקים, אולם אירועים, מתחם מדיקל, אזור מסחרי, מתקנים חברתיים ומקומות בילוי והסעדה

אתמול בלילה חנכו עקיבא זוריבין ושלום גריבה, הבעלים של חברת ISA יזמי הפרויקט, יחד עם ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אדריכל הפרויקט אבנר ישר ומאות אנשי עסקים מכל רחבי המדינה את פרויקט "עיר עולם" שהינו הרובע החדש של ירושלים שיחבר בין 3 שכונות ותיקות – בית הכרם, גבעת שאול וקריית משה. הרובע המודרני והבינלאומי, בתכנון אדריכל העל אבנר ישר, יהיה מתחם ה 'MIXED-USE' הראשון בישראל המשלב מגוון שימושים וצרכים ולא רק מגורים, מסחר ומשרדים. מדובר בהשקעה של מאות מיליוני שקלים.

פרויקט 'עיר עולם' יכיל בתוכו למעלה מ80,000 מ"ר ויכלול דירות יוקרה מפוארות, בנייני משרדים עדכניים מצוידים בקדמת הטכנולוגיה, מלון עסקים, אולם אירועים, מתחם מדיקל חדש, שדרה פנימית רצופת חנויות, מסעדות ובתי קפה, סופרמרקט רחב ידיים, 2 קווים של הרכבת הקלה (הקו הירוק החדש והקו הנוכחי עד הר הרצל) וכמובן יהווה את הכניסה החדשה לעיר מכיוון כביש 16 החדש.

פרויקט עיר עולם יקום על אזור טחנת הקמח ההיסטורית של ירושלים. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יחד עם עקיבא זוריבין ושלום גריבה על אתמול על מנוף בגובה 30 מטר והיכו בחלק העליון של טחנת הקמח ההסטורית ובכל פתחו את ארוע הריסת המבנה שעליו יקום הרובע החדש.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, אבי יהודיוף, שלום זריבה, עקיבא זוריבין ואיציק לארי. צילום: אליהו ינאי
- פרסומת -

בשנת 1950 הוקמה "טחנת ירושלים" באזור גבעת שאול. מאז הקמתה מספקת הטחנה קמח לתושבים בירושלים ומחוצה לה. בתחילת דרכה סיפקה הטחנה מוצרי קמח בסיסיים לתושבי ירושלים ומאז התפתחה לייצור ומכירה של מוצרי קמח מגוונים שנמכרים באריזות שונות בהתאם לקהלי היעד. לאחר 65 שנות פעילות הטחנה נסגרה והשבוע תתקיים מסיבת הריסה במקום הנוסטלגי בירושלים – טחנת הקמח בגבעת שאול. בשונה מטחנת הקמח המוכרת במשכנות שאננים וטחנות קמח אחרות, טחנת הקמח בגבעת שאול הייתה הטחנה היחידה בעיר שסיפקה מאז הקמתה קמח לתושבים בירושלים ומחוצה לה. בשנות ה-50 של המאה ה-20 מעט לאחר קום המדינה, ניבנתה טחנת הקמח עם 8 סילואים סודיים פנימיים כדי להחביא ולהסתיר קמח ותבואה שיספיק לשנה שלימה לכל תושבי המדינה דאז, זאת מחשש של מצור ומלחמה עם הירדנים שבאותה הזמן החזיקו בחלקים מהעיר. על פי עדויות במקום גם בונקר להסתרת חומרים וציוד.

רובע "עיר עולם" החדש, יהיה גם הראשון ליהנות מהקירבה לכביש 16 החדש, הנמצא בסמוך לו, ואשר עומד לשנות את מפת התחבורה בירושלים. כביש 16 עתיד להציע כניסה מערבית נוספת לדרום ירושלים, ולהתחבר לכביש 1 דרך מחלף חדש, שיקרא "מחלף מוצא". כביש 16 הינו נתיב תחבורה מהיר בן 3 נתיבים לכל כיוון שיספק נגישות מהירה מאד לכל חלקי העיר וליעדים כמו מוצא, עמק רפאים, צומת פת, גילה, הר חוצבים ועוד. סמיכותו של רובע "עיר עולם" לכביש 16 החדש, ממקמת אותו בכניסה החדשה לעיר ובאותה נשימה מנגישה אותו למרכז העיר ירושלים.

הדמיה: VIEW POINT

עקיבא זוריבין יו"ר ובעלים של ISA Group החברה היוזמת והבונה את המתחם ציין כי:"פרויקט עיר עולם הינו פרויקט הדגל שלנו. אנו שוקדים מזה מספר שנים על התכנון ומתרגשים להתחיל לבצע אותו פיזית ולהיות החברה שתבצע לראשונה בארץ פרויקט Mix use בסדר גודל כזה. בעוד כ5 שנים ירושלים תראה אחרת".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ציין כי "אנחנו עתידים להשיק במקום זה, תוכנית גדולה שתענה על צרכים עירוניים למען התושבים בסביבה, היא עתידה לכלול תעסוקה, מסחר, מגורים, מלונאות, שטחים פתוחים ולא פחות חשוב – זהו מתחם אשר ייהנה מנגישות תחבורתית גבוהה לכל חלקי העיר. הנגישות הזאת תושג באמצעות כביש 16 – הכביש אשר יביא שינוי משמעותי למפת התחבורה העירונית, ובמרכזו שער כניסה חדש לעיר. הניגשות תושג באמצעות קווי הרכבת הקלה, אשר ירשתו את ירושלים לאורכה ולרוחבה. שורה ארוכה של פרויקטים עירוניים גדולים מצויים בימים אלו בשלבים שונים של תכנון והקמה.

כאשר תוכניות אלו יושלמו, תהיה בירת ישראל לעיר המיטיבה לשלב בין מגורים, חינוך, תרבות וחברה, תעסוקה, תיירות, השכלה גבוהה, לבין שטחים ציבוריים פתוחים תוך הקפדה מרבית על איכות חברתית וסביבתית".

הדמיה: VIEW POINT
רו"ח אבי יהודיוף, שלום גריבה, איתן יוחננוף, עקיבא זוריבין וחיים זקן. צילום: אליהו ינאי

ISA Group הנה חברה המתמחה בייזום, בנייה ובפיתוח נדל"ן ברחבי הארץ מזה כ25 שנה. החלה את דרכה כחברת ביצוע בשוק הנדל"ן הפרטי והציבורי בישראל ובמהלך השנים רכשה שם ומוניטין של חברה מקצועית, מוקפדת ויצירתית, אשר שמה דגש ייחודי על השירות ללקוח. החברה חרטה על דגלה ערכים של מקצועיות אמתית לצד הוגנות ושיח בגובה העיניים מתוך רצון להעניק ללקוחותיה חווית רכישה איכותית, בטוחה ושקטה עם ליווי אישי וקשוב עד לקבלת המפתח לבית החדש ואף מעבר.

עם התפתחותה העסקית של ISA Group והתרחבותה גם לתחום ההתחדשות העירונית, החברה ממשיכה ליישם את ערכי היסוד שלה תוך מתן תשומת לב לכל פרט ופרט – החל משלב התכנון, דרך שלב הביצוע ועד למסירת הדירות וליווי הדיירים גם לאחר כניסתם לדירה.

בין הפרויקטים הידועים של החברה אותם ביצעה: ג'רוזלם אסטייטס במתחם שנלר בירושלים, SEA TOWER בטירת הכרמל, מצפה רמות ברמות ירושלים, מרכז הדר גנים בפתח תקוה, מצפה האלה בבית שמש, מצפה החורש בבית שמש ועוד.