עקיבא ביגמן: "בתחקיר הסוכן המדיח, פגשתי מקור שהוא אדם מצולק נפשית ושבור"

עוד מוסיף ביגמן: "התחקיר מעורר שאלות נוקבות באשר לאפשרות לגייס עד לרמה כזו את מערכת הביטחון במדינה דמוקרטית, לקידום אג'נדה פוליטית". 

עקיבא ביגמן ערוץ 14
עקיבא ביגמן. צילום: אלבום פרטי

בתחקיר שערך העיתונאי עקיבא ביגמן ושודר השבוע במסגרת רצועת התחקירים של ערוץ "14 עכשיו", הביא ביגמן את עדותו של ש', אשר גויס בראשית שנות האלפיים, בתקופה הסוערת של האינתיפאדה השנייה ותכנית ההתנתקות, על ידי החטיבה היהודית בשב"כ. אף שהמטרה הפורמלית הייתה לסכל טרור יהודי, מצא עצמו ש' נשחק בהדרגה עד למצב של אבדן זהות ושבר אישי, כשהוא נדרש לשמש סוכן מסית ומדיח בשירות שולחיו.

את האצבע המאשימה מפנה ש' למי ששימש בשעתו כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד שי ניצן, אשר לדבריו אישר את הפעילות. הפעילות המתסיסה נועדה לדרבן לביצוע פעולות לא חוקיות ומסוכנות, במטרה "להוציא את הקיצוניים מהחורים" ולהקל על השב"כ להציג הישגים. בדרך זו, שימשו התוצרים הדליקים של הפעילות המתוזמרת כפלטפורמה ליחסי ציבור ולחיזוק המוניטין של החטיבה היהודית בשב"כ. במקרים אחרים, חרגה הפעילות מהסתה וכללה אופרציה "מתוסרטת" מראש, כמו במקרה של יצירת חסימת כביש מכוונת, ופתיחתה מיד לאחר מכן, על ידי כוחות הביטחון.

"לאחר שנים של שירות, ש' הוא כיום אדם שבור ומצולק, הסובל מבעיות בריאותיות ומקשיים נפשיים. הוא מתגורר בגפו לאחר שהתגרש, וחרף גילו (45) הוא אינו עובד למחייתו. לדבריו, החוויה הזו שברה אותו, והוא אף סבור שלשבירה זו הייתה יד מכוונת, שהייתה שמחה אם היה מגיע לכדי מימוש כוונות אובדניות", מפרט ביגמן.