פרויקט ראשון מסוגו: הכנה פיזית לצה"ל לנערות בלבד

לצד פעולות שמבצעים בצה"ל על מנת להעלות את אחוז הנערות המשרתות בשירות משמעותי בצה"ל, ופתיחת יחידות מיוחדות גם לשירות נערות, בארגון החלוץ- חינוך דרך ספורט השיקו בחודשים האחרונים פיילוט ראשון מסוגו בישראל- מסגרת הכנה לצה"ל לנערות בלבד, "מטרת המיזם-לאפשר לנערות להגיע מוכנות לשירות משמעותי ולאפשר גם לנערות להגיע מוכנות לשירות משמעותי מבחינה פיזית, רגשית וביטחון ולעשות את ההכנה בסביבה מכילה ותומכת".

צילום: החלוץ חינוך דרך ספורט

השבוע הגיע לסיומו שנת פעילות ראשונה של 'עצמאית בשטח'. בפועל, מדובר בפיילוט שהשיקו בארגון החלוץ- חינוך דרך ספורט מבית דרור ישראל , ב 5 מוקדים שונים ברחבי הארץ במטרה לבחון פעילות ראשונה מסוגה- הכנה לצה"ל לנערות בלבד. בישראל קיימות מסגרות להכנה לצה"ל אך זו- עצמאית בשטח, הינה הראשונה והיחידה לנערות בלבד. אחד המוקדים בהם התקיים הפיילוט הינו מצפה רמון בהובלת המאמנת מיכל רוטנברג שסיפרה: "נערות רבות בתחילת הדרך לא דמיינו שהן יכולות לרוץ או להתאמן בצורה אינטנסיבית כזו והיום הן כבר במקום אחר לחלוטין. מדהים לראות את העצמה הנשית,  השינוי העצום בין נקודת הפתיחה לפני מספר חודשים לסטטוס הנוכחי. הנערות צברו ביטחון, התחזקו והתחשלו וכעת יגיעו לשירות משמעותי בצה"ל מוכנות מאוד ויצליחו בגדול!"

עומר ליבנת, מייסד החלוץ הסביר: "מדובר במיזם מיוחד וראשון מסוגו שהצורך בו עלה מהשטח ומשיחות שקיימנו עם נערות רבות לפני שירות בצה"ל. מסתבר, שנערות רבות בגילאי 16-18 רוצות לעשות שירות משמעותי אך לא מוכנות מבחינה פיזית, רגשית ומנטאלית. הן מרגישות שלא בנוח להגיע למסגרות המעורבות בשל השוני מבחינה פיזית ומנטאלית בינם לבין בנים או בנות שעשו הכנה עצמאית בחדרי כושר וכו'. בנוסף, יש את הנשים הדתיות שהעירוב יוצר להם בעיה. החלטנו לצאת לפיילוט שרושם הצלחה כבירה, אנחנו גאים להכשיר עשרות נערות לשירות משמעותי בצה"ל!".

אחת הנערות ממצפה רמון שהשתתפה בהכנה המיוחדת ציינה: "בהתחלה שהגעתי לקבוצה לא חשבתי שאהיה מסוגלת בכלל להתאמן, אבל בחרתי להגיע ולהתמיד והיום אני מרגישה הרבה יותר חזקה, למדתי שאם אני רוצה משהו אני יכולה להתאמן ולהצליח ולהתקדם, הקבוצה הזאת מאוד משמעותית בשבילי ונותנת לי מקום נעים וטוב ללמוד ולהתאמן"

ראוי לציין כי לאור ההצלחה באזורים רבים בארץ החלו להתעניין בפעילות חשובה ומעצימה זו ובמהלך השנה הקרובה ייפתחו מסגרות של עצמאית בשטח מבית החלוץ במספר רב של מקומות ברחבי הארץ.