פרס כנס ירושלים לגבורה יהודית הוענק לסא"ל עמנואל מורנו ז"ל

"עמנואל הוא ממשיך דרכם של דוד המלך והחשמונאים. כדי לנצח בנוקאאוט ולא בנקודות צריך גיבורים כמו עמנואל מורנו." כך אמר הרב הצבאי הראשי תא"ל אבי רונצקי.

עמי שרון 22/03/2007

הרב הצבאי הראשי העניק את פרס כנס ירושלים לרעייתו והוריו של קצין סיירת מטכ"ל, סא"ל עמנואל מורנו, שנהרג בפעולת הסיירת בבעל בק במלחמת לבנון השנייה. מורנו בן 35 במותו. הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. תמונתו לא פורסמה מעולם.

"עמנואל הוא ממשיך דרכם של דוד המלך והחשמונאים. כדי לנצח בנוקאאוט ולא בנקודות צריך גיבורים כמו עמנואל מורנו." אמר הרב הצבאי הראשי תא"ל אבי רונצקי.

- פרסומת -

מנכ"ל כנס ירושלים, יהודה אוליבה, אמר כי דמותו של הלוחם הקשוח, הנערץ על יד פקודיו ובעצם כל מי שהכיר אותו שהיא שילוב נדיר של ספרא וסייפא, הביאה את ראשי הכנס להעניק פרס מיוחד לבני משפחתו "עמנואל מורנו הוא דמות מופת המהווה מקור השראה לרבים מבני הנוער בציונות הדתית בפרט ובציבור הכללי בכלל.

עמנואל מורנו, בצד היותו מקצוען, לוחם שחתר למצויינות, היה גם אב ובעל שהקפיד לשוב הביתה מדי יום, גם אם השעה היא אחת בלילה. "עדינו העצני", כינה אותו הרב סדן בהספד מרגש, כדוד המלך שהיה עדין בלימודו, אך היקשה עצמו כעץ בשעת מלחמה.

על שולחנו בבסיס, היו מונחים תמיד ספרי קודש והקפדתו על שמירת המצוות הייתה מן המפורסמות ביחידה. "אני לא נותן דין וחשבון לאף אחד. רק לקב"ה", נהג לומר, ולא היסס לעמוד מול הממונים עליו כשחש שהם עושים עוול לחייל כלשהו.

מעשי החסד שעשה, שחלקם התגלו רק לאחר מותו, הם פן נוסף באישיותו של עמנואל: לוחם ללא חת, מפקד נערץ, אב ובעל אהוב, תלמיד חכם ואיש חסד – מופת של גבורה יהודית."