צריכים הלוואה לעסק? המדינה יכולה לעזור

קרדיט: pexels

הלוואה בערבות מדינה מהווה פתרון שנועד לפתור כשל שוק: על אף ש99 וחצי מהעסקים בישראל הם עסקים קטנים ובינוניים, הבנקים לא ממהרים לתת להם מימון ובמקרים רבים מדי, בעל עסק קיים הנתקל בקשיי תזרים או מעוניין להשקיע בעסק שלו, מגיע לבנק ומקבל סירוב או דרישה לביטחונות.

בקרב יזמים המעוניינים להקים עסק חדש, מדובר על מצב קשה ומורכב אפילו יותר שכן, הם לא יכולים להציג לבנק היסטוריה פיננסית שתאפשר לו להחליט האם ההשקעה בהם משתלמת ועל כן, הסיכוי שלהם לקבל אישור מהבנק נמוך. לכן, כיום קיימת הקרן לעסקים קטנים ובינוניים המאפשרת לקבלת הלוואה בערבות המדינה בתנאים מועדפים.

התנאים להלוואה בערבות המדינה

הלוואה בערבות המדינה היא למעשה קרן של מיליארדים מטעם משרד הכלכלה והתעשייה וכן משרד האוצר. מטרתה של הקרן היא לתת בטחונות להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, ההלוואה הניתנת היא הלוואה בנקאית של אחד מ4 הבנקים הבאים: לאומי, מזרחי, אוצר החייל או מרכנתיל דיסקונט, כאשר יש לה יתרונות משמעותיים מאוד.

בכדי לבקש הלוואה בערבות המדינה יש צורך לעמוד בכמה תנאים בסיסיים: כל עסק צריך להיות קטן או בינוני אשר המחזור העסקי שלו איננו עולה על 100 מיליון ₪ בשנה ולא עומדים נגדו או נגד הבעלים שלו הליכים משפטיים שונים וכן אין לו חובות למדינה והוא לא לקוח מוגבל. האפשרות לקבלת הלוואה זאת פתוחה לעסקים מכל התחומים לרבות תעשייה, שירותים, תיירות, מסחר, חקלאות, ייצוא ואף לעמותות שונות המבצעות פעילות עסקית.

קרדיט: pexels
- פרסומת -

מדוע חשוב לבחור בייעוץ מקצועי טרם מגיעים בקשה להלוואה זאת?

על אף שניתן להגיש בקשה להלוואה בערבות המדינה באופן עצמאי, חשוב מאוד להבין כי בכדי שהמדינה תאשר לתת את הערבות לעסק, יש מנגנון שצריך לעבור לרבות הכנת תוכנית עסקית נכונה ומדויקת וכן הליך בירוקרטי הכולל מספר סבבי אישורים שבכל אחד מהם ניתן לקל סירוב. מכיוון שבשנים האחרונות הקרן בודקת בצורה קשוחה את הבקשות ולא מאשרת כל בקשה, הרי שבכדי להגדיל את הסיכוי שלכם בצורה משמעותית לקבל את ההלוואה הרלוונטית לכם, כדאי מאוד שתחברו בליווי וסיוע של חברה העוסקת בתחום ייעוץ משכנתאות והלוואות מכל סוג. חברה מעין זאת תלווה אתכם בתהליך כולו ותסייע לכם לעבור אותו בצורה הטובה ביותר.

תקנות חדשות להלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים

בסוף חודש מאי 2022, אישרה ועדת הכספים של הכנסת את הבקשה של החשב הכללי ושר האומר להקים קרן הלוואות חדשה לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה. הקמת הקרן החדשה להלוואות בערבות המדינה אושרה בהיקף של 6 מיליארד ₪ לצורכי הון חוזר, הקמת עסקים חדשים והשקעה בעסקים קיימים. הקרן החדשה צפויה לפעול באופן דומה לקרן הנוכחית, כאשר התקנות החדשות להלוואות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים קובעות את הקריטריונים ותנאי הסף הבאים לצורך הגשת בקשה להלוואה מעין זאת:

כל עסק חוקי הרשום בישראל כעוסק מורשה, חברה בע"מ, שותפות או עמותה, כל עסק שיש לו מחזור מכירות שנתי בעסק של עד 100 מיליון,  כל עסק שמציג גם חשבון עסקי וגם חשבון פרטי של אחת מבעלי המניות בעסק שאין לו מגבלות או עיקולים, העסק המבקש את ההלוואה לא מצוי בהליכי כינוס נכסים, פירוק, הסדרי נושים, הוצאה לפועל או הקפאת הליכים, אין לעסק חובות פגומים לרשויות. כמו כן, הקרן מציעה הלוואות במסלולים שונים וחשוב מאוד לבחון את המסלולים השונים ולבחור את המסלול המתאים לכם מכל הבחינות.

אם אתה מעוניין לדעת עוד על הלוואה בערבות המדינה, לחץ לכתבה נרחבת המדברת על תקנות חדשות שנכנסו לאחרונה בהקשר להלוואות מדינה לעסקים קטנים