קריאה לנטילת דרכונו של בשארה

בעתירה שהוגשה היום לבג"ץ, נטען כי לפי חוק האזרחות צריך להסיר את אזרחותו של בשארה. הרב דוד דרוקמן קורא לחטוף את בשארה לישראל ולהעמידו לדין.

טולי פיקרש 10/04/2007

ארגון 'שורת הדין' יוצא בקריאה למשטרת הגבולות ליטול את דרכונו הישראלי של ח"כ עזמי בשארה, מיד עם חזרתו ארצה, בנימוק שבשארה כבר לא אזרח ישראלי. קריאת הארגון באה בעקבות הפרסומים על עזיבתו הפתאומית של ח"כ בשארה את הארץ יחד עם בני משפחתו וכוונתו להתפטר בקרוב מהכנסת.

לטענת הארגון, לאחר ביקורו של ח"כ בשארה בסוריה בחודש ספטמבר 2006, איבד הוא את אזרחותו הישראלית מכוח חוק, ועל כן אין הוא אזרח ישראלי.

- פרסומת -

בעתירה שהגיש הארגון לבג"צ בנושא, נטען כי ח"כ בשארה, ביחד עם שניים מחבריו לסיעת בל"ד- ואסל טאהא וג'מאל זחאלקה – שביקרו אף הם בסוריה, "אינם יכולים לכהן עוד כחברי כנסת הואיל ואין הם אזרחים ישראלים".

בעתירה, נטען עוד כי לפי חוק האזרחות, כל אזרח ישראלי המבקר במדינת אויב מאבד אוטומטית את אזרחותו מרגע יציאתו את ישראל ולפי חוק יסוד: הכנסת מי שאינו אזרחי ישראל אינו יכול להיבחר או לכהן כחבר כנסת.

בעתירה, הודגש כי חברי כנסת אינם חסינים מפני איבוד אזרחותם. ב'שורת הדין' מדגישים כי "עד עתה לא ננקטו שום הליכים כנגד חברי כנסת שביקרו במדינות אויב, מפני הנחה מוטעית, שלחברי כנסת יש חופש תנועה מוחלט, ואולם חוק חסינות חברי הכנסת המאפשר לח"כים לצאת מן הארת ללא הגבלה, אינו מתיר להם להיכנס לארץ אויב ללא רשות. גם החסינות הכללית המוענקת לחברי כנסת אינה מגנה עליהם במקרה זה, הואיל וזו מגנה מפני דין פלילי או אזרחי או מפני פעולה משפטית, ואילו איבוד האזרחות שייך לדין המנהלי והוא נעשה אוטומטית ללא על פעולה משפטית".

הארגון גם דורש משר הפנים למחוק את רישום אזרחותם של ח"כים אלה ממרשם האוכלוסין, למחוק את שמם מפנקס הבוחרים לכנסת, לשנות את רישומם בתעודת הזהות ולהחליף את דרכוניהם בתעודות מעבר.

יו"ר 'שורת הדין' עו"ד ניצנה דרשן- לייטנר אמרה כי "לא ייתכן שבשארה יראה חרות לעצמו לחבור לאויבי ישראל. נסיעתו היא הזדמנות ראויה לרשויות החוק להוכיח כי הם יודעים חוק מהו, ועליהם ליטול ממנו את דרכונו, מיד עם חזרתו".

רבני המטה העולמי להצלת העם והארץ דרשו להעמיד את ח"כ בשארה לדין בעוון בגידה ולמצות עימו את העונש הקבוע בחוק לסעיף הבגידה למען ישמעו ויראו.

הרב דוד מאיר דרוקמן רבה של קרית מוצקין מרבני המטה קורא לשלטונות בישראל לבקש את הסגרתו מירדן או במקביל לחטוף אותו ולהעמיד אותו למשפט ראווה על עוון בגידה ולמצות עימו את הדין הקבוע בחוק הישראלי "למען ישמעו ויראו".

עם ישראל צריך לדעת מי הם האוייבים האמיתיים שלו ומי הם אלו המסכנים את ביטחון ישראל, הוסיף הרב דרוקמן.

גם ח"כ יואל חסון (קדימה) קרא למשטרה לחכות לבשארה במעבר הגבול עם ניידת ואזיקים. "החיבוקים והחיוכים של בשארה עם טרוריסטים ושונאי ישראל לא היו רק סמליים. מדינת ישראל טעתה כשנתנה לו חופש פעולה נרחב", הדגיש ח"כ חסון.