קרן השתלמות מחשבון – הדרך הטובה ביותר לעקוב אחר קרן ההשתלמות שלכם

אחד מאפיקי החיסכון הטובים ביותר כיום הוא קרן השתלמות. קרן השתלמות כוללת לא מעט יתרונות משמעותיים על פני כל שלל האפיקים המקבילים כאשר היתרון המשמעותי ביותר הוא פטור מתשלום מס רווח הון. כידוע, כל אפיק השקעה מחייב אתכם לשלם מס רווח הון בגובה 25% מסך הרווחים שלכם, מה שניתן לחסוך בקרנות ההשתלמות. אז אם גם אתם מעוניינים לחסוך את כספכם בקרנות השתלמות שונות, כדאי שתכירו כמה פרטים חשובים אודות אחת מאפשרויות החיסכון המבוקשות ביותר.

ראשית, חשוב לפתוח ולומר כי בתחילת דרכן של קרנות ההשתלמות הם יועדו אך ורק למטרות השתלמויות מקצועיות. קרנות אלה נועדו בכדי לאפשר לעובדים לשפר את ידיעותיהם המקצועיות, ללמוד תחומים נוספים ועל ידי כך להביא להעלאת משכורתם. אך מהר מאוד קרנות ההשתלמות הפכו לאחד מאפיקי החיסכון הטובים ביותר לכל דורש, גם אם הוא אינו עתיד לעשות שימוש בכספו לטובת השתלמויות מקצועיות. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר לכם לקבל את כל המידע הרלוונטי והחשוב שאתם חייבים להכיר לפני בחירת קרן ההשתלמות המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

רק לאחר שש שנים תוכלו למשוך את כספי החיסכון עם פטור מלא ממס רווח הון

אחת הנקודות החשובות ביותר שאתם חייבים להכיר כבר מהשלב הראשון היא משך זמן החיסכון. אם אתם מעוניינים ליהנות מאפיק חיסכון שתוכלו למשוך את כספיכם ממנו בכל עת שתרצו, קרן השתלמות הוא לא האפיק הנכון עבורכם. כמו כן, אם אתם מעוניינים להכניס סכום כסף נכבד שחסכתם בפעימה אחת, קיים סיכוי סביר שקרן ההשתלמות לא תאפשר לכם ליהנות מפטור מס רווח הון על מלוא הסכום. על מנת שתוכלו ליהנות מכל היתרונות של קרן השתלמות, אתם חייבים לעמוד בכמה תנאים ברורים כאשר המרכזיים שבהם הם משך זמן החיסכון וכן גובה סכום החיסכון.

על מנת ליהנות מפטור מס רווח הון חשוב למשוך את הכספים מקרן ההשתלמות רק לאחר שש שנים מיום השקעתם. כל משיכה מוקדמת יותר תחייב אתכם בתשלום של מס רווח הון בגובה 25%. במידה ואתם מעל גיל 60, תוכלו למשוך את כספי החיסכון שלכם כל שלוש שנים תוך הנאה ממירב היתרונות של אפיק ההשקעה המבוקש ביותר בישראל.

אם לא די בכך, חשוב לדעת כי לא ניתן להשקיע סכומי כסף גדולים, שכירים רשאים להפקיד כ 1,500 שקלים מידי חודש לקרן ההשתלמות וכן עצמאים רשאים להפקיד כ 18,600 שקלים בכל שנה. סכום גבוה מכך לא יעמוד בקריטריונים ולא יהנה ממירב ההטבות, לרבות פטור ממס רווח הון.

קרן השתלמות מחשבון – הפקדה אפשרית בכל דרך, העיקר שלא תעברו את התקרה

- פרסומת -

חשוב להדגיש ולומר כי כל עוד אתם לא עוברים את תקרת הסכום האפשרי להפקדה מידי שנה בקרן השתלמות, תוכלו להפקיד את הסכום בכל דרך ובכל זמן שתרצו. כלומר, תוכלו להעביר תשלום חודשי קבוע, תוכלו להעביר את מלוא הסכום בפעימה אחת ואף תוכלו לשלב בין השיטות.

אם יש באפשרותכם להכניס כעת פעימה אחד גדולה, תוכלו לעשות זאת ואת יתר הסכום עד לתקרה השנתית תוכלו להמשיך לשלם בפעימות חודשיות קבועות כפי בחירתכם. כעת, כל שנותר לכם זה לבחור נכון חברה טובה המציעה מסלולי קרנות השתלמות בעלי אחוזי תשואה גבוהים. קרן השתלמות מחשבון וכן קרן השתלמות השוואה יאפשרו לכם לערוך את כל הבדיקות הנדרשות על מנת לבחור את החברה הטובה ביותר לשכן בה את כספיכם.

חשוב להבין כי ההבדלים המרכזיים בין החברות השונות אינם קשורים כלל לתנאי אפיק החיסכון אלא בעיקר לאחוזי התשואה השנתיים וכן לדמי הניהול שהם גובים עבור שירותם. בעזרת קרן השתלמות מחשבון תוכלו לעקוב במסודר אחר כל ההפקדות החודשיות שלכם לקרנות ההשתלמות.

חשוב לדעת כי במידה ואתם שכירים, המעסיק שלכם יפריש עבורכם 7.5% בעוד אתם תפרישו ממשכורתכם 2.5% בלבד. קרן השתלמות מחשבון יאפשר לכם לעקוב אחר סך ההפרשות בכדי לוודא שלא תעברו את תקרת התשלום השנתית. כמו כן בעזרת קרן השתלמות מחשבון תוכלו לערוך השוואה מסודרת בין החברות השונות המציעות לכלל הציבור לשכן אצלם קרנות השתלמות בכדי לבחור את החברה האמינה, היציבה והרווחית ביותר.

כך תדעו לבחור נכון את החברה הטובה לשכן בה את כספי קרן ההשתלמות שלכם

בעזרת מחשבון קרן השתלמות לשכירים תוכלו לקבל תמונה ברורה הכוללת את סך ההורדות מהמשכורת שלכם, את סך השתתפותו של המעסיק שלכם וכן את הסכום המלא שיופקד מידי חודש. כמו כן מחשבון קרן השתלמות לשכירים מאפשר לכם לדעת במדוייק מהו הסכום השנתי שיופקד לקרן ההשתלמות שלכם כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שלא תעברו את הסכום המקסימלי. אז רגע לפני שאתם יוצאים לבחור את החברה הטובה ביותר אשר מצליחה לייצר אחוזי תשואה עודפים על פני כל שאר המתחרים באופן יציב, חשוב לערוך השוואה מסודרת בין כל החברות הגדולות ביותר.

שיטה זו של קרן השתלמות השוואה בעזרת קרן השתלמות מחשבון ובדיקת היסטוריה של תשואות לאורך השנים, תאפשר לכם להצביע על חברה אחת או שתיים שמצליחות להשיג את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר באופן קבוע ויציב. לאחר שתסמנו את החברות הטובות ביותר, חשוב שתכירו משתנה נוסף אשר עתיד להשפיע על הרווחים שלכם, דמי הניהול. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מקפיד לספק עבורכם את מירב התכנים הרלוונטיים, החשובים והפרקטיים ביותר לבחירה נכונה שתלך אתכם יד ביד בשש השנים הקרובות.

השוואת תשואות שנתיות וגובה דמי הניהול

דמי הניהול משולמים באחוזים בגובה התיק שלכם לחברות השונות בהם תבחרו. קרן השתלמות מחשבון יאפשר לכם לחשב את הסכום המשוער בתוספת דמי הניהול, ולכן מומלץ לעשות בו שימוש. החברות השונות עורכות לא מעט שינויים באחזקות המסלולים השונים בכדי להבטיח אחוזי תשואה עודפים ויציבים.

במטרה לעשות את השינויים הנכונים בזמן הנכון, הם צריכים להעסיק אנשי מקצוע שיעמלו רבות על זיהוי נכון, מהיר ומדוייק של מגמות השוק. עבור שירות זה אתם נדרשים לשלם דמי ניהול הנגבים כאחוזים מסך התיק שלכם. קרן השתלמות מחשבון יסייע לכם לערוך השוואות מסודרות הכוללות גם את תשלום דמי הניהול על מנת שתוכלו לבחור נכון גם חברה אמינה, יציבה וכזו אשר מצליחה לייצר תשואות עודפות על פני שאר המתחרים, וגם ליהנות מתשלום דמי ניהול נמוכים ככל הניתן.

חשוב להדגיש ולומר כי במידה וחברה אחת מצליחה לייצר שלושה או ארבעה אחוזים יותר בתשואות השנתיות בהשוואה לחברה אחרת, על אף שהיא דורשת תשלום דמי ניהול גבוהה יותר, כנראה שתעדיפו את החברה האמינה והטובה שמצליחה לייצר באופן עקבי אחוזי תשואה גבוהים מהשאר.

נתון נוסף שחשוב שתכירו הוא האפשרות לעבור בין מסלולי אותה חברה או בין חברות שונות במהלך כל שנות החיסכון שלכם ללא פגיעה בוותק החיסכון.

כלומר, במידה ותרצו לעבור לחברה אחרת לאחר שלוש שנות חיסכון בחברה הראשונה שלכם, תוכלו להעביר את כל חסכונותיכם ולהמשיך לספור עוד שלוש שנים עד לאפשרות למשוך את כספכם ללא תשלום מס רווח הון. פורטל הביטוחים הגדול בישראל דואג שתכירו את כלל הנתונים החשובים ביותר שיאפשרו לכם לעשות את הבחירות הנכונות שיאפשרו לכם ליהנות מכלל הטבות קרנות ההשתלמות.

הכתבה בשיתוף:

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

דרך מנחם בגין 156, ת"א 6492108
טלפון: 073-272-5261
www.2bit.co.il

הערה 1

  1. הכתבה הכי פרסומית שראיתי, בחיים.
    כל הכבוד! מעלים את תוצאות החיפוש בגוגל והקישור למחשבון רק מריץ דפים עם אותו מאמר באתרים שונים. לחצתי 5 פעמים על הקישור למחשבון בכל אתר שהגעתי אליו ועדיין לא ראיתי שום מחשבון.
    בקיצור, בלוק

Comments are closed.