ראש עיריית לוד מציע: חוק להחמרת הענישה על ירי ל-10 שנות מאסר

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו נפגש השבוע עם השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, ועם סגנו ח"כ גדי יברקן: "רק חקיקה רצינית ופסיקה מחמירה ירתיעו את המחבלים שיורים עלינו בתוך הארץ. אם הממשלה לא תכריז על הפשיעה הערבית כאיום לאומי, ותפעל למיגור האלימות בכל רחבי הארץ, אנו ננקוט בצעדי מחאה קשים וכואבים. אני דורש ריבונות עכשיו - גם במרכז הארץ" ■ השר אוחנה: "הטיפול בפשיעה במגזר הערבי הוא בראש סדר העדיפות שלי"

פגיעת כדור תועה בחלון בית בלוד, לפני שנה. צילום: דתילי

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, מגייס את כל הכוחות כדי להילחם בתופעת הירי, הגורמת לבהלה ומסכנת את תושבי העיר.

במוצאי השבת האחרונה, החרידו קולות ירי את תושבי שכונת גני אביב, לאחר עוד ירי בשכונת פרדס שניר הסמוכה. לפני כשבוע פגע כדור בחלון בית בשכונת רמת אלישיב ורק בנס לא היו נפגעים. כך גם בחודש יולי 2019 פגע ירי תועה בחלון חדר ילדים בקומה 12 בשכונת רמת אלישיב בעיר. באותו חודש, נפגעה ילדה ערבייה מירי תועה. ב-2018 פגע כדור תועה במרפסת בשכונת גני אביב. לפני כשלוש שנים אירעה תקרית ירי חמורה שהביאה לפציעתו של ילד בן 5 שישן בסוכת משפחתו, ודוגמאות נוספות לא חסרות.

גדי יברקן, סגן השר לביטחון פנים, בפגישת עבודה בלשכת ראש העיר לוד. צילום: דוברות לוד

ראש העיר ציין כי אין בכוונתו להרפות מנושא חמור זה. במכתב ששיגר לראש הממשלה, אשתקד, לאחר שכדור תועה פגע בחלון חדר ילדים בשכונת רמת אלישיב בעיר ציין ראש העיר: "ריבוי האמל״ח והפשיעה במגזר הערבי מהווים בעיה לאומית חריפה. אמנם, ע"פי הערכות המשטרה המדובר בכל המקרים בכדור תועה,  אולם גם כדור תועה יכול להרוג, וגם כדור תועה מקורו בנשק בלתי חוקי… אינני רוצה לחשוב מה עלול היה להיגרם חלילה, אילו נהרג תושב תמים על לא עוול בכפו כתוצאה מכדור תועה, ואלו השלכות חמורות ומרחיקות לכת יכולות להיגרם בלוד, כתוצאה מכך. רק בדרך נס לא נפגעו עדיין תושבים מהירי, אולם הנסים בסוף ייגמרו ואנו קרובים לכך שילד חף מפשע שעובר שם ייהרג חלילה!"

רביבו: "כל עוד החברה הערבית לא תחדל מלאחוז בנשק היא לעולם לא תצליח להתקדם"

רביבו מדגיש כי מקורם של אירועי הירי הינו במגזר הערבי בלוד. "אירועים אלה, מהווים את אחד הגורמים העיקריים להגירה השלילית מהעיר ולפגיעה אנושה בתדמיתה, חרף המאמצים הקשים שאנו עושים ותנופת הפיתוח בה נמצאת העיר"

- פרסומת -

ראש העיר קורא לראש הממשלה ולממשלת ישראל, לראות את הפשיעה הערבית כאיום לאומי. "כל עוד החברה הערבית לא תחדל מלאחוז בנשק כדבר שבשגרה היא לעולם לא תצליח להתקדם! לנו, התושבים הנורמליים, יהודים וערבים כאחד, פשוט נמאס!!! אם הממשלה לא תכריז על הפשיעה הערבית כאיום לאומי, ותפעל למיגור האלימות בכל רחבי הארץ, אנו ננקוט בצעדי מחאה קשים וכואבים, כי ברור לכולנו שירי כזה בירושלים או תל אביב לא היה עובר לסדר היום", מציין רביבו ופונה באופן אישי לראש הממשלה:  "בנימין נתניהו עמדנו לצידך בכל הכח, כעת הזמן שלך לעמוד לצידנו!".

אירועי ירי בלוד וברמלה. יאיר רביבו ומיכאל וידל בפגישה עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. צילום: דוברות לוד

דברים אלו הציג ראש העיר גם בפני השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בפגישה שהתקיימה ביום ג' השבוע בהשתתפות ראש העיר רמלה, מיכאל וידל, ובפני סגן השר לביטחון פנים, ח"כ גדי יברקן, בפגישה שהתקיימה בלשכת ראש העיר לוד.

לוד ורמלה, שתי ערים מעורבות ושכנות, סובלות מתופעת הירי והפשיעה במגזר הערבי. כזכור, לפני כשבועיים בעקבות סכסוך דמים של משפחות ערביות ברמלה שהביא לרציחתם של שלושה תושבי רמלה, הותקף ביריות כוח משטרה שנכנס לכפר ג'ואריש.

רביבו ביקש את מעורבותם השר וסגנו בקידום הצעת החוק שניסח. "כיום רוב גזרי הדין עומדים בממוצע על 3 חודשי שירות, קייטנה בלשון העם. רק חקיקה רצינית ופסיקה מחמירה ירתיעו את המחבלים שיורים עלינו בתוך הארץ", אמר ראש העיר.

עפ"י הצעת החוק שניסח, היורה מנשק חם שלא כדין, באזור מגורים, או במקום אחר שיש בו כדי לסכן חיי אדם          דינו – מאסר עשר שנים. "העונש הנמוך הקבוע כיום בצד עבירות אלה, אינו מרתיע ואינו מאפשר אכיפה אפקטיבית והלכה למעשה מקבע מציאות של ירי על בסיס יומיומי באזורים מסוימים בארץ וזאת חרף העובדה שיש בהם כדי לסכן חיי אדם ולפיכך יש אינטרס ציבורי למנוע אותם".

בסיום הפגישה עם שני ראש הערים מלוד ומרמלה, אמר השר לביטחון פנים: "הטיפול בפשיעה במגזר הערבי הוא בראש סדר העדיפות שלי. נפעל למיגור הבעיה שפוגעת והורסת את איכות החיים ובטחון התושבים".