רה"מ בנימין נתניהו: "די עם ההסתה"

בנימין נתניהו
ראש הממשלה נתניהו (ארכיון). צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

לאחר שבהפגנות השמאל נגד הרפורמה עלו שלב, והמוחים חסמו אמש (שבת) את נתיבי איילון ואף תקפו שוטרים, בקואליציה מגיבים. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' התייחס לעליית המדרגה במחאות ואמר: "אני ממש בעד חופש הביטוי והמחאה, אבל העובדה שהרבה אנשים טובים והגונים מבין מתנגדי הרפורמה לא שמים לב לעוול הזה ולא מסוגלים להיות קשובים לזעקה שלנו מבאסת".

בהודעה שפרסם אמש יו"ר הציונות הדתית הוא השווה להתייחסות למפגינים בהתנתקות ואמר: "על הרבה פחות מזה המשטרה פירקה למתנגדי הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון את הצורה במכות, ילדות נשלחו למעצר עד תום ההליכים, עבדכם הנאמן ישב שלושה שבועות במעצר שב"כ באגף 7 בכלא שקמה באשקלון עם כמה עשרות מחבלי חמאס, וכנגד שפי פז הוגשו חמישה כתבי אישום והיא נשלחה למעצר בית. זה ה"שוויון" השקרי שהשמאל יצר כאן, ועכשיו הוא מספר שהוא חושש שהימין יפגע בו".

"השוואת היחס המפלה של מערכות המשפט האכיפה למפגיני ימין ושמאל זועקת לשמים ומהווה את ההוכחה הטובה ביותר לשחיתות והריקבון שפשו בהן ולצורך החיוני ברפורמה המתקנת שלנו. ושיהיה ברור, אני ממש בעד חופש הביטוי והמחאה וממש לא רוצה שהמערכת תדרוס ותרמוס את מפגיני השמאל כמו שהיא עושה למפגיני ימין, חרדים, מתנחלים, יוצאי אתיופיה ועוד, אבל העובדה שהרבה אנשים טובים והגונים מבין מתנגדי הרפורמה לא שמים לב לעוול הזה ולא מסוגלים להיות קשובים לזעקה שלנו מבאסת". הוסיף סמוטריץ'

בן גביר: " מחאת אנרכיסטים, הנחיתי לפעול באפס סובלנות"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, האמון על פעילות המשטרה והאכיפה נגד פורעי חוק התייחס גם הוא  לאירועי אמש ואמר: "השתוללות המפגינים הבלתי חוקית בתל אביב, הכוללת הבערת צמיגים על כבישי איילון וריסוס כתובת המאשימה את ראש ממשלת ישראל בבגידה, מלמדת כי מדובר במחאת אנרכיסטים שלא מבקשים את חופש הביטוי אלא את חופש השיסוי.

- פרסומת -

בן גביר המשיך וקרא לראש האופוזיציה: "אני קורא ליאיר לפיד ובני גנץ לגנות באופן מיידי את ההתפרעות האנרכיסטית והמסיתה הזו. הנחיתי את המשטרה לפעול באפס סובלנות מול האלימות, ההסתה והאנרכיה. אסור לאפשר לאנרכיסטים להבעיר את תל אביב"

יוזכר כי אמש לאחר מחאת הענק נגד הרפורמה המשפטית  ירדו כמה מאות מוחים לכיוון נתיבי איילון, פרצו את מחסומי המשטרה והחלו לצעוד על הכביש המרכזי של אזור גוש דן. כמה מהמפגינים הבעירו מדורה על הכביש, ואחד המפגינים גם צבע בסיד את הכיתוב "ביבי הבוגד". בהמשך דווח כי כמה שוטרים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שהותקפו על ידי חלק מהמפגינים. שתי שוטרים אף פונו מהמקום לאחר שננשכו על ידי מפגינה.

ראש הממשלה נתניהו הגיב בשלוש מילים בלבד כשכתב: "די עם ההסתה" זאת כשהוא משתף את הסרטון של המפגין כותב על הכביש "ביבי בוגד".