ריבלין מסתער על בית הנשיא

ריבלין. הנשיא של כוללללללם (צילום: לע"מ)

גדי סוקניק עדיין לא נרגע מנאומו של קצב, הנשיא לאו מתלבט, אבל יו"ר הכנסת לשעבר ח"כ רובי ריבלין כבר עובד במלוא המרץ כדי לתת למדינה "נשיא עם ברק בעיניים" כדבריו.

עמיעד טאוב 06/02/2007

הרב לאו. החלטתו תקבע את סיכויו של ריבלין (צילום: באדיבות לשכת הרב לאו)

עכשיו זה רשמי. ח"כ רובי ריבלין מתמודד על תפקיד נשיא המדינה במטרה "לשקם את מוסד הנשיאות" כפי שנכתב בפנייתו לחברי הכנסת. עוד לא יבשו דמעותיה של גילה ו"רובי ריבלין" שמתאפק מזה חודשים מלהכריז רשמית על מועמדותו הוציא מכתב ארוך ל-120 חברי הכנסת בו הוא תוקף בחריפות את הכוונה לחוקק את "חוק פרס" ומסביר למה צריך לבחור בו לנשיא התשיעי של המדינה "אנו זקוקים לנשיא שמכיר מקרוב את החיים תחת הקסאמים בשדרות, אדם שמכיר את התסכול שבחיים בקראווילות, אדם שמבין באמת את עומק ההשפלה והאפליה שבחיים ללא מים וחשמל, בכפרים בלתי מוכרים בנגב או בגליל, אדם, שגם כאשר ייבחר לנשיא, לא ישכח את כל אלו, ולא ישכח לרגע, שהוא נבחר כנשיאם של כל הישראלים".

- פרסומת -

עוד מוסיף ריבלין במכתבו כי הוא המענה לצרכי הישראלים שכן:"הישראלים כולם, וגם אנו, חברי הכנסת, כנציגיהם הנבחרים, זקוקים לנשיא שיגלם באישיותו, במעשיו, בהתנהגותו, ובעיקר באופן שבו הוא מתייחס לכל בני האדם, את היותה של המדינה הזו של כולנו – של יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, מתנחלים, קיבוצניקים, "צפוניים" ו"דרומיים", נשיא ממלכתי שבאמת מייצג את כולנו, הישראלים כולם ראויים לנשיא הרואה אותם כאחיו – לא כנתיניו, נשיא הרואה את כהונתו כנעלה ומכובדת – ולא כפרס ניחומים….. נשיא שיהיה גם כותל הדמעות לציבור, אם צריך…. נשיא שיהיה מכובד ואהוב על הבריות כאן – בישראל, על כל גווניה ועדותיה". בקיצור את רובי כנשיא. סיכויו של ריבלין לזכות תלויים רבות בהחלטתו של הרב לאו שליט"א לו מובטחת תמיכת המפד"ל שעדיין מתלבט אם להתמודד גם לאחר שכבר מינה את ח"כ והשר לשעבר שאול יהלום ללוביסט בכנסת מטעמו.

הרב לאו. החלטתו תקבע את סיכויו של ריבלין (צילום: באדיבות לשכת הרב לאו)

החלטתו של הרב לאו קריטית לריבלין שמקווה כי עצם העובדה שפרסם את מועמדותו ראשון תמנע את התמודדותו של הרב לאו ותבטיח לריבלין את קולות חברי הכנסת הדתיים והחרדים.