שבט צופים חדש המשלב נוער דתי וחילוני יוקם לראשונה בתל אביב

תמונה: pexels

תנועת הנוער "הצופים" ממשיכה לצמוח כאשר בימים אלו מוקם השבט הראשון בתל אביב של 'עדת הצופים' שיאחד חניכים חילונים ודתיים

תנועת הנוער הצופים מכריזה הבוקר על הקמת שבט צופים חדש בעיר תל-אביב יפו ולראשונה יוקם בעיר  שבט צופים של 'עדת הצופים' המשלב בשבט אחד בני ובנות נוער דתיים וחילוניים. השבט החדש שיפתח בצפון העיר, בגינת יחזקאל, הוא השבט ה-21 של תנועת הצופים בעיר בהם פועלים למעלה מ 12 אלף חניכים וחניכות.

גרעין השבט מתבסס על ״קהילת משותף ת״א״ שהתגבשה עם הקמת בית הספר המשותף הממלכתי לפני כ-7 שנים. הסיבה העיקרית להקמת השבט הייתה עקב מעבר המחזור הראשון של בית הספר לחטיבות ביניים בעלת אופי ממלכתי רגיל ודתי שעורר צורך למסגרת חינוך בעלת אופי משותף שימלא את החלל לבוגרי כיתות ו'.

השבט יתחיל לפעול עם שכבות כיתות ד׳-ז׳ וימנה כ 50-60 חניכים בשלב הראשון. הוא יתבסס במקלט מקומי בגינת יחזקאל שהקצתה העירייה וישלב פעילות חוץ בטבע, בדומה לשאר 240 השבטים של התנועה ברחבי הארץ. בשבט יהיו מדריכים דתיים וחילוניים וכמוהם בכל הדרגים יהיה שילוב של ראש שבט דתי וחילוני, בכל גדוד מדריך דתי וחילוני וכו׳.

- פרסומת -

הפעילות השוטפת תתחיל מיום פעילות אחד לשבוע בימי שלישי. בהמשך תשולב פעילות נוספת בשבת, טרם כניסת השבת שתסתיים בקבלת שבת משותפת או ביום שבת אחה״צ עם שמירת שבת ביחד עם: מפקד משותף, תפילת מנחה לדתיים וזמן שיח לחילונים ואז פעילות מעורבת משותפת לפי שכבות גיל. הפעילות תכלול שיח, משחקים, במסגרת שמירת השבת (ללא מוסיקה) ולסיום טקס הבדלה משותף.

השבט החדש קם בזכות שיתוף פעולה של עדת הצופים, הנהגת ת״א, העירייה כמובן ו״קהילת משותף ת״א״ – מסגרת של בתי הספר וקהילה בה חברות משפחות התלמידים. עוד שותפים הם ״ארגון מיתרים״, רשת קהילות מעורבות המסייעת ומלווה שבטים מעורבים.

רז פרל, יו״ר תנועת הצופים: "אנו מודים לעיריית תל אביב על שיתוף הפעולה והנכונות לסייע לנו לפתוח שבט מעורב ראשון בעיר. כל שבט חדש שנפתח מרגש כמו ילד נוסף שמצטרף למשפחת הצופים. השבט המעורב החדש ימשיך את רוח הצופיות של נתינה ותרומה לקהילה בה אנו מגיעים לשיאים חדשים. השבט יפתח ערוץ נוסף להגיע לחניכים ודרכם לקהילה בכדי להפיץ טוב".