שלא תדעו צער: פרסום מודעת אבל – מה כן כדאי לדעת?

מודעת אבל
מודעת אבל. צילום: דתילי

מותו של בן משפחה או אדם קרוב הוא אחד מהרגעים הקשים והמצערים ביותר בחייו של אדם.
נוסף לכאב, תחושת הבלבול והקושי לעכל את הבשורה המרה, ישנם סידורים רבים אותם נדרשים בני משפחת הנפטר לבצע טרם קיום ההלוויה, כאשר אחד המנהגים המקובלים ביותר בעת פטירת אדם קרוב הוא פרסום מודעת אבל.

מטרתה של מודעת אבל היא לעדכן את בני המשפחה, מעגל החברים והמכרים ואת כלל הציבור על פרטים אודות מועד ההלוויה וכתובת השבעה, בכדי שיוכלו להגיע לחלוק כבוד לנפטר ולנחם את בני המשפחה האבלים.
בדרך כלל פרסום מודעת האבל מתבצע על ידי תליית מודעת האבל סמוך לביתו של המנוח ושל בני משפחתו, ובסמוך למקום עבודתו ומקומות נוספים שבהם פעל.

לעיתים קרובות מודעת האבל מתפרסמת גם בעיתונות היומית והמקומית בעיתונים הנפוצים בישראל.
מודעת האבל בעיתון מתפרסמת בסמוך למועד הלוויה או מועד האזכרה של הנפטר וניתן למצוא אותה בחלק האחרון של העיתון.

יתרונות פרסום מודעת אבל בעיתון?

- פרסומת -

העיסוקים לאחר מותו של אדם קרוב הם אכן רבים, על מנת לייעל זמנים ולהגיע להפצת מודעת האבל בקרב כמה שיותר אנשים בפרק הזמן הקצר ביותר בוחרות חלק מהמשפחות להפיץ את המודעה באמצעות פרסומה בעיתונים היומיים.
גם כיום בעידן הטכנולוגי לא מעט אנשים מעדיפים ללכת על הדרך המסורתית והמקובלת.

היתרון המשמעותי ביותר של פרסום המודעה בעיתונים הוא התפוצה הנרחבת שלהם ברחבי הארץ.
ממחקר שנערך בשנת 2019 עלה כי שיעור קריאת העיתונים בישראל נמצא בעלייה מתמדת מאז וגם היום. כיום קיימים במדינת ישראל מאות אלפי קוראים ומנויים לעיתונים היומיים השונים ועוד מאות אלפים קוראים שאינם מנויים.
בנוסף ליתרון התפוצה הנרחבת קיים יתרון נוסף והוא האפשרות לפרסם את המודעה לקהל יעד ממוקד וספציפי.

בכל עיתון יש מדור אבל בו מתפרסמות כלל מודעות האבל והן נגישות לכלל קוראי העיתון, בנוסף ניתן להחליט על פרסום מודעת האבל בעיתון מקומי או במדור כלשהו מבין מגוון המדורים של העיתון על מנת להגיע לאנשים מסוימים.
לדוגמא, פרסום מודעת אבל של ספורטאי כזה או אחר במדור הספורט.

ניסוח מודעת האבל

מודעות האבל המתפרסמות בעיתונים מתפרסמות במרבית המקרים תוך שמירה על נוסח קבוע, יחד עם זאת, בני המשפחה יכולים להוסיף למודעה תמונה של הנפטר או משפט כלשהו המייצג אותו על מנת להפוך את המודעה לאישית יותר.

בעת פרסום מודעת האבל חשוב להקפיד על שימוש בפונטים הנהוגים בעיתונים הארציים בהם מתפרסמות רוב מודעות האבל.

בעבר הליך הפרסום של מודעות אבל היה ארוך ומסורבל, כיום ישנו רצון שלא להכביד על המשפחה האבלה ולאפשר תהליך מהיר ופשוט ככל האפשר.

באמצעות שיחת טלפון קצרה או על ידי שליחת הודעת WhatsApp, תוכלו להעביר את נוסח המודעה ולקבל מודעה מוגמרת על פי הקריטריונים בתוך דקות ספורות.

למודעות אבל שונות עיצובים שונים המקובלים בתחום, צוות העורכים של העיתון ידאג לעיצוב, לגדלים ולפונטים אשר ימחישו בצורה הייחודית ביותר את רצון המפרסם בהנצחת המנוח באפשרותכם לבחור דוגמאות למודעות אבל מתוך המבחר ובאופן כללי, ליצור יחד איתו את המודעה המכבדת והאיכותית ביותר.

במידה ותתקשרו בשעות הערב המאוחרות, ניתן יהיה לפרסם את המודעה שלכם כבר ביום שלמחרת על מנת לוודא שההודעה על מועד ההלוויה תגיע לציבור הרחב.

הערה 1

Comments are closed.