שרת ההתיישבות "נשקם את הקיבוצים יחד איתכם, ולא במקומכם"

שיקום היישובים
קרדיט: Freepik

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק שוחחה הבוקר עם מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, והבהירה לו שהקיבוצים ישוקמו בשיתוף התנועה הקיבוצית, ושאין שום כוונה לדחוק את רגלי התנועה וחבריה או להחליפם באחרים.

את השיחה יזמה השרה סטרוק בעקבות שמועות שהופצו כאילו בכוונת הממשלה ליישב בקיבוצים שישוקמו אוכלוסיות אחרות ושונות, תוך דחיקת רגליהם של התושבים המקוריים, ושל התנועה הקיבוצית. בהמשך לשיחה, העבירה השרה סטרוק מכתב מטעמה, המיועד לחברי התנועה הקיבוצית.

"בכוונתנו לשקם את הקיבוצים יחד אתכם, ולא במקומכם חלילה" – כתבה השרה במכתבה לניר מאיר, והוסיפה: "זכיתי להכיר את התנועה הקיבוצית המפוארת, לעמוד על ערכיה ויכולותיה, יופיה המיוחד, ותעצומות הנפש של חבריה ושל דור העתיד שלה. אני משוכנעת שבכוחה לעמוד במשימה חשובה זו, כשמדינת ישראל כולה, על יכולותיה ותשומותיה, מסייעת ותומכת."

עוד כתבה השרה אורית סטרוק: "אנו מחויבים למפעל הציוני הנהדר שלכם. מגיע לכם, ולמדינת ישראל כולה, לשקם את הקיבוצים באופן שלא יהיו עוד תחת שום איום מכיוון עזה, לתפארת מדינת ישראל, ולתפארת התנועה הקיבוצית, בהתאם לרוח הגדולה ולחזון הציוני שלכם".

- פרסומת -

השרה ציינה גם כי "בימים קשים וכואבים אלה, אין בכוונתנו להאיץ במי מכם. עכשיו זמן מלחמה, וגם זמן החלמה. נעשה כל מאמץ להצליחה גם במלחמה וגם בהחלמה, על מנת שלאחר מכן נוכל להצליח גם בשיקום".