סמוטריץ' אישר תוספת של כ-100 מיליון לקידום הקהילה האתיופית

בצלאל סמוטריץ. צילום: דוד וייל

על רקע אישור החלטת הממשלה להמשך הפעלת תכניות משרדי הממשלה לשילובם של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי בחברה הישראלית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ נענה לבקשת חבר הכנסת סולומון והחליט להוסיף תקצוב של כ-100 מיליון שיתווספו לתקציב הנוכחי העומד על כ-140 מיליון ₪.

תוספת התקציב צפויה לשמש עבור קידום שילובם המיטבי של האזרחים יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית בתחומי הלימודים וההשכלה, התעסוקה, הדיור, המשפחה והקהילה, וכן המעורבות החברתית והאזרחית.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ בתגובה "קיבלנו היום החלטה חשובה מאוד בממשלה לקידום שילובם של יוצאי אתיופיה במדינת ישראל,החלטה שנוגעת בתחומי החינוך, קליטה, רווחה וחברה.אני רוצה להודות לחה"כ משה סולומון שלא הרפה לרגע ודאג שהתקציב יהיה גדול יותר ומשמעותי בהרבה".

חה"כ משה סולומון הוסיף כי הוא מברך על ההחלטה האמיצה והחשובה של ידידו ויו"ר מפלגתי בצלאל סמוטריץ.
שרואה במו עיניו את הפוטנציאל הגלום בקרב צעירי הקהילה האתיופית להיות חוד החנית של מדינת ישראל. עוד הוסיף סולומון "אין לי ספק כי צעירי הקהילה האתיופית המגיעים לכל תפקיד שהם נדרשים לבצע מתוך עולם ערכים אידיאולוגי יהיו מנוע צמיחה משמעותי בכלכלה בפרט ובחברה הישראלית בפרט. המהלך של השר סמוטריץ צפוי לשנות את הפרדיגמה ולהביא את בני הקהילה למשרדי הממשלה, לא רק למשרות אבטחה וניקיון אלא למשרות ניהול וביצוע בכיר".