שר הביטחון יואב גלנט ללוחמי מילואים בצפון: "מה שאנחנו עשים בעזה אפשר לעשות גם בביירות״

שר הביטחון גלנט בשיח עם לוחמי מילואים במטולה: ״אם חיזבאללה רוצה לעלות מדרגה אחת, אנחנו נעלה חמש - אנחנו לא מייחלים לזה, אך לא נאפשר את פינוי תושבי הצפון לתקופה ארוכה מדי״

שר הביטחון יואב גלנט עם חיילי מילואים בצפון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט, קיים הערכת מצב בגזרת מטולה, יחד עם מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 91 תת-אלוף שי קלפר, מפקד עוצבת ״חירם״ אלוף משנה אבי מרצאינו ומפקדי הגדודים בגזרה.

שר הביטחון קיבל סקירה על פעילות כוחות צה״ל נגד יעדי החיזבאללה במרחב, לסיכול חוליות טרור והשמדת תשתיות הארגון.

בהמשך, שר הביטחון שוחח עם לוחמי המילואים המוצבים בגזרה, וקיים הערכת מצב אזרחית עם ראש המועצה המקומית מטולה דוד אזולאי, שם נפגש עם חברי כיתת הכוננות של היישוב.

שר הביטחון הביע את הערכתו על שיתוף הפעולה המתקיים בין אנשי המועצה לנציגי צה״ל, והדגיש את מחויבות מערכת הביטחון להשבת תושבי הצפון תוך הבטחת ביטחונם.

- פרסומת -

שר הביטחון אמר ללוחמים: "אנחנו מרכזים היום את המאמץ שלנו לגזרת הדרום. אנחנו נכריע את ארגון חמאס, נביא לכך ששלטון החמאס והיכולת הצבאית שלו לא יתקיימו בעזה. זה חשוב לדרום וזה משפיע גם על מה שקורה פה. כי כולם מבינים שאפשר לעשות פה 'גזור, הדבק', ומה שאנחנו עשים בעזה אפשר לעשות גם בביירות״.

אם חיזבאללה יעלה מדרגה – אנחנו נעלה חמש. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

״כמו שאתה נלחם עם אוגדה בתוך עזה אתה יכול להניע אותה גם בצפון, אם נידרש לעניין הזה. המשימה שלכם עכשיו היא משימה הגנתית, וזו הגנה לא פשוטה, אתם גובים מחיר כל הזמן, אבל המצב הזה לא יכול להישמר״.

״אנחנו נחזיר את הישובים אל מקומם, ואנחנו נעשה את זה או דרך תהליך הסכמי, או בפעולה כוחנית, עם כל המשמעויות שלה. אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אנחנו לא נחזיק את זה לאורך תקופה ארוכה מידי״.

״כמו שאני רואה לאחרונה, אם חיזבאללה רוצה לעלות מדרגה אחת, אנחנו נעלה חמש. וזה יהיה מוטל עליכם. אנחנו לא מייחלים לזה, אנחנו לא רוצים להגיע למצב מלחמתי. אנחנו רוצים להחזיר את השקט״.

״אם יגררו אותנו לאירוע אלים, בוודאי למלחמה – הם ישלמו מחירים מאוד כבדים. לא אנחנו פתחנו את המלחמה המוגבלת הזו בצפון. אנחנו נדע איך לחבר את ההישגים שלכם, לידי הישג אחר״.

״לכל איש מילואים יהיה ברור שיש מי שמסייע לו בזמן שהוא נמצא בחזית. בין אם זה לאשתו ולילדים וכמובן גם להחזיק את היכולת שלו לקיים את הבית, העסק, משכורת וכמובן לימודים אקדמיים וכל דבר אחר".